Hej!
Jag vill uppdatera min rgh box (slim) från nuvarande kernel version 2.0.13604 dash version Rev2342 till 2.0.15574. Anledningen är att två nya spel inte vill starta och jag har läst mig till att en uppdatering är ett måste.
Jag har läst på forumet och swizzys guide "http://forum.psxcare.com/support/showthread.php/39219-Guide-Uppdatera-din-JTAG-till-senaste-version" och tror att jag gör rätt.
Det jag har gjort är laddat ner Flash360v1.0 och xeBuild_GUI_2.086.
Jag lade över flash filerna på en usb sticka och startade flash360 genom xexmenu. Fick då en fil som heter flashdmp.
Startade xeBuild_GUI_2.086 och valde den filen(flashdmp) som source file. Skrev också in cpu key och valde kernel 15574. Laddade också ner avatar samt dashboard version, sedan så klickade jag på generate hacked image.
Fick en fil som heter updflash, som jag flyttade över till usb minnet med flash360 filerna.
Så långt har jag kommit och nu ska jag förmodligen starta flash360 och följa det här steget:
Steg 8: Det är nu det "farliga" är, nu ska du skriva din nya nand image till nanden på 360'n, det gör du såhär:
Tryck på A Knappen (den gröna)
Tryck på B knappen (den röda)
Du kommer nu bli varnad för att din keyvault inte stämmer överens med din nuvarande nand, ta det lungt... det är normalt i dom flesta fallen, vågar du inte gå vidare dyk förbi oss i butiken!
Skulle du nu bli varnad för att din nand inte är Zeropaired eller något sådant är det inte heller någon fara, bara köra på med det med!
Tryck nu på Start för att ignorera varningarna du fick ovan
Tryck nu på A knappen (den gröna) för att börja flasha din nand och håll tummarna för att inget har blivit fel
Jag har kopplat xboxen till tv:n med hdmi sladden, i guiden står det att det inte kommer fungera. hittar inte VGA, A/V eller komponent kabeln. Funkar det endå?
Har jag gjort rätt såhär långt?
Tacksam för svar.
Bookmarks