Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Ang. Update av dashboard, LT 3.0 (liteOn phat).

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    17

Ang. Update av dashboard, LT 3.0 (liteOn phat).

Hej!

Det var ett tag sedan jag höll på med detta och har inte så stor koll längre. Jag har i alla fall en bannad Phat Xbox med den första versionen av LiteON som är flashad med Ixtreme LT 3.0.
    Jag har ordnat en truncated backup av Halo 4 men denna skiva ber mig uppdatera då jag startar skivan, något jag valt nej på då jag antar att detta kommer att radera flashen ur läsaren. Senaste gången jag uppdaterade dashboarden var i april 2012, versionen av dashboarden är 2.0.14719.0.

Jag undrar nu om det finns något alternativ för att lösa detta, och i så fall hur, eller om det enda valet jag har är att låta skivan uppdatera och flasha om läsaren igen?

Tacksam för svar!

// Paddy
    Last edited by Paddy; 2012-10-22 at 23:37.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det är inga problem att köra den uppdateringen, under förutsättningen att uppdateringen inte hamnat på delen av skivan som du rakt av skitit i att bränna ut på skivan...

Truncate är verkligen INTE att rekomendera, det funkar med många av dom första XGD3 spelen, men det är en ren slump egentligen, när som helst börjar man fylla ut skivan ordentligt, då står du där och kan inte längre spela dina spel pga du valt att köra truncate...

Det finns även spel som t.ex. Forza 4 som gör en check mot hela skivan, dvs. den kollar grejer som ska finnas i slutet av skivan, spelet startar men går inte längre än till typ menyn innan det klagar

Det bästa du kan göra är att ladda hem senaste uppdateringen från Xbox.com (i skrivande stund finns det ingen skadlig uppdatering när man redan har LT+ 3.0)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    17
    Tack för snabbt svar!

Fungerade perfekt med uppdateringen. Jag får se till att fixa en icke truncated skiva sedan alltså, men testar med denna nu i början.

Tack igen.

//Paddy.

Liknande diskussioner

1. Flasha liteon Phat DVD läsare
    By jonthe838 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2012-11-08, 22:35
  2. XK3y & Dashboard update problem....
    By adangerred in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Senaste inlägg: 2012-10-13, 19:46
  3. september dashboard update
    By tqila in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2011-08-28, 22:33