Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Köpråd ang vilken metod!!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Köpråd ang vilken metod!!

    Hej!

    Min son har en xbox360 och vill "bygga" om den för att spela alla spel på sin externa western digital hdd !!

    Han vill kunna köra alla nya spel också och undrar om det behöver ngt mer än att lämna in den och få den "omgjord".

    Vilken metod är bäst?? Jtag eller xkey eller vad dem nu heter??

    Han vill kunna spela skylander som kommer inom snart!!

    PS! Även länk till var man kan lämna in den för moddifiering osv..

    PS!! Den är flashad men jag vill sluta använda dvd skivor pga han är 6 år gammal och är inte så varsam om skivorna..

    Tacksam för snabbt svar!!

    Mvh

    K

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    JTAG har många fördelar men också några nackdelar...

    JTAG/RGH-JTAG kan köra spel oavsett region, från både inbyggd och extern hårddisk, samt kan du ladda hem extra material på nätet och installera utan att behöva gå genom xboxlive

    Den stora nackdelen med JTAG är att du blir bannad inom 24h från att du loggar in på live, du sitter alltså hemma själv med polarna o lirar bara... inte ute på nätet, och du måste själv bygga uppdateringar och skriva till maskinen, du kan inte bara köra en vanlig uppdatering (detta förstör hacket) vilket gör det hela krångligare

    Xk3y kan bara köra spel från samma region som konsollen och bara ISO spel (Xbox 360 full size iso) samt bara från extern hårddisk via USB

    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=89&xPage=1 <--- här kan du läsa om våra modifieringar vi gör

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1108&xSec=89 <--- JTAG, gamla väldigt gamla... (funkar med alla senaste spelen etc. men inte alla maskiner är kompatibla med hacket)
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1508&xSec=89 <--- RGH-JTAG (funkar med NÄSTAN alla maskiner som finns idag)
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1476&xSec=89 <--- Xk3y
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej Igen!

    Glömde säga att min son spelar ej live och jag vill enkelt uppdatera den själv eller slippa som jag får göra nu "flasha" den vart gång ett nytt spel kommer ut..

    Mitt mål är att lägga alla spel i hans externa hdd och spela därifrån (ej live igen).

    tack för svaren

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2012
    Från
    BÃ¥lsta, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    13
    RGH tycker jag för då får du allt som man kan få när man kör live DLC Xbla m.m

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bingo93 Visa Inlägg
    RGH tycker jag för då får du allt som man kan få när man kör live DLC Xbla m.m
    Allt utom att spela mot andra och det som kräver konstant anslutning mot live...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Vilken JTAG/RGH metod kan jag göra?
    By frågvisakillen in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2012-11-06, 23:14
  2. Hemmabio köpråd.
    By andez in forum DVD och Hembio - Övrigt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-06, 08:43
  3. Köpråd!
    By bylund in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2010-11-17, 08:52
  4. Köpråd Wii
    By Allealex in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-08, 12:18
  5. Köpråd mod. xbox
    By ping-eye in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-16, 08:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •