Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Finns det någon NES EMULATOR Till DS TWO som inte laggar apa ???

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13

    Finns det någon NES EMULATOR Till DS TWO som inte laggar apa ???

    Då jag köpte mitt ds two för ett tag sen och fick den stora besvikelsen att den ska fungera bra med GBA och Snes emulator blev jag sinnesjukt besviken nästintill alla spel går så segt så det är inte ens roligt att spela oavsett vilken inställning jag väljer 1x 4x osv.

    Så jag undrar om det finns någon pålitlig NES emulator som fungerar med bra fps på DS two som inte brickar den ? ( gärna länk till vart jag kan ladda den också om det finns vore uppskattat )

    PS skulle gärna vilja ha fungerande SNES och GBA emulator också men det finns väl inte antar jag ? så chansen är väl stor jag blir besviken på nes också ?

    Jag har spelat GBA på mitt gamla M3 adapter kort och där går alla spel perfekt som om jag spelade på en gameboy advance direkt, och jag har kört massvis med emulatorer på typ alla konsoller som kan köra emulatorer och dom som fanns här på ds two är bland dom sämsta och segaste jag nånsin varit med om hur kan dom ens skriva att dom stöder gba och snes när det är rena skämtet att försöka spela spelen ? =(


    PS. glömde säga bara att jag använder DS TWO på mitt 3ds men spelar inge roll jag har 2st 3ds och ett gammalt grått DS och går lika segt på alla såklart då det är tillverkarna bakom emulatorn som står för felet ?

    /tack på förhand för svar

    /Jögge

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    DS maskinerna har inte super bra prestanda, skillnaden mellan PSP och DS är ungefär som skillnaden mellan Wii och Xbox 360 i prestanda, därmed finns det inte jätte mycket man kan göra för att få bra prestanda på emulatorer, DSTwo har fördelen att det finns en extra processor på flashkortet som gör att den klarar lite mer än vad dom andra korten gör...

    Att det laggar kan också bero på t.ex. minneskortet, ju långsammare minneskort du har ju mer kommer det lagga, sen finns det emulatorer som du kan köra på samtliga flashkort och emulatorer du BARA kan köra på DSTwo, har du kört deras egna plugin emulator?

    Dessvärre har jag ingen koll på vilka emulatorer det finns till DS eller hur bra dom funkar, så mitt tips; använd google
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    DS maskinerna har inte super bra prestanda, skillnaden mellan PSP och DS är ungefär som skillnaden mellan Wii och Xbox 360 i prestanda, därmed finns det inte jätte mycket man kan göra för att få bra prestanda på emulatorer, DSTwo har fördelen att det finns en extra processor på flashkortet som gör att den klarar lite mer än vad dom andra korten gör...

    Att det laggar kan också bero på t.ex. minneskortet, ju långsammare minneskort du har ju mer kommer det lagga, sen finns det emulatorer som du kan köra på samtliga flashkort och emulatorer du BARA kan köra på DSTwo, har du kört deras egna plugin emulator?

    Dessvärre har jag ingen koll på vilka emulatorer det finns till DS eller hur bra dom funkar, så mitt tips; använd google



    Tycker det är konstigt bara att nintendo själva kan ju göra emulator spel som funkar 100% som släpps på Nintendo E-Shop via virtual console och dom spelen är precis som emulator att man kan savea och loada borde inte hackers klara av att göra samma sak då ? enda problemet är att ocker nintendo ska ha 50-100 kr för 25 år gamla spel som megaman 1 och zelda 1 osv det är så jävla sjukt =(, hade det kostat 10, 20, 30 kr tom fine då hade jag köpt alla nes spelen på e-shop men 50 spänn styck blir man ju fan ruinerad om man köper en större mängd =(

    Och för övrigt så googlea jag lite på nes emulator tror inte det finns nån som funkar halvbra ens dock men den mesta informationen verkade vara på GBA TEMP o dom är hackade så går inte kollat nått där :/

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Well, Nintendo har det mycket lättare, dom kan t.ex. slänga ut Game OS, asså 3DS mjukvaran, DSi Mjukvaran etc. vilket skapar mer resurser, dom kan göra så mycket mer än vad hackare gör, och det är inte alltid dom super skillade som sitter där och knackar kod för att göra emulatorer... oftast portar man över en redan färdig emulator, och DS är inte direkt en maskin som man orkar jobba med pga storleken på skärmar etc. man kör hellre på PSP som trots allt har mer kraft
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Well, Nintendo har det mycket lättare, dom kan t.ex. slänga ut Game OS, asså 3DS mjukvaran, DSi Mjukvaran etc. vilket skapar mer resurser, dom kan göra så mycket mer än vad hackare gör, och det är inte alltid dom super skillade som sitter där och knackar kod för att göra emulatorer... oftast portar man över en redan färdig emulator, och DS är inte direkt en maskin som man orkar jobba med pga storleken på skärmar etc. man kör hellre på PSP som trots allt har mer kraft
    Jag har PSP och emulatorerna där och emulatorer på alla andra stationära konsoller som finns men Nintendo 3DS/DS är absolut skönast av alla konsoller att spela Retro spel på, PSP är för tung osköna spakar o knappar osv, 3ds har dom perfekta knapparna för nes spelande och man får inte svinont av att hålla i den ett längre tag och alla konsoll dosor känns inte rätt när jag spelar nes heller det går men är så jävla soft o lira nes snes gba osv på 3ds så det är surt man inte kan lira där utan problem då det är absolut bästa konsollen för 80-90 tals spel imo

Liknande diskussioner

  1. Finns det någon fungerade PSP emulator till PC
    By jens_soderhall in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 17:08
  2. Psx emulator laggar
    By Purgatory in forum Emulatorer
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-02-09, 23:50
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-05, 10:44
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-28, 22:51
  5. nintendo64 emulator till ps2 .. finns det?
    By jiak in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 08:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •