Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: arcadespel

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21

arcadespel

Hej hur får man i gång arcadespel på en rgh xbox 360, den hittar inte arcadespelen som jag lagt in på min externa hårddisk?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Arcade spel hittas bara av vanliga dashboarden om du lägger dom i HDD1:\Content\0000000000000000\*titleID*\000D0000\ *filen*

Ligger dom på något annat vis kommer dom inte hittas (du kan även lägga dom så på t.ex. ett "USBMU" dvs. ett minnet gjort av konsollen, detta kräver dock Horizon eller dyligt för att skriva filerna till det minnet...)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Nu hittar den spelet i freestyledash i arcade spel men när jag försöker starta så står det att jag ska ladda ner spelet på nytt!!!!!! Är det fel på filen jag har laddat ner eller är det något mer man måste göra??

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av mois Visa Inlägg
    Nu hittar den spelet i freestyledash i arcade spel men när jag försöker starta så står det att jag ska ladda ner spelet på nytt!!!!!! Är det fel på filen jag har laddat ner eller är det något mer man måste göra??
    Vilken dashboard version har du? ibland så kan det vara så att spelet kräver nyare funktioner än dom som finns i dashboarden du har, och ibland är det överförings fel som orsakar problemet...

Det kan även vara en bugg i FSD, min rekomendation är att du ser till att ha den senaste dashboarden (i skrivande stund är det 16197 som är senaste, men du klarar dig bra även på 15574) samt senaste dashlaunch (3.04 är senaste just nu, detta ingår i xeBuild GUI, kör du 2.086 får du senaste dashboard/dashlaunch automatiskt om du inte ändrar någonting, dashlaunch är bakåt kompatibel så du kan välja att bygga 15574 istället om du hellre vill det) sen bör du även se till att ha senaste FSD (F3 som den heter numera, senaste är F3 REV 402, det är iofs en beta men det finns inga större buggar vad jag känner till bortsett från en bugg i LiNK som bara verkar dyka upp om du försöker hoppa in i ett "fullt" rum)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Är det bara följa denna guide eller finns det nyare? http://forum.psxcare.com/support/sho...rd-2-0-14699-0

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Eller kanske lättare att lämna in för uppdatering, det är en 4gb så allt ligger på en extern hårddisk, om man kommer in i dag blir det gjort typ på en gång eller är det flera dagars väntetid??

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Eller kanske lättare att lämna in för uppdatering, det är en 4gb så allt ligger på en extern hårddisk, om man kommer in i dag blir det gjort typ på en gång eller är det flera dagars väntetid??
    Hej. Det brukar gå fort om någon av våra tekniker som har koll på jtag installationer är på plats.
    Räkna med 1-2 timmar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Är det bara följa denna guide eller finns det nyare? http://forum.psxcare.com/support/sho...rd-2-0-14699-0
    Den nya versionen av programmet ser lite annorlunda ut, men den funkar i stort sett likadant (om jag inte minns fel var den redan hyffsat automatisk när jag gjorde 1.1:an för nästan ett år sedan) dom nyare versionerna ställer in 90% av allt du behöver automatiskt bara du laddar en fräsh nand, vissa grejer kan behöva ändras i vissa special cases dock

Lättaste är alltid att lämna in den till oss på PSXCare, och generellt brukar uppgraderingar vara färdiga inom 1-2 timmar ungefär som hansi skrev, det hänger lite på hur många som är före din maskin samt om en tekniker (jag eller Psytroll) som kan det här med JTAG/RGH har möjlighet att ta den, sitter vi med en maskin i delar kanske vi inte hoppar på din maskin förrens denna är färdig, men det beror på vart i processen vi är med maskinen vi håller på med, ibland står maskinen och jobbar för sig själv, då kan vi ta en annan samtidigt t.ex.
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. FSD arcadespel
    By Bender Zoidberg in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2012-10-17, 21:14
  2. Spela arcadespel utan J-TAG?
    By AshTray in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 19:12
  3. Arcadespel på Jtag Arcade box utan intern HDD?
    By Lefuden in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 19:38

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner