Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Kass laser?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Kass laser?

    Hej! Jag har en gammal fet xbox 360 med benq - läsare, som jag har börjat få ett skumt problem med. Den är Flashad med senaste ixtreme. Problemet är att den nu ofta är svårstartad, dvs den läser dvd skivan men efter en stund öppnas släden och man får pröva igen. Håller på så en stund, Oftast får jag igång spelet genom att banka slå lite på översidan av konsollen. Under spelens gång märks inget av alls.
    Vad kan vara fel? Vad tycker ni man ska göra? Byter man lasern? Dvd-läsare? Kan man sätta till ett xk3y? Priser?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fetegrete Visa Inlägg
    Hej! Jag har en gammal fet xbox 360 med benq - läsare, som jag har börjat få ett skumt problem med. Den är Flashad med senaste ixtreme. Problemet är att den nu ofta är svårstartad, dvs den läser dvd skivan men efter en stund öppnas släden och man får pröva igen. Håller på så en stund, Oftast får jag igång spelet genom att banka slå lite på översidan av konsollen. Under spelens gång märks inget av alls.
    Vad kan vara fel? Vad tycker ni man ska göra? Byter man lasern? Dvd-läsare? Kan man sätta till ett xk3y? Priser?
    felet är definitivt lasern, det är ganska vanligt med gamla maskiner som stått väldigt dammigt eller bara används väldigt mycket, ofta med repiga skivor också...

    jag skulle väl rekomendera att du isåfall byter hela dvd spelaren, det skulle kosta 850:- alternativt att du monterar xk3y som skulle kosta 1395:-
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Kass laser, byta läsare?
    By Danny_Boy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 13:39
  2. Kass dvd
    By fjoakim in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-09, 16:58
  3. kass dvd
    By vilbe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 11:40
  4. usb kass!
    By vic20 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-05, 14:29
  5. Kass fjärr?
    By fat in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-06-21, 23:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •