Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Error 16 Fix / Work-around för chippad box?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    41
    Respekt
    16

    Error 16 Fix / Work-around för chippad box?

    Fick en XboX i dag, en polare som grävt upp den ur sitt förråd för att han var sugen på lite retro, och så startar den inte. Error 16. Alltså, ingen klocka. Eller, ja, tiden är ur led. Enheten är chippad, det här sitter på baksidan:


    Chippet ser ut så här:


    Stoppar jag disken i en USB adapter, och kopplar den till datorn, spinner den upp, och datorn identifierar den korrekt, så jag antar att han har ställt till det på något sätt, antingen genom att ha sabbat MS-dash'en, eller... Ja, jag har egentligen inte fler ideer. Jag gav fan i att initiera disken, så innehållet bör vara intakt. Vid det här laget har jag lite blandat med xboxar, så frågan är, vad bör man göra. Vad fungerar, för att lösa problemet. Kan jag ta en olåst disk från en annan xbox, och stoppa i den här, ställa tiden, och byta tillbaka för att se om den befintliga disken går att rädda / ominstallera? Eller vad är "rätt" sätt att göra det här på?

    Tacksam för alla tips, för övrigt verkar boxen fungera som den ska, så det vore ju synd att behöva göra skrot av den. (Fast för eller senare ska jag få tag i en som blir skrot, jag vill, bara för att det går, uppgradera minnesmängden. Det hade varit kul med mer CPU också, men det projektet verkar för avancerat.)
    B!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Finns BIOS som skippar tidskollen. Annars handlar det om att få in en komplett dashboard så att boxen kan ladda in "ställa klockan" programmet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    41
    Respekt
    16
    Mm, så långt är jag med. Jag tänkte mig främst en lösning där befintlig BIOS får sköta jobbet, det kan ju vara lite svårflashat om inte boxen går förbi felmeddelandet. Men jag provar med en olåst disk från en av de andra boxarna.
    B!

Liknande diskussioner

  1. 30ms ping check remover wont work
    By jdipt in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2011-06-07, 23:37
  2. Extern brännare samsung still doesnt work
    By mrzimmerman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-11, 21:45
  3. Chippad PSP
    By traxstar7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 12:58
  4. Chippad DS?
    By THUG2 in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 22:44
  5. error file size error
    By Lurvenpajsen in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 19:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •