Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Högt ljud

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    37
    Respekt
    23

    Post Högt ljud

    När jag spelar cdr skivor i min ps2 så låter det som om inte skivan slutar spinna utan spinner lite hela tiden (den ska väll sluta spinna mellan filmer och sånt), och det är väldigt jobbigt ljud.Men när jag kör dvdr skivor så spiner den ner.

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    mina cdr-backuper låter också mycket när jag spelar dem... det tjuter ganska mycket om cd-läsaren.. dvdr eller dvd original låter inte alls på samma vis... jag har brännt verbatim skivor i 4x hastighet på en samsung 16x brännare... tänkte testa andra märken av cdr..

    dock verkar inte läsaren ha några problem att läsa spelen.. det tjuter bara om den då den läser...

    jag undrar egentligen om detta är någon fara.. nöter man på cd-läsaren mer då den tjuter på detta sätt? spelen läser precis lika snabbt som órignal förutom detta och "hakar" inte upp sig på något vis...

    uppskattar om Hansi eller någon som har lite kunskaper i ämnet skulle kunna svara på detta..

    utöver detta funkar min nya ps2 med messiah helt perfekt, bra jobbat psxcare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23

    Post

    Jag är nyfiken på precis samma fenomen, alltså det högre ljudet vid bruk av cd-r (ifos så låter den ju likadant med orginal cd spel), men iaf.

    Jag är också superdupernöjd med Messiah, funkar utmärkt. Iofs chippad på annat ställe närmare mig, men ändå

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    har inte direkt provat nåt vanligt cdromspel... bara kört mina backuper.. undrar egentligen bara om Hansi eller någon vet om det högre spinn-ljudet som uppstår kan skada cd-läsaren eller något?

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    ovik
    Inlägg
    141
    Respekt
    23

    Post

    nej de borde inte skada psan för vanliga ps2 asså på cd låter mycket men på dvd så låter de inte lika mycket den läser inte dvd me samma hastighet om du kollar på en dvd spelare till en dator t ex min dvd 16*
    cd 40* lite skillnad om du använder en gammal cdrom i din dator så låter den inte lika mycket som en ny har jag rätt ?
    så har jag för mig att de var

    ------------------
    -------------------------
    aNyThInG iS pOsSiBlE
    -------------------------
    aNyThInG iS pOsSiBlE

  6. #6
    Yaroze Guest

    Post

    <font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by L33tCrEw:
    nej de borde inte skada psan för vanliga ps2 asså på cd låter mycket men på dvd så låter de inte lika mycket den läser inte dvd me samma hastighet om du kollar på en dvd spelare till en dator t ex min dvd 16*
    cd 40* lite skillnad om du använder en gammal cdrom i din dator så låter den inte lika mycket som en ny har jag rätt ?
    så har jag för mig att de var

    </font>

    Ehh, det är skillnad på CD-ROM X och DVD-ROM X
    kommer inte riktigt ihåg hastighetskillnaden mem... Hansi vet.. hehe


    [This message has been edited by Yaroze (edited 15 April 2002).]

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    halmstad
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Post

    Mina ps2 bakcuper låter också konstigt, mer som ett brummande ljud hela tiden,ganska jobbigt, men annars funkar allting fint!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    131
    Respekt
    23

    Thumbs up

    Att det låter så mycket, är på grund av att. CD skivorna snurrar mycket, snabbare än DVD skivorna.

Liknande diskussioner

  1. Högt ljud från handkontrollen, ControllerS?
    By monkeyman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-07-26, 23:05
  2. HJÄLP, SENT LJUD!
    By Lord in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 20:20
  3. Digitalt ljud med boxen...
    By ingesson in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-28, 10:13
  4. Högt ljud på ps2 kopior
    By frenordhh in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-11, 14:13
  5. Ljud format
    By Håkan in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-12-29, 01:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •