Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: uppdatera dashboard

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    uppdatera dashboard

    Hej!
    Jag vill uppdatera min rgh box (slim) från nuvarande kernel version 2.0.13604 dash version Rev2342 till 2.0.15574. Anledningen är att två nya spel inte vill starta och jag har läst mig till att en uppdatering är ett måste.

    Jag har läst på forumet och swizzys guide "http://forum.psxcare.com/support/showthread.php/39219-Guide-Uppdatera-din-JTAG-till-senaste-version" och tror att jag gör rätt.

    Det jag har gjort är laddat ner Flash360v1.0 och xeBuild_GUI_2.086.
    Jag lade över flash filerna på en usb sticka och startade flash360 genom xexmenu. Fick då en fil som heter flashdmp.
    Startade xeBuild_GUI_2.086 och valde den filen(flashdmp) som source file. Skrev också in cpu key och valde kernel 15574. Laddade också ner avatar samt dashboard version, sedan så klickade jag på generate hacked image.

    Fick en fil som heter updflash, som jag flyttade över till usb minnet med flash360 filerna.

    Så långt har jag kommit och nu ska jag förmodligen starta flash360 och följa det här steget:
    Steg 8: Det är nu det "farliga" är, nu ska du skriva din nya nand image till nanden på 360'n, det gör du såhär:

    Tryck på A Knappen (den gröna)
    Tryck på B knappen (den röda)
    Du kommer nu bli varnad för att din keyvault inte stämmer överens med din nuvarande nand, ta det lungt... det är normalt i dom flesta fallen, vågar du inte gå vidare dyk förbi oss i butiken!
    Skulle du nu bli varnad för att din nand inte är Zeropaired eller något sådant är det inte heller någon fara, bara köra på med det med!
    Tryck nu på Start för att ignorera varningarna du fick ovan
    Tryck nu på A knappen (den gröna) för att börja flasha din nand och håll tummarna för att inget har blivit fel

    Jag har kopplat xboxen till tv:n med hdmi sladden, i guiden står det att det inte kommer fungera. hittar inte VGA, A/V eller komponent kabeln. Funkar det endå?
    Har jag gjort rätt såhär långt?
    Tacksam för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    HDMI funkar inte för Xell (steget när du hämtar CPUKey) om man har äldre version av Xell (Xell eller Xellous)

    En slim har ALLTID Xell-Reloaded som har stöd för HDMI (på alla utom Corona)

    Du har gjort rätt hittils ja
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Fixade det. Nu fungerar spelen.

    Tack för hjälpen Swizzy.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    vart hittar jag dashen och avatar updaten? den inbyggda funktion i exBuild funkar inte

    System.Net.WebException: Det går inte att ansluta till fjärrservern ---> System.Net.Sockets.SocketException: Ett försök gjordes att få åtkomst till en socket på ett sätt som är förbjudet av åtkomstbehörigheterna 213.186.33.17:80

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Noneed Visa Inlägg
    vart hittar jag dashen och avatar updaten? den inbyggda funktion i exBuild funkar inte

    System.Net.WebException: Det går inte att ansluta till fjärrservern ---> System.Net.Sockets.SocketException: Ett försök gjordes att få åtkomst till en socket på ett sätt som är förbjudet av åtkomstbehörigheterna 213.186.33.17:80
    Prova igen, funkar det inte kan du kolla i xml filerna som ligger i files\

    Där hittar du då direkt länk till filerna som du bara hämtar hem manuellt =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Enklare att lämna in den, tack för idag swizzy! Alla spel och allt funkar bra igen.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Hej!

    Jag gjorde exakt som mupe trådstartaren här gjorde och när jag skrev in nya nand image till nanden på 360'n, sedan stängde av xboxen drog ut alla sladdar i ca 5 minuter efter att det hade slutförts.

    Så startar den inte upp. Den får ström och så men inget visas på tvn och efter en stund blinkar den rött.
    Jag har testat flera gånger med att starta den men den blinkar rött med svartskärm.

    Jag kan fortfarande trycka på eject knappen och då kommer all info om cpu key etc.

    Jag har en Xbox 360 slim som är rgh hos er på psxcare.

    Vad kan jag göra för att fixa detta eller kan ni på psxcare hjälpa mig.

    Börjar få panik ... =(

    Tacksam för svar =)

    EDIT!!! Jag fixade den =D , va tvungen att reflasha den i xell menyn och göra om en ny nand med andra program osv.
    Last edited by Darkchild; 2012-12-06 at 06:45.
    No Comments..!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Andra program? vad för program? och vet du vad som blev annorlunda mer exakt?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Jag gjorde som mupe gjorde ovan och resultatet blev att när jag satta igång xboxen så ville den inte visa någon bild (svart skärm på tv och känner ej av HDMI sladden) och sedan började konsolen blinka rött. Detta gjorde den varje gång.

    Jag har en refurbished xbox 360 slim (som är RGH fixad hos er på psxcare)i fall det gör en skillnad vet jag inte.

    Jag återställde till min backup NAND genom xell (då man startar xboxen med eject).

    Sedan hittade jag någon guide på pdf. och skillnaden var då att (kopierat från en guide som jag använde):

    1. Jag gjorde en ny NAND

    Använde mig av detta:

    NAND-Flasher-360-for-XBOX-360-v1.2.0

    2. sen (ditt program?) använde jag xeBuild-GUI-2.03 or xeBuild_GUI_2.052 (or latest version of xeBuild JAG ANVÄNDE DEN SENASTE VERSIONEN)


    1. First you select your backup of your Nand which you have done.
    After you select the Place, where your new hacked Nand should be created.

    2. Here you select the way your Xbox was hacked. If you got JTAG then select Freeboot. If you got Jtag Glitch Hack(RGH) then select GGBoot (Glitchboot).

    3. Here you select the motherboard of your Xbox360. If you don’t know which motherboard is inside then you can press on the right side the "Check SMC hack/Motherboard". In the Input box next to the Button you will see after your Mainboard which you have to select.

    4. Here you have to insert the CPU-Key of your xbox360 you have noted before in Step 1.

    5. Here you have to set to 2.0.14719.0.

    6. Here you select Xell-Reloaded or if you got Xelleous select Xelleous instead.

    7. Here you don’t have to select anything in most cases. It should set automatically.

    8. Unselect everything beside “Autosave log as”.

    9. If you got an Xbox360 Slim select "Disable FCRT.bin check". For the most other Xbox360 Phat consoles shouldn’t show here any option.

    10. Here you can find out your Motherboard and JTAG wiring.

    Once you have selected everything select on the right side of xeBuild Download. Here you have to select and set Dasboard version (Avatars) and Dashboard version (Dashfiles) to 2.0.14719.0. (jag tog en annan)

    After you have to press for both (Avatars) & (Dashfiles) the Download Button nearby. Once the download is done you can press: Generate hacked image Button.

    Great you have now your hacked Image! OK.
    Now you have to rename the hacked image (you generated with xeBuild) to "nandflash.bin" and you have to copy the "xenon.elf" which you can find inside the RAR under RawFlashV4.
    These 2 Files you will have to move to a USB Drive.
    After you have to connect your USB Device to your xbox360 and push the eject button to let Xell boot. Xell should start to search for the hacked image automatically. It may take some minutes. After the new image was flashed,

    After you will see "image written, shut down now! You will turn off your Xbox and unplug the power supply of your xbox360 for like 1 Minute.

    Now you have to move the original Microsoft Update which is also inside the RAR to your USB Device. Folder should be $Systemupdate. Now connect your USB Device to your Xbox 360 and turn on your Xbox normal way. After your Xbox boot, you will get message to update your xbox360. Select ok and let the Xbox update to 14719.
    In case the Update Massage don’t appears, you have to rename your $Systemupdate to $$Systemupdate!


    Tools you need/can use:
    dash-launch-v2.32 *** (jag använde den senaste. 3.04)
    rawflash_v4 (only xenon.elf inside rawflash_v4 folder)
    $Systemupdate (För den dashboard du ska använda)
    xeBuild-GUI-2.03 or xeBuild_GUI_2.052 (latest version of xeBuild)

    NAND-Flasher-360-for-XBOX-360-v1.2.0

    *****


    Så gjorde jag och då blev allt perfekt på engång.
    Jag är verkligen en n00b inom detta så jag vet inte riktigt vart det gick fel för mig innan.
    Last edited by Darkchild; 2012-12-07 at 22:41.
    No Comments..!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ok, Problemet är enkelt; du har en Xbox 360 slim där fcrt.bin saknas (var en bugg i gammal mjukvara som vi använde för läääänge sedan, innan xeBuild kom)

    det ända som skiljer från min guide (som löste problemet) är att du bockade i "Disable FCRT.bin check", detta gör att konsollen skiter i om det finns en korrekt fcrt.bin eller ej, men har man en slim med 1175 ska man absolut INTE aktivera detta då det gör att spelen inte funkar från skiva längre (därav den ligger separat och inte finns där automatiskt)

    Ja, det är jag som gjort xeBuild GUI släppte för en liten stund sedan xeBuild GUI 2.087 också, samt en helt ny guide på engelska: http://xebuildtut.xeupd.com
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14
    Lånar tråden lite. Har lyckats uppdatera. Allt har funkat bra men jag får inte till avatar update. Har uppdateringen på USB men den startar inte uppdateringen. Har plockat bort launch.ini så det ska inte finnas någon noupdate som ligger i vägen. Hur får man igång denna??

    Edit: Det fixade sig genom att inte starta boxen med usb-stickan i.
    Last edited by Pinnen303; 2012-12-08 at 16:34.

Liknande diskussioner

  1. Uppdatera Dashboard
    By FreddeFM in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 09:13
  2. uppdatera dashboard? LT+
    By mikaelbg in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-07, 22:03
  3. Uppdatera dashboard på jtagmaskin
    By Game_Freak_se in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2010-03-20, 13:19
  4. uppdatera dashboard för oss bannade?
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 01:24
  5. uppdatera dashboard
    By arneanka in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-26, 23:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •