Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Hur kan man spela ett 2 disk spel ifrån extern hårddisk?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2011
    Från
    Uppsala, Sweden, Sweden
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Hur kan man spela ett 2 disk spel ifrån extern hårddisk?

    Någon som har ett svar på denna fråga? Ja har suttit och försökt lösa det själv men tycks inte lösa de. Jag har rgh jtag.
    Tacksam för svar !!!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det finns flera sätt att göra det på

    Vissa spel med 2 eller fler skivor kan ha extra material på ena skivan t.ex, då är det bara att kopiera över det till HDD1:\Content\000\... och du e klar med den skivan

    Andra spel kräver att du byter skiva mitt i spelet, då kan man med vissa titlar lägga ihop skivorna till en så funkar det direkt, andra måste du använda plugin som t.ex. Dashlaunch pluginet "Disk swapper" som skiftar "skiva" åt dig on the fly, samma funktion finns i FSD och Dashlaunch direkt numera, men båda dessa kräver att du har rätt mapp struktur, disk swapper ställer du in själv vart varje skiva finns
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2011
    Från
    Uppsala, Sweden, Sweden
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tack för snabbt svar.Coolt !!men du får det att låta väldigt lätt vilket det säkert är men kan du beskriva lite mer i detalj hur ja går till väga
    mvh

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mattias Berg Visa Inlägg
    Tack för snabbt svar.Coolt !!men du får det att låta väldigt lätt vilket det säkert är men kan du beskriva lite mer i detalj hur ja går till väga
    mvh
    Kör du med diskswapper så laddar du hem det pluginet, ändrar i launch.ini som oftast ligger på HDD1:\launch.ini eller i flash:\launch.ini (ligger den i flash, kopiera ut den, editera och lägg på hdd1)

    I launch.ini ska du ändra "plugin1=" till "plugin1= hdd:\swap.xex", det går att använda vilken som av dom 5, om du t.ex. har ett annat plugin aktivt också, det går även att ladda pluginet från något annat t.ex. usb eller dyligt, men jag rekomenderar starkt att du kör det från hdd1:\

    för att sedan konfigurera diskswapper har du ett program som jag gjort :O du hittar det här: http://downloads.xeupd.com/Swizzy's%...0Configurator/ med den talar du då om vart spelet ligger, du kan om du t.ex. lägger alla spelen på hårddisk ladda filerna direkt med programmet själv på datorn så fixar den sökvägen åt dig... när du fyllt i allting som den vill ha (den kan hämta det mesta själv, t.ex. TitleID hämtar den från default.xex (om du packat upp spelet) När du fyllt i allt för det spelet du vill lägga in trycker du på add game, då verifierar den dina inställningar

    Konfigurationen ska heta "multi.ini" och ligga i roten av HDD1, USB eller motsvarande, samma sak med launch.ini (som är config för dashlaunch) min rekomendation för multi.ini är att du lägger den på usb hårddisken om du kör spelen därifrån, det gör att den är lätt att komma åt när du ska lägga till fler spel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2014
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Det är bara att köra på. jag brukar använda daemon tools för att mounta skivan. För mig brukar datorn känna av om det finns ytterligare en skiva. Det är iallafall så jag tror det fungerar. Fungerar gör det iallafall. =)
    Stefan Karlberg
    Kriita

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pixmania Visa Inlägg
    Det är bara att köra på. jag brukar använda daemon tools för att mounta skivan. För mig brukar datorn känna av om det finns ytterligare en skiva. Det är iallafall så jag tror det fungerar. Fungerar gör det iallafall. =)
    Man använder inte daemon tools på en xbox 360 :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Spela gamla Xbox spel på RGH från extern hdd?
    By freddyc in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-01, 21:29
  2. Spela från Extern hårddisk
    By doo in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 10:08
  3. HJÄLP!spela spel från extern hårdisk
    By Tofferi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 16:10
  4. Extern USB-disk?
    By GroGGmanneN.se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 18:39
  5. Spela xbox 360 spel från extern hårddisk?
    By Gabs in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 13:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •