Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Dubbel Firmware 3DS ?=

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    56
    Respekt
    13

    Dubbel Firmware 3DS ?=

    Tjena jag har 3DS 4.4.0-10E och la in DS TWO update som gjorde att DS TWO funka förra gången.

    Men nu kom 3DS update 4.5.0-10E hur vet jag vilken firmware version jag har på DS two kortet jag har version som klarade 4.4.0-10E såklart men det går ju inte se någonstans vad min firmware på DS two heter när den är uppdaterad så försvinner filen ?

    Så om jag någon gång skulle råka lägga samma DS two update på varandra spelar det någon roll ? inte kan väl brickas då lr ?
    Då jag tänkte uppdatera DS TWO och jag är osäker om det är en ny update lr gammal samma som jag redan har ?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Inga problem att köra updatefilen igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jögge75 Visa Inlägg
    Tjena jag har 3DS 4.4.0-10E och la in DS TWO update som gjorde att DS TWO funka förra gången.

    Men nu kom 3DS update 4.5.0-10E hur vet jag vilken firmware version jag har på DS two kortet jag har version som klarade 4.4.0-10E såklart men det går ju inte se någonstans vad min firmware på DS two heter när den är uppdaterad så försvinner filen ?

    Så om jag någon gång skulle råka lägga samma DS two update på varandra spelar det någon roll ? inte kan väl brickas då lr ?
    Då jag tänkte uppdatera DS TWO och jag är osäker om det är en ny update lr gammal samma som jag redan har ?
    Det ända sättet du kan bricka ett DSTwo är om du kör en trasig update, eller att maskinen stängs av mitt under uppdateringen.

    När du kör en update på DSTwo talar den om vad som ligger på kortet samt vad du försöker installera

    Du måste ha 1.19 (om jag inte minns versionerna fel nu) för senaste 3DS mjukvaran
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. ops det blev dubbel post:eek:
    By morol in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 10:58
  2. Dubbel bild vid start av PS2 SCPH70006
    By Graanen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 07:38
  3. DuoX_2 dubbel flash error!
    By Zaik74 in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 13:12
  4. Verbatim DVD-R skiva 9,4GB Dubbel Sidig
    By Mr_Messias in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-28, 11:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •