Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Dashlaunch

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2012
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Dashlaunch

    Vad har den för funktion och hur tar man bort den(går de göra fel, så man fuckar upp boxen). Försöker få igång ett spel och folk säger att de fungerar om man deletear Dashlaunch, men vill gärna veta va de e innan ja gör något.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bender Zoidberg Visa Inlägg
    Vad har den för funktion och hur tar man bort den(går de göra fel, så man fuckar upp boxen). Försöker få igång ett spel och folk säger att de fungerar om man deletear Dashlaunch, men vill gärna veta va de e innan ja gör något.
    Dashlaunch har många funktioner, den ser till att allting funkar bättre t.ex, för att avinstallera, eller temporärt avinstallera den laddar du hem Installern, för att temporärt avinstallera väljer du bara unload, för att permanent avinstallera väljer du uninstall
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Gissar att det är nya COD Black Ops 2 som strular?

    Jag skulle invänta en scene-release till veckan för att se om problemet kvarstår.

    // P

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2012
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jupp, Black Ops 2 som de gäller. Inväntar en scene-release.. Jag har fullt upp med nhl och dishonored.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Finns ju ngn lösning där man avaktiveringar dashlaunch men det känns lite meckigt.

    Kan ju komma ny version på dashlaunch åxå.

    // P

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2012
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Risker med att uppdatera sånt? Jag vågade knappt lägga in fsd3 eller va de heter.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Ingen större fara bara man följer korrekt instruktioner.

    Jag har bytt till fsd3, men det är lite buggigt än så länge så jag tycker du ska avvakta. Själv kan jag sällan hålla mig, så jag uppdaterar oftast till det nyaste

    // P

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Det finns nu en ny version av Dashlaunch, 3.04, som klarar av Black Ops.

    Jag har en slim 4gb från er med Dashlauch i flashminnet men om jag nu installerar nya på en HD, antingen extern eller intern, behöver jag då göra något åt det på flashminnet eller fixar installern det?

    Läste någonstans att det inte var rekommenderat att ändra så FS3 startar som default då detta kunde göra så Naden blev korrupt. Bara BS eller ligger det sanning i det?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    65
    Respekt
    17
    Jag har kört FSD3 sedan dag 1 och inte hittat några buggar!!
    Kör FSD3 både på egen och kompisars boxar.
    Samtliga bootar direkt in i FSD3 via dashlaunch så att detta skulle vara skadligt är BS.

    Det enda som kan nämnas är att FSD3´s hantering av Indie games inte fungerar riktigt som det står i informationen.
    Men det fungerar fint efter lite ändringar.

    /Jesper

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag hittar jämt buggar

    Men å andra sidan sitter jag just nu med en Beta version också ^^

    Anyways, Det finns alltid risker med att köra autostart av FSD etc. råkar man ut för en bugg i mjukvaran kan det mycket väl paja grejer... men den risken är minimal...

    Kör du däremot från det interna minnet på din Xbox 360 (Jasper eller corona som båda har minnet på samma krets som dashboarden ligger!!) är risken betydligt mycket högre att något går åt skogen än om du kör det från t.ex. Hårddisken (allra helst FSD som trots allt lagrar massa data hela tiden)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    65
    Respekt
    17
    Sant, glömde tillägga att vi kör fsd från usb hd på samtliga boxar.

Liknande diskussioner

  1. Dashlaunch 3.02
    By Moulden in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-09, 17:44
  2. DashLaunch säker att installera?
    By hbl76 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 11:36
  3. Installation av dashlaunch för t ex FSD
    By jakobmiller in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2012-01-31, 19:02
  4. dashlaunch crash
    By Orcman in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 22:51
  5. har intsallerat dashlaunch 2.21
    By spenne in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-02, 12:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •