Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: iXtreme LT2.0 till Xkey

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    iXtreme LT2.0 till Xkey

    Hej!
    Det är lika bra att erkänna på en gång att jag inte är speciellt van vid att "mixtra" med min Xbox360 själv (och bor utomlands).

    Jag har en tjock maskin med LT 2.0 i. Nu är det tyvärr så att jag har en bärbar dator och inte kan bränna XGD3 spel som sig bör, och funderar på att skaffa Xkey istället. Nu till min fråga:

    - Kan jag bara installera Xkey och köra XGD3 spel eller måste jag även uppgradera till iextreme 3.0 eller rentav "nollställa" min DVD-läsare?


    Mvh
    Jimmy
    Last edited by Jimbobob; 2012-10-22 at 18:29.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Jimbobob Visa Inlägg
    Hej!
    Det är lika bra att erkänna på en gång att jag inte är speciellt van vid att "mixtra" med min Xbox360 själv (och bor utomlands).

    Jag har en tjock maskin med LT 2.0 i. Nu är det tyvärr så att jag har en bärbar dator och inte kan bränna XGD3 spel som sig bör, och funderar på att skaffa Xkey istället. Nu till min fråga:

    - Kan jag bara installera Xkey och köra XGD3 spel eller måste jag även uppgradera till iextreme 3.0 eller rentav "nollställa" min DVD-läsare?


    Mvh
    Jimmy
    Du kan installera xk3y, men du måste ha nyckeln från dvdläsaren. Finns inte den nyckeln sparad så måste man läsa ur den ur dvdläsaren, och har man kommit så långt så kan man lika gärna ägna projektet 30 sekunder till och flasha till ixtreme 3.0

    Det är inga problem att bränna xgd3 spel på en laptop, ett alternativ är adapter http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1525 och den vanliga IHAS brännaren http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1507

    Eller beställ vår snygga lösning med IHAS brännare i ett snyggt externt chassi
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1527

    Står slut på lager idag, men brännarna kommer in imorgon eller senare i veckan. Externa chassin och adaptrar finns på lager.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack fär ett snabbt svar!
    Anledningen till att jag lutar åt Xkey är ju även det faktum att man slipper lägga pengar på DVD-skivor stup i kvarten.
    Jag tänkte att jag ställer mina frågor innan jag våldsgästar innanmätet på min Xbox.
    1) Jag har flashat den hos er och om jag förstått det rätt så kan ni få fram min orginalnyckel om jag bara slänger iväg serienumret på min läsare i ett mail?
    2) Jag ska även till Sverige för en blixtvisit i veckan och jag antar att ni har Xkey på lager?
    3) Finns det ens en möjlighet att man kan flasha sin läsare med SATA-controllern i sin laptop, eller är VIA VT6421 ett absolut måste?

    Åter igen, tack för hjälpen!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jimbobob Visa Inlägg
    Tack fär ett snabbt svar!
    Anledningen till att jag lutar åt Xkey är ju även det faktum att man slipper lägga pengar på DVD-skivor stup i kvarten.
    Jag tänkte att jag ställer mina frågor innan jag våldsgästar innanmätet på min Xbox.
    1) Jag har flashat den hos er och om jag förstått det rätt så kan ni få fram min orginalnyckel om jag bara slänger iväg serienumret på min läsare i ett mail?
    2) Jag ska även till Sverige för en blixtvisit i veckan och jag antar att ni har Xkey på lager?
    3) Finns det ens en möjlighet att man kan flasha sin läsare med SATA-controllern i sin laptop, eller är VIA VT6421 ett absolut måste?

    Åter igen, tack för hjälpen!
    1. Ja, vi kan förmodligen plocka fram den bara vi får serienummret på läsaren, vi sparar alla vi har, men det kan hända att den försvunnit i en hårddisk krash eller dyligt...

    2. Just nu har vi xk3y i lager ja, men det finns absolut inga garantier för att det ALLTID finns i lager, bästa du kan göra är att boka en i förväg

    3. Det kan funka med din laptops SATA controller också, om du kan koppla in din läsare direkt till den, men det är inte speciellt troligt tyvärr, det är inte jätte många som klarar av att flasha läsaren utan att hela systemet fryser eller dyligt.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Och jag antar att USB till SATA adaptern på eran hemsid inte funkar för ändamålet annars?
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1525&xSec=89

    Det lutar åt att öppna maskinen imorgon och se om ni har kvar nyckelt och köpa xkey isf. Annars blir det plan B som jag inte riktigt kommit på ännu Haha.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jimbobob Visa Inlägg
    Och jag antar att USB till SATA adaptern på eran hemsid inte funkar för ändamålet annars?
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1525&xSec=89

    Det lutar åt att öppna maskinen imorgon och se om ni har kvar nyckelt och köpa xkey isf. Annars blir det plan B som jag inte riktigt kommit på ännu Haha.
    Det kan jag dessvärre inte svara på, har inte testat dom till det vi kör liksom med SATA direkt från datorernas moderkort alternativt x360 USB Pro
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hallå igen!

    Sådärja, nu är serienumret skickat till er och jag antar att det bara är att hoppas på att ni lyckats rota fram min orginalnyckel!

    Om inte, vilket är det enklaste verktyget som ni säljer för att läsa ur den ur DVD-läsaren med en laptop? Billigt är ju också en fördel.

Liknande diskussioner

  1. Team Xkey Announce "3 key Årets slut Release
    By Bingo93 in forum Playstation 3
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2012-10-12, 09:50
  2. uppdatering av xkey
    By HockeySteffe in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-06, 16:21
  3. Xkey probelm, nya spel kräver systemuppdatering
    By josk0 in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2012-09-27, 22:40
  4. PSXCARE's standard konfig för xkey.cfg?
    By thequestion in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 13:41
  5. Orginal XBOX-spel med Xkey, går det? Isf hur?
    By daspunner in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 18:24

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •