Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Nyss köpt ert XBOX360 Slim rgh/jtag .. Kontrollproblem och bild problem..

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2012
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Nyss köpt ert XBOX360 Slim rgh/jtag .. Kontrollproblem och bild problem..

    Har redan skrivit lite om detta på flashback, ta gärna en titt. Drar ur allt hår ur huvudet snart...

    https://www.flashback.org/t2024649

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Have patience, och testa gärna med något annat än HDMI, det kan vara så att din boxar står och väntar på handshake från tv'n och din TV vill inte längre gå med på det av någon anledning, då får man lägga till en extra patch

    En ny RGH från oss kan ta lite tid på sig att starta då det är Corona moderkort som kan ta upp till cirka 2 minuter innan den lyckas glitcha (oftast startar dom inom 1 minut dock, men tar det mer än 5 minuter är något fel, kan vara störningar på kablar eller bara att du måste dra ur ström kabeln)

    Starta gärna med handkontrollen och inte direkt på konsollen, detta har vi noterat verkar göra att det startar snabbare (varför vet jag inte, så fråga inte...)

    Om du testat med medföljande kabel och den startar (komposit) kan du bygga om din NAND och flasha om enligt update guiderna men lägga till "nohdmiwait" patchen, dvs. stäng av handshake
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2012
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    tack för svar.. men funkar fortfarande inte... har lagt upp en film på youtube nu http://www.youtube.com/watch?v=TNRH6LZmmm0

    har ju problem med handkontrollerna med...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ta det lite chill som sagt, xboxen behöver tid att starta och kan behöva mer än ett försök på sig ibland.
    Dra ur alla onödiga sladdar runt din tv och se till att alla sladdar är jordade. Du verkar ha en rejäl jordstörning. Prova dra ur och vänd på lite kablar innan du sätter in dom i väggkontakten/skarvdosan igen och se om det hjälper. Prova även dra ur eventuella antennkablar om det är därifrån du får jordproblem.
    Överkurs, om det som ser ut som damm som yr omkring i filmen verkligen är damm så dammsug, konsollerna mår inte bra av att suga i sig en massa damm, kylningen sätts igen.
    Smakråd - de där fula klisterlapparna som sitter på tv:n är endast till för att man skall se vilka funktioner tillverkaren vill skryta med när tv:n står uppställd i butik brevid en massa andra tv. Dom tar man bort när man har tv:n hemma :-)

    Är det mot förmodan fel på boxen (den är testad här innan leverans) så ordnar vi en retur så vi får testa den här. Däremot debiterar vi för alla fraktkostnader om det bara är ett handhavandefel, så försök få igång det innan du ger upp och skickar tillbaka den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2012
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Hej hej. Har lugnat ner mig lite nu, spenderade ju nästan 4000 på det så man blev lite grinig. Ringde in och pratade med en trevlig Björn om att skicka in den till er. Ska som sagt testa en sista gång. Alla sladdar är jordade vad jag vet.
    Ang störningen som jag fick på tv så verkar det vara frekvens störning. Så fort jag sätter in strömkabeln så blir det störningar på alla tvkanaler på undervåningen. (Även om jag skulle koppla in xboxet på övervåningen, så kan dom på nedervåningen inte se på några tvkanaler. Samma sak om man sitter och spelar ps3 på övervåningen så kan man inte köra utan kabel utan att nedervåningstittarna får problem. Microvågsugn stör även. Men men, det är inte det största problemet, det kan man leva med om man fixar allt annat.

    Blev även lite förvånad när jag så dammet på filmen, det såg jag inte med ögat. Men var väl fläkten som drog upp allt.

    Klisterlapparna ska bort, hehe.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2012
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Skicat tillbaka den nu.. Testade att vänta jättelänge, drog även ut alla andra onödiga sladar och parabolen så inget störde Hoppas det går att fixa.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2012
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Hämtade ut xboxet igår och nu fungerar det! Mycket bra support och trevlig personal, kommer lämna gott omdöme på prisjakt och skriva någon snäll rad om er på flashback, samt rekommendera er till nära och kära. Kommer definitivt handla hos er igen.

    Nu gäller det att bara lära känna allt kring JTAG. Det är en annan femma. Får göra lite mer topics här på forumet!

Liknande diskussioner

  1. ftp överföring xbox360 slim 250 gig jtag
    By pepspersson in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2011-12-15, 18:25
  2. Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2011-05-24, 14:40
  3. Just köpt Slim!
    By Wildenboy in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 19:24
  4. Nyss köpt xbox
    By linkmx6 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-07-17, 22:05
  5. nyss köpt box med alladin chip av er, problem!
    By VanNistelrooy in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-28, 00:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •