Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: RROD igen.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Angry RROD igen.

2008 fick jag RROD på min banade box som köptes 2006, och idag fick jag RROD (0110) på min icke banade box som köptes 2009. Man blir ju trött och förbannad. Men, men. Blir väl att kila iväg och skaffa en ny slim i dagarna i alla fall.

Tänkte bara höra med er om det finns NÅGOT ekonomiskt värde i denna trasiga box nu? Den förra slängde jag i containern, men innan jag gör det nu med denna också så tänkte jag som sagt bara höra med er för säkerhets skull att det inte finns någonstans där man är intresserade av dessa trasiga boxar för reservdelar eller liknande, så att min nya box i så fall kanske skulle bli ett par hundringar eller så billigare. Jag antar att jag kan betrakta boxen som skrot, men som sagt, för säkerhets skull bara.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hårddisk och nätdel kan inbringa ett par hundralappar om du hittar någon som behöver extra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det finns även folk som köper trasiga boxar för att som hobby försöka laga dom, antingen som kul grej eller för att försöka tjäna pengar... kolla på auktions/annons siter så ska du se att det finns ett gäng RROD boxar uppe till försäljning
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Okej. Antar att det inte är det mest lättsålda. Vad tror ni som kan det här om att låta PSX laga den? Stor chans att den ändå skiter sig igen med samma eller annan felkod någon gång efter garantihalvåret? Har aldrig haft problem med boxen innan, utan det var samma dag bara som den frös, jag startade om, och den frös efter ett tag igen (Black Ops Zombie). Senare på kvällen när jag skulle starta den så ville den inte och hade felkod 0110. Den har alltid stått upp luftigt och bra på TV-bänken. Visserligen ganska nära TV:n och Wii:et på dess andra sida, men vad fan.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kostar 700:- att laga och det är goda chanser att den håller efter det. Å andra sidan hittade jag några 4GB slim 360 för 995:- häromveckan när en av de "stora" butikerna körde med den som lockvara...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Blir nog svårt att få tag i en av dem kan jag tänka mig. Antar att de bara ett litet antal som de låter gå för det priset innan det återgår till det normala igen. Ska se om jag kan hitta vart erbjudandet kommer ifrån, så får jag se hur det blir. Tack för svar.

Liknande diskussioner

1. Har fått RROD igen efter fix
    By Draedon in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2012-05-23, 12:31
  2. Rrod
    By grille in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 19:25
  3. Rrod?
    By Elias92 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 19:56
  4. Igen och igen och.......Bränning!
    By Yohoia in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2004-08-21, 12:47
  5. Messiahstatus, igen och igen....
    By jonathan in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-06-18, 08:49

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner