Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Får ej Xk3y att fungera

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Får ej Xk3y att fungera

    Fet box, Xenon.
    R7-2
    Samsung MS25
    Dash 15574
    Extern Seagate 1TB + 16GB Kingston USB

    Köpte Xk3y + wifi dongel från er butik i fredags och har sen dess lagt ner ett antal timmar på att försöka få igång den.

    Började med att läsa tillbaka tidigare utläst stock firmware för att kunna uppdatera till dash 15574 via usb och det gick utan större problem. Kopplade sen i xk3y och ser spelen på hårdisken via remote, isomeny och wlan meny. Problemet är att när jag försöker starta spel så hopppar den tillbaka till dash alternativt Xbox360-logga med vit bakgrund.

    Har testat med ca 10 olika spel (gamla och nya) körda genom abgx.
    Har testat med 1TB extern HD och 16GB kingston USB-sticka.
    Har testat med två olika sd-kort och gjort om imagen på båda enligt instruktion.
    Har testat uppgradera/nedgradera xk3y-firmware till 3-4 olika versioner.
    Har testat olika versioner av jungle flasher.
    Har testat att byta ut sata-kablarna mellan xk3y och xbox.
    Har testat att koppla in hårdisk direkt till xk3y utan remote.
    Har testat att göra firmware.bin från min orginal firmware, en ny inläsning av orginal firmware efter uppgraderingen till 15574, nedladdad samsung stock firmware spofad med min nyckel, lt+ 2.01 sammy fw spofad med min nyckel.

    Har finkammat nätet efter förslag, men börjar känna en gnutta uppgivenhet. Några förslag?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Problemet du har är att nyckeln inte stämmer, när du får Xbox 360 logga med vit backgrund betyder det oftast att nyckeln är fel

    Du kan även testa att köra med en annan firmware än just samsung på minneskortet för att se om det löser problemet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack för svaret.

    Jag är också mest inne på att firmware är problemet, men jag har lite svårt att se hur min nyckel skulle kunna vara fel.

    Har sett andra som skrivit om att de använt andra firmware än just den dvd drive de har, men tyckte det lät väldigt långsökt. När det kommer från dig så känns det iaf värt att testa ikväll.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vet att man måste göra så för vissa äldre Hitachi läsare för att dom nya XGD3 spelen ska funka, om det inte funkar med att köra t.ex. Liteon firmware kan du testa att manuellt spoofa en iXtreme LT+ 2.01 mjukvara och lägga in på minneskortet istället
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Har nu testat att lägga in min nyckel i allt från lt+2.1/stock för allt från hitachi till liteon, men det blir noll skillnad för mig. Funderar på att dyka förbi butiken så att vi kan testa om min xk3y verkligen fungerar.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Om det inte funkar trots det är det helt klart ngt fel med nyckeln du lägger in eller chippet, sväng förbi butiken med maskin + chip så kollar vi upp varför det inte funkar och löser problemet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Hårddiskar som fungera med Xk3y och wasabi
    By macbang in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2012-10-15, 20:52
  2. DLC & XK3y
    By adangerred in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2012-09-13, 20:20
  3. Xk3y läser ej av HDD
    By flensodent in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-12, 10:55
  4. xk3y 4 n00bs
    By S.O.A.D. in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2012-07-11, 11:43
  5. xk3y 1.1 R7-2
    By ivve77 in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-29, 00:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •