Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Ingen bild via HDMI (Slim, RGH)

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    35
    Respekt
    23

    Ingen bild via HDMI (Slim, RGH)

    Hej på er,

    Har ett RGH Xbox 360 slim. Fungerat rätt bra men när jag köpte ny tv så får jag ingen bild vad jag än testar via HDMI. Lånade ut boxen till brorsan och på hans tv så fungerar det bra. Har även testat på en annan LCD HDready som jag fått låna. Får ingen bild på den heller med HDMI. Kör jag via scart så fungerar allt som det ska.

    Så fort jag slår igång boxen så säger den att jag inte har någon signal.. efter c:a 1 minut då boxen verkligen bootar upp och startar FSD så får jag ett nytt meddelande där det står att signalen inte stöds. Misstänker att jag har någon skum signal som mina två tv's som jag har hemma inte stödjer. Eftersom jag får bild med scart så har jag kollat upp hur jag ska trycka för att komma fram till menyn där jag byter upplösning men det har inte fungerat än.. har även testat att hålla inne Y och right trigger för att reseta bildinställningarna men det har inte fungerat heller (kanske för att FSD går igång direkt??).

    Jag funderar på att fara förbi brorsan och med hjälp av hans tv där jag fick bild ställa ner upplösningen och sedan testa allt igen.. Men innan jag gör det så tänkte jag kolla om ni vet vad som kan vara fel.. Kan man fjärrstyra boxen via datorn på något sätt eller direkt i någon inställningsfil editera vilken upplösning den ska boota upp med eller liknande?

    Tack på förhand!!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    HDReady = den klarar inte högre upplösning än 720P eller i vissa fall 1080i, din Xbox 360 har säkert blivit inställd på att köra 1080P, du får nollställa bildinställningarna för det där med någon tv så ska du se att du får bild

    Y + RT snappas upp av Dashlaunch, därav funkar inte det tricket tyvärr, måste komma ihåg att snacka med cOz om det någon gång så vi kan få bot på det fenomenet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Ingen bild med HDMI kabel.
    By Dalan83 in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 13:24
  2. HDMI toppen bild men inget ljud?
    By vhartman in forum DVD och Hembio - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 22:08
  3. Bäst bild - HDMI till VGA eller HDMI till DVI-D?
    By torva in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 18:01
  4. Ingen bild
    By SirCheese in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-03-12, 11:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •