Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: ps3 - roms

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    ps3 - roms

    hur gör jag får att få tag på "rätt" roms/emulator för ps3 ; för kunna spela sega, nes, psp, m.m ?
    går det få xbox emulator/roms på ps3 ?

  2. #2
    Citat Original inlägg av carlus Visa Inlägg
    hur gör jag får att få tag på "rätt" roms/emulator för ps3 ; för kunna spela sega, nes, psp, m.m ?
    går det få xbox emulator/roms på ps3 ?
    Googla Retro Arch ps3 samt det ska finnas i Multiman för Sega,snes nes etc men inte xbox vad jag vet.
    Netadministrator för irc.osx86.hu - Playstation 3 Dev - Peak & Poke LV1 Dev - Latest CFW: 4.46 PS3 Super Slim

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    i multiman finns det en "val" att välja roms, precis som man kan välja film, spel. (vet ej hur jag ska förklara)
    men jag har ju inga "roms - spel " att välja så jag vet inte om det fungerar.


    ok. jag söker på det.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Roms dvs spel får du lägga in själv,endast själva emulatorn kommer med multiman.PSP o xbox kan du glömma. Psp kan du bara lira om du använder cobra dongle.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    ok.

    tips på bra ställe, där alla PS3 folk går och hämtar roms????

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av carlus Visa Inlägg
    ok.

    tips på bra ställe, där alla PS3 folk går och hämtar roms????
    Internet

  7. #7
    Google is your friend
    Netadministrator för irc.osx86.hu - Playstation 3 Dev - Peak & Poke LV1 Dev - Latest CFW: 4.46 PS3 Super Slim

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    varje gång jag satt på min ps3 så står det

    "Har inte stängts av ordentligt."

    men jag går alltid via users / turn off system för att stänga av


    vad gör jag ?

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Nog kan det vara lite halvkul med Emus och så ... Men det e ju inte samma som och köra på orginal hårvaran med rätt HK och allt som hör därtill ... Är ju inte direkt överdrivet dyrt .,..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    det är mycket dyrare än att köra emus. plus med emus kan man få alla spel man vill.
    plus alla spel är på samma ställe&maskin.

    jag har redan betalat det priset för dem, en gång i tiden. vill inte göra det igen. skulle spela på NES om inte ..... hade snott det av mig. Orkar inte gå in på det. men så emus är mitt enda val, tyvärr. enklare köra på ps3 än via dator. iaf för mig.

    verkar inte som du vet om att de säljer NES spel m.m för samma pris som de NYA spelen kostar.
    annars få du gärna tipsa vart du köper ??


    men tack för tipset!

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    och hur är det med PS2 roms ?

    psp spel, går då bara om man tar hem själva psp spel då? för det står psp i ps3. :P

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    PS2 är bara att glömma ... Har inte sett en enda emu som är spelbar så att säga ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    ok. tack för svar.

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    är det ngn som vet vilka format som roms spelen kan vara i... spelar det ingen roll ?


    flera år sen jag höll på med bin/cue filer.
    bin & cue filer... ska man packa upp dem?
    vilket program var det ?

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    beror på vad du ska spela. Står i multiman's infotext vilka romtyper som stöds. Ska du spela snes tex så är det .smc filer som stöds bl.a
    Bin o cue använder du för att bränna ut skivor och har inget med roms o göra.Men om du har laddat hem roms som bin o cue får du bränna ut eller kanske mounta för att se vilka roms den innehåller.

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    jag lyckas inte hitta rätt sorts emulator for ps3 ( vill köra SNES, NES, Mega Drive, ) men jag hittar inte rätt.
    alla är till dator.

    snälla kan ngn ge en bra länk som leder mig till .pkg filer gällande emulators.

    tack på för hand

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Multimans inbyggda emulator RetroaArch spelar dom där. Om du lägger dina roms i rätt mapp så kommer du se titlarna under retrokolumnen i multiman.

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    i multiman så ser jag flikar för : games, film, roms, musik... men mina roms syns INTE under roms mappen i själva programmet.
    och då har jag lagt roms i /ROMS mapp som skappats på min usb automatiskt...

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av carlus Visa Inlägg
    i multiman så ser jag flikar för : games, film, roms, musik... men mina roms syns INTE under roms mappen i själva programmet.
    och då har jag lagt roms i /ROMS mapp som skappats på min usb automatiskt...
    Har du läst Readme för multiman? har du lagt in emulatorerna?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. roms?
    By safta in forum Emulatorer
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-09, 12:38
  2. roms
    By drscully in forum Emulatorer
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-21, 11:45
  3. Gba roms
    By Äppelmunk in forum Emulatorer
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 15:48
  4. roms
    By raven001 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-10, 23:42
  5. Gba roms
    By Eeroz in forum Emulatorer
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-07-22, 18:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •