Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: "Block seems bad, status 0x00000204" när jag flashar med xell reloaded

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14

    "Block seems bad, status 0x00000204" när jag flashar med xell reloaded

    Ännu ett problem för mig, när jag kollar updflash.bin (gjord i xebuild gui 2.084) med nand dump checker så finns inga bad blocks tydligen. Inte heller i orginal dumpen, men när jag flashar med xell reloaded så står det "Block 0x261 seems bad, status 0x00000204". När den flashat klart stänger jag av konsolen och drar ut sladden ett par minuter, sen får jag E79 när jag bootar upp den igen.
    Xell Reloaded startar som vanligt.
    Vad är felet och hur ska man lösa det?

    Har provat flytta bad block till 3ff, har också provat att flasha olika kernelversioner (freeboots) men ingen fungerar. Får alltid samma bad block och E79.
    Har också provat skriva tillbaka orginalnanden, får samma error där men då bootar den som vanligt. Ska den göra det med ett coolrunner-chip installerat? Den står i NOR-läge.

    Var inte meningen att jag skulle flasha stock nand men råkade ta fel :P men nu är iaf matrix spi flashern ditlödd igen så får fortsätta imorn, hoppas att jag fått någon hjälp här också så det kanske kan lösa sig

    Känner på mig att swizzy kommer med lösningen som vanligt

    edit: detta är alltså en konsol med nyinstallation av glitch
    Last edited by dood; 2012-10-17 at 22:25.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad säger nandpro när du dumpar den med matrix spi flasher?

    vore nice om du kunde skicka output.bin.log som ligger i files folder, det kan hjälpa till att se vad som orsakar felet mer exakt, E79 beror på att något blivit fel med badblock hanteringen... (den har kanske flyttat ******* helt fel eller något, detta ser du i verbose loggen som ligger files\output.bin.log)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14
    Har bara dumpat med xebuildgui 2.084 och den säger ju ingenting förutom success efter 3 dumpar
    http://dl.dropbox.com/u/78460697/output.bin.log där har du den iaf

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dood Visa Inlägg
    Har bara dumpat med xebuildgui 2.084 och den säger ju ingenting förutom success efter 3 dumpar
    http://dl.dropbox.com/u/78460697/output.bin.log där har du den iaf
    Prova att skriva den i xeBuild GUI eller något istället för genom Xell, av någon anledning anser konsollen att block 0x261 är trasigt trots att det egentligen inte verkar vara det... xell hoppar över det block et istället för att försöka skriva till det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14
    Något problem du varit med om tidigare eller har jag hittat ännu ett fel som egentligen inte borde finnas? :P
    Får prova att köra via xebuild istället efter jobbet.. Kör jag bara nandpro operations och write nand image? Funkar med matrix spi flasher antar jag eftersom jag läser via den..

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dood Visa Inlägg
    Något problem du varit med om tidigare eller har jag hittat ännu ett fel som egentligen inte borde finnas? :P
    Får prova att köra via xebuild istället efter jobbet.. Kör jag bara nandpro operations och write nand image? Funkar med matrix spi flasher antar jag eftersom jag läser via den..
    Brukar för det mesta skriva nanden med nandpro direkt så har inte stött på samma problem du har just...

    Men ja, du väljer write nand i nandpro operations

    ** EDIT: **

    När jag inte orkar öppna en maskin och/eller löda i dump kablar vid uppdateringar brukar jag använda Simple 360 NAND Flasher dock, den funkar exakt som xell, men körs direkt från dashboarden (kräver naturligtvis att maskinen redan är hackad)
    Last edited by Swizzy; 2012-10-18 at 09:01.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14
    Jag brukade använda flash360 tidigare men nu använder jag simple 360 nand flasher när jag ska uppdatera nån 360. Problemet nu är ju att jag inte kommer till någon dash :P
    Du tror inte att det kan vara problem med chippet? Den gröna debug-leden blinkar iaf 1 gång innan den startar upp stock nanden, den blinkar 1 gång även vid start av xell reloaded när jag hade det inlagt. Verkar funka bra annars, aldrig sett den gröna leden blinka mer än 1 gång innan boot.
    Aja, får prova nandpro sen

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    E79 är fel i xam.xex, det är oftast badlbock som inte är remappat ordentligt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14
    Om det inte skulle lösa sig med att skriva med nandpro, har du nån teori vad som skulle kunna vara fel annars?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dood Visa Inlägg
    Om det inte skulle lösa sig med att skriva med nandpro, har du nån teori vad som skulle kunna vara fel annars?
    inte sådär på rak arm utan att kika på imagen själv, loggen ser helt normal ut =/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14
    Skrev updflash med nandpro via xebuild, nu gick den igång på direkten
    Får nog göra som du, skriva via spi flashern varje gång istället så slipper jag slösa massa tid på grejer som inte funkar :P
    Tack för hjälpen Swizzy!

Liknande diskussioner

  1. Buggig XboX, "hackar", "din skiva är skadad" osv.
    By Mr_B in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2012-12-08, 15:50
  2. JTAG av "alla" 360 inklusive SLIM (f.d "er deta sant" tråden)
    By sebbekingen in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 256
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 18:12
  3. kan nån skriva en guide till hur man bränner med "pioneer 111d" med "Imageburn"
    By shaft in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 01:34
  4. Bokstaven "Å" i subtitles blir "ì" i XBMC - hjälp!
    By n00rfen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-16, 20:25
  5. Flera "Items" i samma "section"? (evox.ini)
    By boxhack in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-10, 13:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •