Hej!
Fick idag mitt M3i Zero GMP-Z003 flashcard med posten. Jag förde över F_CORE.DAT från F_CORE_v4.1.0.zip tillsammans med SYSTEM-mappen från http://www.m3adapter.com/Software/SYSTEM_ENG.zip och uppdaterade. Uppdateringen gick bra, en hel del blinkande som sedan upphörde. När jag sedan stoppar i M3i Zero i min NDS Lite (USG-001 från 2006) så får jag upp ett spel som heter "Deep Labyrinth Digital Bros" som jag har förstått är ett trick för att lura NDS:en att starta från M3i Zero.
När jag försöker starta härifrån så får jag bara vita skärmar. Jag har testat med ett Sandisk MicroSD 2GB och även ett Kingston MicroSD 2GB med SYSTEM-mappen intakt på båda korten och formaterade till FAT32.
Jag har även försökt att lägga tunn kartong mellan plast och kretskort på M3i Zero, utan någon framgång. Det är alltid samma resultat: vita skärmar.
Jag läste någonstans att gamla NDS Lite-modeller kanske inte fungerar, men har bara läst det på ett ställe. Har även sett att någon har klippt av plastbitarna som sitter över kontaktytan på M3i Zero, även detta på bara ett ställe.
Jag får ett nytt SDHC-kort från Kingston med posten i morgon som jag tänkte försöka med, men är inte allt för hoppfull.
Har någon något förslag för att lösa detta?
Bookmarks