Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Messiah läser inte mina spel.

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Question Messiah läser inte mina spel.

    Hej!

    Jag har för ett par veckor sedan fått ett Messiah installerat i min PS2. Nu har jag märkt att jag har väldiga problem med att få igång 2 av mina original spel (PAL).
    Jag har sett att bägge spelen ligger på "compact disc" och att bägge spelen har blå undersida, men kan det bero på något av det? Felet jag får är iaf att när jag sätter i skivan i släden och trycker reset kommer PS2 menyn fram men inget annan händer. Trycker man på "Browser" möts man av meddelandet "read disc error". Ett av spelen brukar gå igång om man trycker på reset 3 (!?) gånger medan det andra inte alls fungerar. Jag får även dubbelklicka
    på reset om jag ska köra DVD original (PAL), typ GT3, GTA3 för trycker jag bara 1 gång får jag felet "unable to read disc". Utav mina 7 spel är det 2 som fungerar perfekt med ett tryck på reset, det är DOA2 (PAL) och MGS2 (NTSC).

    Är det någon som vet vart felet ligger?. Är det något fel på installationen eller är det
    lasern som spökar?. Jag blir väldigt tacksam om någon kan hjälpa mej.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. kan inte spela brända spel...
    By Andreas_T5 in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-31, 13:12
  2. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08
  3. messiah klon + psx spel med amerikans licens = error...
    By mbse in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-06-12, 21:48
  4. Funkar inte tryckta dvd spel på messiah?
    By tidus_82 in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-08, 17:46
  5. HJÄLP! MINA PS2 BACKUPS STARTAR INTE!
    By mansnet in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2001-12-27, 17:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •