Visar resultat 1 till 25 av 25

Diskussion: kmeaw 3.55 Vs Rogero 4.30

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    kmeaw 3.55 Vs Rogero 4.30

    Anses Rogero CEX-4.30 CFW v1.03 lika stabil och användarvänlig som kmeaw 3.55?
    Funderar på att uppgradera min gamla maskin, men konservativ som man är så vill man inte laga nåt som redan fungerar.
    Har ni på PSXcare nån erfarenhet av rogero eller det är för tidigt att bedöma?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Är glad amatör men jag har legat på kmeaw 3.55 fram till häromdagen då jag lade in ny Rogero (blev 4.30 v1.02) och allt fungerar klockers!

    Har iofs 360 som "huvudkonsol", så det var lite "skit samma" om det skulle gå fel, men nu kan man spela ikapp på ps3 igen

    Flest varvade spel när man dör vinner

    // P

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14
    Själv körde jag in Rebug 4.21 i förrgår och är riktigt nöjd, körde bara qa toggle och installerade via xmb från usb-minne.
    Gamla spelen funkade fint och gick att uppdatera den officiella vägen via spelen själva. Skönt att kunna använda psn direkt utan extra prylar osv. Egentligen uppdaterade jag bara för att få Netflix men att kunna spela alla spel är ju en bonus

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Ok, tackar för svar.
    Då är det kanske dags att uppdatera den nu.
    Väntar ev några veckor till och ser var detta med allt nytt slutar.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14
    Fördelen med rebug är att man kan nedgradera direkt via xmb tillbaka till rebug 3.55.. så om det släpps en ny cfw som mot förmodan skulle vara bättre (skulle väl vara rebug 4.31 kanske) så kan man ju bara gå tillbaka till 3.55 och upp till den nya. Rebug kanske skulle göra att det gick att gå från 4.21 direkt till senaste iofs, dem verkar veta vad dem sysslar med
    Visst går det att patcha nästan allt så det funkar på kmeaw, men med 4.21 slipper man ju allt sånt.. känns som allt bara fungerar.
    Lite segt bara att man behöver installera om emulatorer och sånt som var signade för kmeaw, men det mesta finns färdig-resignat för 4.21 redan.
    Last edited by dood; 2012-11-09 at 22:09.

  6. #6
    Jag funderar på att testa jailbreaka min gamla PS3. Vilka är riskerna idag och vad kan man inte göra? Fungerar det att använda PSN, Playstation Store och spela backup spel online? Senaste jag checkade läget för ett par år sedan var online-läget ett fett no-no vilket är anledningen till jag inte vågat mig på homebrew då en PS3 utan PSN för mig verkligen inte lockar (lirar mest BF3,NHL etc online), men jag hörde ett rykte att man numera kan köra PSN precis som original?
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  7. #7
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Sedan jag bytte till cfw4.xx har jag varit online hela tiden. Det har talats om att man kan bli bannad de senaste dagarna på olika spelsidor men jag tror det är noja för att Sony har hotat med hårdhandskarna.
    Jag har då inte märkt någon skillnad, kör som vanligt...

  8. #8
    Går ju inte lita på Sony, dom är ju lika anti-konsument som NSDAP var anti-judar. Rövhål för det mesta. Kommer nog aldrig släppa lik-sang affären, men men.
    Hur kan man byta till ett cfw, jag har sett på youtube att snubbar bara kör in en USB sticka, men jag har också läst att man måste köpa en dyr flashnings mackapär? Vad är det som gäller? Finns det nån sida någon god själ kan länka till med filer och program man behöver?
    Last edited by joellindgren; 2012-11-13 at 23:52.
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av joellindgren Visa Inlägg
    Går ju inte lita på Sony, dom är ju lika anti-konsument som NSDAP var anti-judar. Rövhål för det mesta. Kommer nog aldrig släppa lik-sang affären, men men.
    Hur kan man byta till ett cfw, jag har sett på youtube att snubbar bara kör in en USB sticka, men jag har också läst att man måste köpa en dyr flashnings mackapär? Vad är det som gäller? Finns det nån sida någon god själ kan länka till med filer och program man behöver?
    Har du 3.55 laddar du hem CFW'n och installerar rakt av som en vanlig uppdatering, har du någonting över 3.55 måste du nedgradera först, och det går inte med alla modellerna av ps3'an, tjockisarna går på alla, men inte slim... och definitivt INTE super slim
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    hallå där,skulle också vilja veta hur man gör när man ska lägga in det nya rogero . Sitter med tjock p3 med 3.55 kmeaw. Tacksam för snabbt svar

  11. #11
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Citat Original inlägg av flodberg Visa Inlägg
    hallå där,skulle också vilja veta hur man gör när man ska lägga in det nya rogero . Sitter med tjock p3 med 3.55 kmeaw. Tacksam för snabbt svar
    Ladda ner rogero 4.xx
    Döp den till ps3updat.pup
    Formatera ett USB-minne i fat
    Skappa följande mappar PS3>UPDATE
    Kasta in .PUP filen i UPDATE mappen
    Sätt USB-minnet i USB porten närmast bd läsaren
    Ta ut skivan om en sådan sitter i
    Håll inne power knappen tills systemet stänger av sig
    Håll in knappen igen tills du hör ett pip och sedan två, släpp power knappen
    Välj sedan systemuppdatering

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Bör man inte lägga in 3.55 OFW först även om man ligger på 3.55 CFW, innan man slänger in Rogero CFW 4.x ?

    // P

  13. #13
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Bör man inte lägga in 3.55 OFW först även om man ligger på 3.55 CFW, innan man slänger in Rogero CFW 4.x ?

    // P
    Har testat fyra olika cfw4.xx och aldrig gjort det.

    Men vill du vara på den säkra sidan så gör det först, samma procedur

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Man bör ALLTID backa till 3.55 OFW INNAN man uppdaterar till ny CFW, det står till och med i informationen från rogero
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    Ladda ner rogero 4.xx
    Döp den till ps3updat.pup
    Formatera ett USB-minne i fat
    Skappa följande mappar PS3>UPDATE
    Kasta in .PUP filen i UPDATE mappen
    Sätt USB-minnet i USB porten närmast bd läsaren
    Ta ut skivan om en sådan sitter i
    Håll inne power knappen tills systemet stänger av sig
    Håll in knappen igen tills du hör ett pip och sedan två, släpp power knappen
    Välj sedan systemuppdatering

    Följde dina steg inkl nedgradering till ofw 3.55 och det funkade fint. Blev dock himla fundersam.. står på engelska forum att man ska göra detta i recovery för minst risk för brick, detta alternativ är väl inte recovery? trots att steget "håll in knappen igen.... " är steget för att komma till recovery enligt engelska forum :P *förrvirrad* eftersom man får 2 frågor om hdmi och 1080p sen hamnar man i xbm för att till sist gå in i systemuppdateringar.

    Har inte hunnit testa nya 1.04 så mycket än men fick en frysning i multiman efter deletat ett spel.. hoppas det var en engångs grej. Annars får jag prova 1.03 istället.
    Last edited by icqdevil; 2012-11-14 at 21:24.

  16. #16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Har du 3.55 laddar du hem CFW'n och installerar rakt av som en vanlig uppdatering, har du någonting över 3.55 måste du nedgradera först, och det går inte med alla modellerna av ps3'an, tjockisarna går på alla, men inte slim... och definitivt INTE super slim
    Jag har en PS3 slim, cirka tre år gammal. Hur kan jag kolla upp om jag har <3.55 på den? Du menar alltså att så länge jag har en PS3 som är nergraderingsbar till 3.55 så kan jag slänga in en CFW av valfri art efter att jag kört in 3.55 OFW dvs. Och om man har en för ny ps3 så måste man köpa dyra mackapärer?

    edit: Menade hur man kollar upp om jag kan nergradera till 3.55, jag har nyaste OFW, 4.31 eller vilket nummer det nu är på den såklart.
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    googla minvercheck så får du reda på lägsta firmware du kan nedgradera till

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
    Följde dina steg inkl nedgradering till ofw 3.55 och det funkade fint. Blev dock himla fundersam.. står på engelska forum att man ska göra detta i recovery för minst risk för brick, detta alternativ är väl inte recovery? trots att steget "håll in knappen igen.... " är steget för att komma till recovery enligt engelska forum :P *förrvirrad* eftersom man får 2 frågor om hdmi och 1080p sen hamnar man i xbm för att till sist gå in i systemuppdateringar.

    Har inte hunnit testa nya 1.04 så mycket än men fick en frysning i multiman efter deletat ett spel.. hoppas det var en engångs grej. Annars får jag prova 1.03 istället.
    Det är via Recovery, när du startar upp maskinen genom att hålla in power i 2 "rundor" tills det piper 2 gånger i snabb följd går du in i recovery menyn
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Citat Original inlägg av joellindgren Visa Inlägg
    Jag har en PS3 slim, cirka tre år gammal. Hur kan jag kolla upp om jag har <3.55 på den? Du menar alltså att så länge jag har en PS3 som är nergraderingsbar till 3.55 så kan jag slänga in en CFW av valfri art efter att jag kört in 3.55 OFW dvs. Och om man har en för ny ps3 så måste man köpa dyra mackapärer?

    edit: Menade hur man kollar upp om jag kan nergradera till 3.55, jag har nyaste OFW, 4.31 eller vilket nummer det nu är på den såklart.
    Om du har uppdaterat den så att den i detta nu är över 3.55 måste du köpa en e3 flasher även om den var på 3.55 eller lägre när du köpte den

  20. #20
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    Om du har uppdaterat den så att den i detta nu är över 3.55 måste du köpa en e3 flasher även om den var på 3.55 eller lägre när du köpte den
    Ok. Jäkla trist, det kommer inte komma någon lösning på det nu de hackat de där L0 nycklarna eller vad de heter? Var ju mycket skrytprat om att hela skiten var knäckt nu.
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av joellindgren Visa Inlägg
    Ok. Jäkla trist, det kommer inte komma någon lösning på det nu de hackat de där L0 nycklarna eller vad de heter? Var ju mycket skrytprat om att hela skiten var knäckt nu.
    Det finns bakom kulliserna en lösning, men det är ingen som vill ta på sig skiten från sony genom att släppa det just nu verkar det som...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det finns bakom kulliserna en lösning, men det är ingen som vill ta på sig skiten från sony genom att släppa det just nu verkar det som...
    Låter sjukt spännande, innebär det att nyare modeller som kom med 3.56+ från fabrik går att jailbreaka?

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Har ni någon koll om det finns eller om någon gör en kompatibel nes emulator till dom nya cfw? Mednafen funkar ju inte längre..

  24. #24
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Retroarch som följer med multiman spelar nes.

  25. #25
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av jonnyjaeger Visa Inlägg
    Retroarch som följer med multiman spelar nes.
    Jasså? härligt. Ska jag kika närmare på.

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 11:45
  2. Skulle updatera till Rogero cfw 4.25 brickade..
    By Kim Eriksson in forum Playstation 3
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2012-10-27, 22:25
  3. kmeaw's CFW
    By Cryton in forum Playstation 3
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-25, 20:12
  4. kmeaw's CFW
    By a00sambe in forum Playstation 3
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 15:11
  5. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-01, 09:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •