Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Går ej att skapa filer/kataloger på Xbox hdd (permission denied!)

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21

Går ej att skapa filer/kataloger på Xbox hdd (permission denied!)

Ok, frågan är om någon ens läser det gamla XBOX 1 forumet längre?

Jag tänkte ha lite spelkväll här om några veckor med lite gamla hederliga spel till typ NES, SNES, PS1 osv.... Höll på med detta för typ 10år sedan och vet att det fanns massvis med emulatorer osv till den gamla xboxen.

Och som tur är så har jag en sådan chippad och klar liggandes. Dock behöver jag byta hdd då det är den gamla orginal disken som sitter i..... och HÄR kommer mitt problem!!

Jag har testat med tre olika hdd, och bara en utav dom fungerar att skapa filer/kataloger via ftp'n!

Jag har tagit backup på orginaldisken och lagt det på min PC.
    Nu har jag bytt hdd och vill föra över filerna på den nya.... Men det går inte!?
    Jag får i "FileZilla" ett felmeddelande som säger "550 Cant create directory: Persmission not permitted"
    Behöver jag göra något särskilt med den nya hdd för att få den att lira med xboxen? Jag har gjort det här förr, men kommer inte ihåg om det var så... (hdd är satt till Master)
    Kopplar jag in orginal disken så funkar det att skapa filer och kataloger...

Jag använder ett SmartXX chip (tror det är version 2) och jag nyttjar Ed on a chip som är inlagt i ett utav biosbankerna på chippet!

Tacksam för svar!!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Kör superdisc så att den blir formaterad på rätt sätt och får emulatorer etc. för installerat, därefter ska du nog se att det funkar
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kör superdisc så att den blir formaterad på rätt sätt och får emulatorer etc. för installerat, därefter ska du nog se att det funkar
    Ja det är väl så jag måste göra, men jag har ALDRIG behövt använda mig av Superdisc innan så därför stör det mig att jag måste göra det nu. Jag har ju via chippet möjlighet att formatera hdd, och via chippet kan jag starta en ftp anslutning för att kunna komma åt hdd från datorn och föra över filerna. Men det går ju inte denna gången, bara för att ftp:n gnäller på att den inte har tillstånd att skapa filer eller mappar av någon konstig anledning....

Så frågan är vad som verkligen är problemet.... ? Och, kommer det ens att fungera med Superdisc tro? :/
    Last edited by PussyWagon; 2012-11-14 at 14:29.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Har ärligt talat ingen aning om det kommer funka, men det är värt ett försök?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Skapa ny HDD till Xbox med xboxhdm!
    By Tales in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 15:42
  2. Skapa xbox iso, snabb hjälp önskas!
    By kotten33 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-07-12, 14:06
  3. Skapa en IMAGE fil från en XBOX SKIVA!
    By PussyWagon in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-03-20, 15:38
  4. obligatoriska filer/kataloger på partitionerna?
    By skerk in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 18:18
  5. Under Kataloger i Games ????
    By Tjate in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-02-23, 19:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner