Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Ps2an paj? hurda?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Question Ps2an paj? hurda?

    Halloj!!

    Kopte ett Ps2+Mess fran er Jan 02.....

    Satt idag och lirade lite, skulle byta spel men det gick inte igang....
    (spelet har funkat flera ggr forut)..

    Alltid ner jag ska spela so gor den inte in i browsern utan gor direkt till spelet men om det en dolig skiva eller har svort for att lesa so gor den det, do oppnar jag luckan och trycker po reset en gang till och do brukar det ga igang......Men den her gangen blev det svart bild.....Ner jag satte in ett annat spel so kom jag in i browsern, men inte vidare, konstigt tenkte jag, har aldrig hent forut??
    Testade med andra skivor (Verbatim) samma sak der, testade med en DVD-skiva samma sak der, det stor reading disk inne i browsern men jag hor inget i Ps2an....(men jag tror den forsoker lesa skivan)

    Det kan ju inte har varit nogon lodning som har lossnat eftersom jag har behandlat den som ett barn....+ att den har funkat hur bra som helst under 2 manader.....och aven om en lodning pajar so funkar vel fortfarande DVDn inne i Ps2an?? Den kan inte vara damm, som sagt jag har behandl....... .

    So vad kan vara fel?

    Om det inte e absolut nodvendigt, skriv do inte bara kontakta oss etc etc for jag bor i Frankrike och det e inte so der jettekul att skicka hem den till gamla Svea.....med tanke po postens baseboll-talanger....

    Tacksam for snabba svar....

    A

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Tyvärr, har din PS2 slutat fungera så måste den tillbaka till oss för åtgärd. Vi accepterar inte att någon annan än vi bryter vårt sigill och öppnar apparaten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Post

    Hej igen....

    Tack for snabbt svar....!

    Fick igang DVD efter 10 minuters lesande men INTE spel, om det hjelper dig nogot.....

    ok! so jag for ta nogra dagar ledigt och kommer do till moder Svea runt den 6 April och kan stanna i Sverige hogst 12 dar tror jag....so min froga e om ni hinner fo den fixad under den tiden?? och det ska vel inte vara nogra problem.....

    TPF // A

    jaja



  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi vår se till att få ordning på din PS2 under tiden du är i Sverige, det skall inte vara några problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Question

    HEJ
    ok sâ hâr e nu leget.....

    IGAR so gick den igâng med spel fôrstâr inte riktigt hur men iallafall... ska avakta nogra dagar....Nu till DVDn: forut so gick alltid dvdn igang pâ en gâng men nu so moste jag venta i ~ 5 minuter inne i browsern....
    En del filmer funkar inte overhuvudtaget och det blir storningar i en del filmer dâ smâ genomskinliga rutor kommer fram och tâcker TV-rutan..eller att ljudet kommer en halv sekund efter ner de pratar....

    Leste runt lite vad en kille hmm knattehatt, eller vad han hette, sade att det kunde vara med Makrovision att gôra?
    Har do en undran?
    Leste att ni tar 250 kr for det plus en 5-hundring om ni moste oppna upp Ps2an men (om jag kommer ihog râtt). Vill inte vara gnidig, men om ni ândo ska ôppna opp min och kolla runt lite vad som e felet so kan ni ju setta in ett makrovision off for en 250 kr....?

    Jag stôrs inte sâdâr jâttemycket med problemet i PS2an eftersom jag har en DVDspelare...
    Jag fâr in pressade asiatiska dvd och de funkar mer eller mindre bra med PS2an, med ferg och allt men jag kan inte fo till ferg med DVDspelaren, so en sista froga....jag har Pioneer-DV-340, har kopt en
    Tech+Link 680080 Scart -> Scart 1,5m
    Men stoder min DVD overhuvudtaget RGB?? Leste lite om ditt Topic om hur man anvânder RGB har kollat igenom allt men har bara funnit instâllnigen S-Video i min DVDsp., e inte det lite konstigt eller vet du hur man setter in RGB funktionen, (den borde finnas eftersom det âr en runt 2-3 gammal modell...)

    ok men TPF och ledsen for ett longt och jobbigt medd.....

    A//

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Post

    Glômde att sega att de asi.dvd. som jag for problem med i PS2an har inga storningar alls i min DVDsp. so det kanske inte e Makrovi..som e felet utan lasern po min P2a?

    A//

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det verkar som om din laser har problem.

    Det kan bero på damm, se

    http://www.psxcare.com/damm-i-ps2.asp

    Skall vi ändå in och serva i din PS2 och det visar sig vara ett garantiärende (dvs, inte fullt med damm...) så sätter jag i ett makrochip utan kostnad som kompensation för dina problem med den.

    Din Pioneer 340 har inte RGB.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Post

    Ok det loter ju ruskigt hyggligt!

    Jaja fâr vel borja kolla in andra DVDsp...
    och selja den gamla....

    Tack och bock....

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Länken funkar inte

    Tjenare
    Grabbens PS2-spel går inte igång och vi misstänker - eller hoppas på att det är - damm.

    Skulle vilja läsa http://www.psxcare.com/damm-i-ps2.asp men den sidan finns inte.

    Kan ni skriva ut den nya länken så blir vi glada och kanske en länk till någon sida som visar hur man öppnar och gör rent så är lyckan fullständig.

Liknande diskussioner

  1. Hur kan man se på VCD/SVCDfilmer på Ps2:An
    By bohemian in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2005-01-28, 16:46
  2. problem med XenoSaga till ps2an
    By square-soft in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-24, 13:32
  3. Blir PS2:an instabil med DMS3?
    By discusnl in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-06-20, 00:03
  4. Dualshock Paj!!!
    By Samcooly in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-07, 12:01
  5. PS2an harvar sönder mina CDs
    By mr_blackbird in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-04-08, 19:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •