Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Halo 4 Disk 2 problem

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Halo 4 Disk 2 problem

    Tja. Jag är relativt ny när det gäller Jtag och RGH Xbox 360s. Köpte ett nytt Slim igår med RGH.

    Jag har laddat hem Halo 4 vilket består av 2 skivor. En singelplayerskiva och en multiplayerskiva. Jag har läst runt på andra forum och omkring här men har inte riktigt får
    något bra svar på min fråga.

    Måste de filer som ska ligga i en Contentmapp alltid vara på en intern hårdisk. Jag köpte nämligen bara en Slim utan intern hårddisk.
    Disk 2 ifrån Halo 4 är en skiva som man bara ska installera på sitt xbox och sen aldrig använda mer. Det är alltså så att man ska använda den första disken till att spela multiplayer efter att man har installerat disk 2 på hårddisken.

    Därför tror jag att disk två räknas som DLC, eller? Och DLC måste ligga på den interna?

    Kanske var en luddig fråga men grejen är den att jag vill kunna spela split-screen och system-link med polarna på Halo 4. Är det möjligt ifrån endast en extern hårddisk?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Precis, DLC måste ligga på HDD1:\Content\00...

    Eller på motsvarande minnes enheter (t.ex. det interna minnet på din maskin) men jag skulle INTE rekomendera att du använder det interna minnet då det kan ställa till med massor av problem för dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tack så mycket. Jag har ett gammal Xbox 360 Elite med 120 GB hårddisk. Visst kan jag skruva upp det och köpa ett tomt slim-skal och stoppa in det i mitt nya xbox?
    Ett sånt här: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1510&xSec=112

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    120GB+ ska funka om jag inte minns helt fel, men du hade JTAG sa du? då kan du köra vilken hårddisk som helst (behöver inte äns vara en 360 disk, det ända kravet är att du kör en 2.5" SATA hårddisk )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Okej. Ja, jag har en RGH SLIM. Men måste man lägga ihop nån sorts mappstruktur innan eller är det bara att stoppa in i boxen?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    65
    Respekt
    17
    Om du kopplar in din usb hd och låter MS orginal dashboard använda den som lagrings enhet (tror det går åt ca. 16gb) så borde du därefter kunna lägga till dessa filer.
    Rätta mig om jag har fel, har inte själv provat men borde fungera.

    /Jesper

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Kamelhatt Visa Inlägg
    Okej. Ja, jag har en RGH SLIM. Men måste man lägga ihop nån sorts mappstruktur innan eller är det bara att stoppa in i boxen?
    Stoppa in disken i konsollen och gå längst till höger -> Där hittar du Console/System settings och under den bör du hitta Memory, gå in på den och välj din hårddisk samt formatera, skriv in din maskins serienummer och formatera disken...

    Nu har du en hårddisk som kommer funka med vilken JTAG/RGH som helst
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Okej. Tack som fan för hjälpen. Guld!

Liknande diskussioner

  1. Extern 1TB usb disk problem
    By hstnin in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-24, 00:30
  2. Byta 120GB orginal disk till 500GB disk
    By Tomas Jönsson in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-03, 20:40
  3. Problem vid upplåsning av disk
    By paef in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-11, 11:46
  4. Problem att installera ny disk
    By Brutal in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-09-29, 17:14
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •