Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Vissa spel ger "unsupported disc"

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Vissa spel ger "unsupported disc"

    Tjo!

    Dom flesta spelen funkar gallant men många fina titlar vill inte funka. Dom ja kommer på nu är Skyrim, Rage, Forza 4, Assassins Creed: Revelation, alla Modern Warfare... Det är en polare som bränner spelen åt mej (själv har jag ingen större koll på den tekniska biten i allt de här) och vi har samma flashning och allt och det funkar på hans box. De enda som skilljer är att han har en gammal tidig box medans jag har en slim.

    Nån som känner till kopplingen mellan just dessa spel att dom inte funkar?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Ok har nu luskat ut att dessa spel är XGD3 spel. Vet inte vad de innebär men jag kollar runt på forum och många har problem med att spela XGD3 spel men det dyker inte upp nån lösning på problemet. Nån som har en sån här?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    För det första måste din dvdläsare vara flashad med iXtreme 3.0, så är du inte säker på att du verkligen har en fräsch flashning så är det dags att fixa det.

    Annars bör dessa spel brännas med en lite-on IHAS brännare med burnmax firmware, på Verbatim DVD+R Double layer skivor, med overburn och inte truncate.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Felet kan bero på en check som görs i bland annat Forza 4 som kallas "CIV" (om jag inte minns fel) den kollar HELA skivan, vissa tidiga läsare (samsung te.x.) har inte stöd för att utföra den här checken, det medför att man då måste stänga av det skyddet som gör att spelet funkar oavsett vilket.

    Med en slim har du ALLA tänkbara skydd microsoft hittat på sedan releasen av första Xbox 360... allt nytt finns i Slim... dvs du måste vara mer noga med att ha senaste flashen, ha korrekt brända spel och även korrekt patchade (Hansi skriver ovan vad du behöver för att ha korrekt bränning) utöver det behöver du även se till att spelen är OK enligt en check med ABGX360
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Annars bör dessa spel brännas med en lite-on IHAS brännare med burnmax firmware, på Verbatim DVD+R Double layer skivor, med overburn och inte truncate.
    För att förtydliga lite. Skivorna blir automatiskt "overburned" med en iHAS iXtreme Burner MAX brännare, det är alltså ingen särskild inställning man ska kryssa i för det. Dock finns det lite andra saker man faktiskt ska kryssa i. Guide finns på nätet.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    39
    Respekt
    15
    Vet inte om det felet du har är det jag tänker på men för mig som har en gammal hitchi läsare så får jag ibland med nya spel "unrecognized disc" (som sagt, kanske inte det felet du har) men det enda jag gör då är att trycka ut spelet och in igen. Ibland lyckas den läsa spelet och ibland inte.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Obbe Visa Inlägg
    Vet inte om det felet du har är det jag tänker på men för mig som har en gammal hitchi läsare så får jag ibland med nya spel "unrecognized disc" (som sagt, kanske inte det felet du har) men det enda jag gör då är att trycka ut spelet och in igen. Ibland lyckas den läsa spelet och ibland inte.
    Det problemet har inget med flashningen att göra, det är lasern alternativt dåliga skivor
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Lite sent inlägg kommer lastat:

    Problemet löst! Efter en massa googling och diverse så dök det upp en youtubevideo på en speciell patchning för mitt läge. Kort å gott, rätt patchning av xgd3 spel får alla att funka. Vissa måste man dock starta en mp3låt från en usb sticka eller dyligt innan man startar spelet för att det ska funka. Så nu vet alla som har samma problem. Prova detta! Det gjorde världen en roligare plats att leva på för mej

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Derkster Visa Inlägg
    Lite sent inlägg kommer lastat:

    Problemet löst! Efter en massa googling och diverse så dök det upp en youtubevideo på en speciell patchning för mitt läge. Kort å gott, rätt patchning av xgd3 spel får alla att funka. Vissa måste man dock starta en mp3låt från en usb sticka eller dyligt innan man startar spelet för att det ska funka. Så nu vet alla som har samma problem. Prova detta! Det gjorde världen en roligare plats att leva på för mej
    Eller så bränner man skivorna med en Liteon IHAS brännare som har iXtreme Burner MAX samt ser till att ha senaste flashen + korrekt patchade spel med ABGX360
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. USA spel "Unable to read disc"
    By Thephreak in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 20:47
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:58
  3. "Please insert Disc 2" - Matrix Infinity kan inte läsa
    By Wolfen in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 02:15
  4. Trevlig funktion för "vissa" i Avalaunch.
    By wmadoss in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 14:06
  5. Vissa SVCD "fryser" ??
    By -=DrAlban=- in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 09:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •