Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: klant

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    klant

    Hej!
    jag köpte nyligen en jtag/rgh hackad xbox 360 (tjock) Men på något sätt så råkade jag radera ett antal filer från den interna hårddisken och nu får jag inte igång freestyle och xexmenu. Jag har testat att lägga in lite spel men får "the file is corrupted"
    Det går enbart att starta xboxet och det är allt.
    Om någon kunde förklara eller länka en enkel instruktion om hur och vilka filer man behöver på hårddisken för att få det att fungera igen.

    Jag har 2.0.12625.0

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Först och främst tror jag inte felet du har med spelen beror på att du inte har XEXMenu/FSD, det felet beror snarare på att du helt enkelt har för låg dashboard för att det ska funka...

    Uppdatera dashboarden, därefter kopierar du bara in XEXMenu från skiva, usb minne eller vad du nu vill använda till hårddisken, gör likadant med FSD om du vill ha det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Jag gjörde så att jag öppnade den och jag ser ingen chip. Ska chippet vara synligt om den är jtag/rgh?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mupe Visa Inlägg
    Jag gjörde så att jag öppnade den och jag ser ingen chip. Ska chippet vara synligt om den är jtag/rgh?
    Det ska synas chip om du har RGH, har du JTAG är det inte säkert att du ser bryggningarna...

    Det är inte chippet man uppdaterar, man uppdaterar moderkortets mjukvara... det finns en guide för det där här på forumet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Jag ska ta det här från början och hoppas på hjälp.
    Jag köpte nyligen en xbox 360 den vita modellen. Killen som sålde den påstår att den är chippad och att man bara ska koppla in den interna hårddisken till datorn och flytta över spel. jag har inte lyckats med den biten, framförallt för att jag saknar den kunskapen. Därför har jag börjat tvivla på om den är jtagad och öppnade konsolen för att se om det finns någon chip i. Den har jag inte hittat men har sett att vissa av "hålen" på moderkortet är igenlödade så den kan vara jtagad?
    Jag får inte heller upp någon freestyle dashboard när jag startar xboxen som min kompis får och han har en rgh xbox.
    När jag ansluter hårddisken till datorn så ser jag tre portioner med bla. content och 16 nollor.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Starta konsollen med eject knappen, om du då startar upp i vanliga dashboarden är den helt original, startar den någonting som heter "Xell" (oftast blå skärm med vit text, eller svart med vit, grön eller röd text) har du RGH/JTAG

    Att den inte startar FSD beror på att den inte har någon sådan config för dashlaunch, eller inte har FSD installerat eller inte har Dashlaunch installerat, kanske en kombination av något av det?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Jag har nu testat precis som du har beskrivit ovanför. När jag startar den med eject knappen får jag vanliga dashbord och ingen blå skärm. Så den är inte chipat. Men varför får jag fråga om uppdatering på alla spel som har kommit ut efter 2007? sen undrar jag varför finns det content samt 16 noller i
    hårdisken på en vanlig xbox?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mupe Visa Inlägg
    Jag har nu testat precis som du har beskrivit ovanför. När jag startar den med eject knappen får jag vanliga dashbord och ingen blå skärm. Så den är inte chipat. Men varför får jag fråga om uppdatering på alla spel som har kommit ut efter 2007? sen undrar jag varför finns det content samt 16 noller i
    hårdisken på en vanlig xbox?
    Uppdaterings förfrågan får du ALLTID från nya spel eftersom det finns en uppdatering på dom skivorna som krävs för att spelet ska funka...

    Content/000.../ är en standard folder, dvs den är inte special för RGH/JTAG det är microsofts egna mapp struktur
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Nu när jag försökte uppdatera , så fick jag medelande cant install the upptade this disc is unreadable. Status code:
    3151_351f_1800_2203_c00_0001.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Problem med starta slim rgh nr.2 Helt osant vilken klant man är.
    By viadrus in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 19:15
  2. Klant
    By Umberto in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 20:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •