Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Softmoddad Wii - Problem, Köpt på psxcare

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Softmoddad Wii - Problem, Köpt på psxcare

    Hej köpte i veckan en softmoddad Wii från er och har stött på ett litet problem.

    Vet inte vad det beror på har inte riktigt listat ut eller kunnat läsa vad det handlar om

    Både WiiFlow samt Gecko laddar och startas korrekt, problemet är att Wii moten totalt slutar att fungera, den slutar lysa så fort jag laddar dessa applikationer, det enda som värkar funka är power knappen i ett par sekunder, inte en enda knapp funkar och tja båda applikationerna är totalt orespnsive. USBLoader funkar prima och har inga problem med den i huvud taget men hade vilja komma åt Gecko då jag har planerat att skaffa ett par import spel.

    Något jag har missat eller något som är knas? Inte så insatt på Wii fronten.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Mugi Visa Inlägg
    Hej köpte i veckan en softmoddad Wii från er och har stött på ett litet problem.

    Vet inte vad det beror på har inte riktigt listat ut eller kunnat läsa vad det handlar om

    Både WiiFlow samt Gecko laddar och startas korrekt, problemet är att Wii moten totalt slutar att fungera, den slutar lysa så fort jag laddar dessa applikationer, det enda som värkar funka är power knappen i ett par sekunder, inte en enda knapp funkar och tja båda applikationerna är totalt orespnsive. USBLoader funkar prima och har inga problem med den i huvud taget men hade vilja komma åt Gecko då jag har planerat att skaffa ett par import spel.

    Något jag har missat eller något som är knas? Inte så insatt på Wii fronten.
    Troligen bara att du fått en maskin med nya modellen av handkontroll, tror inte gecko har uppdaterats med stöd för det, och inte heller den wiiflow version vi brukar lägga in.

    Du kan använda USBLoaderGX för att starta import spelen också, du gör det genom att starta det följt av att du sätter i skivan, och väljer att "mounta" den istället för att installera
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Ah ok tackar, så länge det funkar under USB Loadern så är det allt jag behöver mer eller mindre.

    Men annars vilka handkontroller är det som brukar fungera för Gecko/WiiFlow?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Mugi Visa Inlägg
    Ah ok tackar, så länge det funkar under USB Loadern så är det allt jag behöver mer eller mindre.

    Men annars vilka handkontroller är det som brukar fungera för Gecko/WiiFlow?
    Dom lite äldre

    Nintendo släppte nämligen en helt ny handkontroll som av någon anledning inte funkade med homebrew, dom flesta homebrew skaparna har uppdaterat med stöd för det dock
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Problem med brännare (Köpt på PSXcare)
    By Arneapa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 20:09
  2. Xbox 360 1,6 köpt på psxcare.
    By TheMerc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 11:19
  3. Driven krånglar (flashning köpt av psxcare)
    By nsh in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 22:09
  4. Temperatur på XBOX köpt hos psxcare.com
    By Anzax in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 22:09
  5. nyss köpt box med alladin chip av er, problem!
    By VanNistelrooy in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-28, 00:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •