Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: säker fix mot RROD :)

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    säker fix mot RROD :)

    Tjena

    Har en JTAG Falcon 360, i slutet av förra året så åkte jag på en RROD, orkade inte pilla så den låg i ett par månader helt orörd, till slut köpte jag ett så kallat RROD kit (andra muttrar) och gav det till en polare som fixade det... fick tillbaka det och det verkade fungera som det skulle, tills för ett par veckor sedan då jag återigen åkte på RROD... så jag slet upp allt och plockade bort kylningen osv, bytte kylpastan, startade men fortfarande problem, lät det vara ett par dagar tills jag återigen monterade bort kylningen, rengjorde GPU/CPU ordentligt, ett klick ARCTIC COOLING MX-4, skruvade INTE skruvarna till GPU/CPU lika hårt som innan, och helt plötsligt gick den igång, tror att jag skruvade för hårt därav kanske det strulade, jag har även skippat att montera allt igen då jag inte orkar och lär ge sämre temperaturer än vad jag har nu.

    under ett par dagar körde jag den helt lös men tillslut så monterade jag den iaf i själva chassit så att säga, är nöjd med denna "Ghetto-Mod" och har inga planer på att montera tillbaka allt som det var från början, enklare att ha det så då den ändå sitter fastskruvad

    lite bilder:

    när den satt löst på själva chassit



    notera temperaturerna, STOR skillnad jämfört med innan, låg väl ungefär 20-25 grader högre på CPU/GPU/MEM



    i själva chassit, fortfarande samma tempraturer.



    passade även på att trycka dit en 320GB disk mot 60GB som satt innan. har dock 60GB igång just nu, någon som vet ett enkelt sätt att få den identisk med 60GB disken? tex så jag får Freestyle Dash att boota på 320GB disken åtminstone.


  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Tips till er andra hemma fixare: kör INTE moderkortet rakt upp och ner på metall buren upponer, hamnar moderkortet lite fel är det kortslutning som inte är speciellt bra, det kan leda till att boxen totalt dör
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    bra tips, dock råkade jag inte ut för något :-)

Liknande diskussioner

  1. F.E.A.R. 2 Live-säker (Varifierad)
    By TheLithium in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 19:16
  2. Ny Live-Update, är jag säker med 1.51?
    By bakemonster in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 16:35
  3. Är D2PRO2 Säker?
    By Kenshin in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 18:19
  4. NME 360 live säker?
    By TimoN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 22:33
  5. Live säker?
    By redsnake-gbg in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-04-05, 14:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •