Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Newbie - vill inte göra fel direkt...

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Newbie - vill inte göra fel direkt...

    Tjena!
    Har just gett mig in på XBOX360-banan med en nyinköpt box med XK3Y, beställd från PSXCare såklart....

    Några frågor innan jag drar igång:
    Första gången jag drog igång boxen fick jag frågan om att ansluta mig till Xbox Live och det innebar att jag skulle behöva godkänna vissa uppdateringar. Som rutinerad jailbreakare av apple-prylar blev det ingen anslutning till Live...
    1. Min första fråga är om jag kan ansluta till xbox live utan att boxen bannas som jag läst om någonstans? Eller gäller det bara om jag spelar vissa spel som gör så att boxen blir bannad? Kan jag spela något spel via Live?

    2. Och ska jag någonsin uppdatera med något från Xbox live eller sabbar det något för min XK3Y?

    3. Dashboard uppdateringar jag läst om här i forumet, är det uppdateringar för XBOX i sig eller för XK3Y?

    Jag är helt säker på att jag missat denna information på andra ställen här på forumet men jag har tyvärr inte hittat några klockrena svar. Hoppas det inte är allt för korkade frågor.

    /Nicke

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Din xbox 360 är modifierad och kan därför riskera att bli avstängd från åtkomst till xbox live (ban)

    I praktiken är det många som kör med xk3y som inte blivit avstängda trots att man spelar online med spel från hårddisken.

    Men har man "dåliga" iso-filer eller spelar spel innan dom är släppta till försäljning kan man räkna med att bli avstängd.

    Ingen uppdatering som finns idag ger problem med xk3y.

    Själva xk3y uppdaterar du manuellt med filer från www.xk3y.com

    Använd din unika produktnyckel som troligen sitter tejpad på din lcd displaydosa/kontrollpanel för att skapa ett konto med tillgång till uppdateringsfilern.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Bara för att vara helt idiotsäker:
    Jag kan alltså uppdatera min XBox360 med uppdateringar från XBox Live och/eller från spel utan att det sabbar något?
    Fick för mig att jag läst någonstans att man inte ska uppdatera hur som helst...men det kanske har gällt någon tidigare uppdatering?

    Imorgon ska jag testa om den hittar min partitionerade USB-hårddisk där partition 2 innehåller games-foldern...
    Tack och godnatt!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Lovefall Visa Inlägg
    Bara för att vara helt idiotsäker:
    Jag kan alltså uppdatera min XBox360 med uppdateringar från XBox Live och/eller från spel utan att det sabbar något?
    Fick för mig att jag läst någonstans att man inte ska uppdatera hur som helst...men det kanske har gällt någon tidigare uppdatering?

    Imorgon ska jag testa om den hittar min partitionerade USB-hårddisk där partition 2 innehåller games-foldern...
    Tack och godnatt!
    i skrivande stund kan du uppdatera utan problem JA, men ingen kan svara på hur det kommer funka framöver, var försiktig med uppdateringar vare sig det är från spel eller från live, kolla på nätet, kolla här på forumet... finns det någon info om att det kan finnas en "skadlig" uppdatering för xk3y användare? eller i största allmänhet för moddade maskiner? ge fan i att uppdatera isåfall tills du vet vad det är för update du ska lägga in och om det finns en lösning på "problemet", oftast finns det lösningar ganska snabbt

    du kan ladda hem majoriteten uppdateringar med direkt länkar här från forumet (jag brukar uppdatera tråden jag gjorde angående uppdaterings felkoder med nya versionerna när dom kommer och jag får tag på dom)

    att uppdatera från spel du kör via xk3y'n är ett "big no no" eftersom det orsakar att du fastnar mitt i uppdateringen och måste läsa min tråd för hur du löser det eller med displayen väljer samma spel du försökte köra (den glömmer bort vilken iso som var laddad)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Så när jag startar ett spel, inloggad i Xbox LIVE och följande kommer upp:
    An update is available for this game or app. Do you want to download the update now? If you decline this update you´ll be signed out of Xbox LIVE.

    Är det en uppdatering från Xbox LIVE som är OK att köra eller är det en uppdatering från spelet som jag INTE ska köra?

    Tack för ert tålamod, är snart med i matchen...

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Lovefall Visa Inlägg
    Så när jag startar ett spel, inloggad i Xbox LIVE och följande kommer upp:
    An update is available for this game or app. Do you want to download the update now? If you decline this update you´ll be signed out of Xbox LIVE.

    Är det en uppdatering från Xbox LIVE som är OK att köra eller är det en uppdatering från spelet som jag INTE ska köra?

    Tack för ert tålamod, är snart med i matchen...
    Om det endast sker när du ska starta spelet är det en spel uppdatering, och dom är ALLTID ok att installera, men kommer det direkt när du startar boxen är det inte säkert att det är ok, värt att tänka på är också att du inte bör acceptera sådana uppdateringar om det är första gången du kör spelet på boxen (då det oftast är en system uppdatering som måste installeras för att spelet ska starta, och som jag skrev tidigare leder sådana uppdateringar från spel du kör med xk3y'n till problem)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2012-06-28, 18:07
  2. Thomson läsaren vill inte, vad göra? Please....
    By Navi in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-08-17, 13:38
  3. Vill inte starta CD direkt
    By gonzzor in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 17:00
  4. vill göra min ps2 'swap-fri'
    By klaring in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-11-01, 21:45
  5. Vad ska jag göra om jag vill beställa av er?
    By David Nilsson in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-14, 17:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •