Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: angående messiah och cdr-backuper

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post angående messiah och cdr-backuper

    cdr-backuper låter mycket när jag spelar dem... det "tjuter" ganska mycket om cd-läsaren.. dvdr eller dvd original låter inte alls på samma vis... jag har brännt verbatim skivor i 4x hastighet på en samsung 16x brännare... tänkte testa andra märken av cdr..

    dock verkar inte läsaren ha några problem att läsa spelen.. den låter bara ganska mycket o cdn hörs spinna tydligt hela tiden..

    jag undrar egentligen om detta är någon fara.. nöter man på cd-läsaren mer då den tjuter/spinner på detta sätt? spelen läser precis lika snabbt som órignal förutom detta och "hakar" inte upp sig på något vis...

    uppskattar om Hansi eller någon som har lite kunskaper i ämnet skulle kunna svara på detta..

  2. #2
    Yaroze Guest

    Post

    BRÄNN ALDRIG PS2 SKIVOR I HÖGRE HASTIGHET ÄN 1X!

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Post

    Att man bränner i 1X eller 4X har ingen betydelse, möjligen i mycket enstaka fall där man använder en mindre bra brännare.

    Många som klagar på att det "tjuter" när dom kör CD-R-kopior har aldrig provat en original PS2 CD, utan bara PS2 DVD som låter mycket mindre vid uppspelning.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Post

    Jag har ca 120 spel, varav 100 är brända i 12X med min plextor brännare, det blir samma ljud som när jag testar att bränna 1X. Och dvd r låter lite mindre.

  5. #5
    Yaroze Guest

    Post

    <font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by undisputed:
    Att man bränner i 1X eller 4X har ingen betydelse, möjligen i mycket enstaka fall där man använder en mindre bra brännare.

    Många som klagar på att det "tjuter" när dom kör CD-R-kopior har aldrig provat en original PS2 CD, utan bara PS2 DVD som låter mycket mindre vid uppspelning.
    </font>
    ehh, mitt Unreal Tournament låter utav bara helvete!

    samma med Quake III Revolution


  6. #6
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    152
    Respekt
    0

    Thumbs up

    ni måste ju se till att orginalen inte är skitaga annars så låter ljudet inte som det ska.... sen är det bara att bränna
    daniel_e53@hotmail.com

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Boden
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Question

    Rocco2000 vad har du för en mail adress?

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-04-04, 00:53
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •