Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Xbox via dator

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2012
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Xbox via dator

    Hej nu är det så att jag har ALLTID velat gå in i datorn via min Xbox istället för att överföra filmer hela tiden och ta bort för jag tycker det är drygt för man har ju nästan inge utrymme på xboxen.

    Det jag inte vet är hur jag ska få det att fungera.

    Vet ni hur jag ska få det att fungera?

    Här är det 2 biler utav hur min Xbox ser ut.

    http://i.imgur.com/6XHUh.jpg
    http://i.imgur.com/C8DRV.jpg

    Jag har använt mig utav denna Xbox sedan 2004 och förut så gick det att gå in via datorn men inte nu längre. Vet någon felet?
    Jag har provat alla nätverksplatser eller vad man ska kalla det via andra bilden där men xboxen bara fryser i 20 sekunder sen står att man inte kan connecta.
    Last edited by Glorian; 2012-10-21 at 04:03.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad kör du för operativ system hemma? Windows XP? Windows Vista? Windows 7?

    XP ska funka bara du har samma arbetsgrupp och kör med SMB, Windows Vista/7 måste du ändra så att den inte har något lösenord och ställa in så att du har samma arbetsgrupp där också

    Du måste även på datorn välja vilka mappar du ska dela ut i nätverket...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2012
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag har Windows 7. Hur gör man det har du lust att förklara?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Glorian Visa Inlägg
    Jag har Windows 7. Hur gör man det har du lust att förklara?
    Gå in på Kontroll Panelen -> Nätverk/Internet -> Nätverk och Delnings Centret (jag e lite osäker på vad exakt dom heter, men du hittar det, sitter med engelskt system och orkar inte skifta om till svenska just nu)

    När du väl kommit hit hittar du på vänster sidan (<-) "Ändra avancerade delnings inställningar" väl här hittar du 2st sektioner, en för Publika och ett för Hemnätverk, ändra "Lösenordsskydda" till att inte lösenordsskydda, samt se till att "Fil och skrivar delning" är aktiverad

    Nu ska du se till att dator och xbox har samma arbetsgrupp, detta gör du genom att högerklicka på Dator och välja Egenskaper, där hittar du "Dator namn, Domän och arbetsgrupp" under informationen om systemet, på höger sidan -> har du "Ändra inställningarna" eller något åt det hållet, klicka på den och klika på knappen för att ändra namnet på datorn, arbetsgrupp och/eller domän, skriv in ett namn du vill att nätverket ska ha under arbetsgrupp, när du gjort det ser du till att xboxen har samma arbetsgrupp så ska det funka, det kanske är så att du får starta om både dator och konsoll för att dom ska vilja kommunicera med varandra...

    Behöver du mer info eller så är det bara säga till så försöker jag skriva en lite bättre guide eller hitta en guide på nätet, samma teknik används för nätverk med både Windows XP och Vista/7 kombinerat, så du kan söka upp en guide för det också om du behöver mer info
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. xbox till dator
    By frillezipp in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-17, 11:18
  2. ROUTER -> DATOR -> XBOX
    By bengaloo in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-05, 09:48
  3. DATOR-XBOX
    By Nikko in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-27, 09:37
  4. XBOX eller P4-dator?
    By WannaBe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2002-12-08, 12:05
  5. XBOX eller P4 dator???
    By WannaBe in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-06, 19:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •