Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Hårddisk har kraschat. Installera ny.

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18

Hårddisk har kraschat. Installera ny.

Min hårddisk har kraschat och jag kan inte göra någon backup. Innehållet på disken är inte så viktigt, men jag undrar i fall det bara är att installera en 2.5" HDD och bara tuta och köra, eller finns det några systemfiler som måste läggas in på hårddisken för att den ska fungera? Om så är fallet, vart kan jag hitta dom?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Vilken modell av PS3 har du? vissa har allt på moderkortet, andra har delar på moderkortet och resten på hårddisken...

Om du behöver det så är det bara en vanlig system uppdatering du behöver ladda hem...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Fast att installera en ny hårddisk som frågan handlar om kräver ingenting på nån ps3 modell. Ps3an formaterar automatiskt om till sitt eget krypterade format så fort du stoppar i en ny disk.

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Det är en CECHL, men jag antar att det är dom med NAND som har allt på moderkortet? Och CECHL har väl NOR? Men i fall den kräver en uppdatering så vet jag det nu i alla fall Minns jag inte fel så var det en ganska gammal uppdatering på den. 3.15 eller nåt liknande, men den bara stått övergiven i förrådet. Kan jag då slänga in 3.55 direkt? För det var det som var meningen redan från början innan jag upptäckte att den hade kraschat

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av jonnyjaeger Visa Inlägg
    Fast att installera en ny hårddisk som frågan handlar om kräver ingenting på nån ps3 modell. Ps3an formaterar automatiskt om till sitt eget krypterade format så fort du stoppar i en ny disk.
    Jasså? Så du menar alltså att den tar ALLT själv?! nej, 16MB NOR maskiner KRÄVER update!

256MB NAND maskiner kräver ingenting, den fixar allt själv, men det är för att ALLT ligger på moderkortet, ingenting på hårddisken... 16MB NOR ligger det lite på moderkortet resten på hårddisken...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Det är en CECHL, men jag antar att det är dom med NAND som har allt på moderkortet? Och CECHL har väl NOR? Men i fall den kräver en uppdatering så vet jag det nu i alla fall Minns jag inte fel så var det en ganska gammal uppdatering på den. 3.15 eller nåt liknande, men den bara stått övergiven i förrådet. Kan jag då slänga in 3.55 direkt? För det var det som var meningen redan från början innan jag upptäckte att den hade kraschat
    När du sätter i nya disken säger den vilken update du behöver, har du 3.15 är det den eller nyare (så ja, du kan isåfall köra på 3.55 direkt)
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    När du sätter i nya disken säger den vilken update du behöver, har du 3.15 är det den eller nyare (så ja, du kan isåfall köra på 3.55 direkt)
    Monterade in en gammal laptop disk nyss och nu tuffar den på med 3.55 CFW Hur säker är 4.21 CFW? Jag vet att det har varit en del fall där enheterna har brickats, kan man lika väl stanna kvar på 3.55? Tycker ju att dom flesta nya spelen har eboot fix, och så lär det väl fortsätta i och med att nycklarna finns tillgängliga?

Liknande diskussioner

1. Installera WAD
    By Phibermaster in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2012-05-30, 14:38
  2. Installera spel på PS3 hårddisk
    By nixxor1 in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 17:15
  3. Formatera och installera dashboard på en tom hårddisk via PCn
    By mandrill in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2006-02-15, 22:02
  4. Installera
    By hejhej in forum X-B.I.T. support