Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Nergradera från OFW 4.31..hittade detta

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    VÄXJÖ...SMÅLAND
    Inlägg
    122
    Respekt
    20

    Nergradera från OFW 4.31..hittade detta

    http://www.ps3news.com/forums/ps3-cf...tml#post445916
    Undrar om det är skitsnack eller om lösningen är på G :-)

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är mycket möjligt att det funkar...

    Men det dom säger om att den aldrig är nere på 3.55 är med största sannolikhet fel med tanke på att tidigare patcharna som använts konverterar maskinen till en special 3.55 xD bara för att man aldrig nedgraderar specifikt till 3.55 betyder det inte att man inte går ner till 3.55 >_>

    Oh well, only time will tell vi hade en kund som mailade oss och frågade om detta förra veckan (mellan jul & nyår) vi svarade att det inte är något vi testat, så vi kan inte svara på huruvida det funkar eller ej, men vi kan ta på oss att testa dock lämnar vi ingen garanti för att det funkar, of course, eftersom vi inte vet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Om man bryr sig om att faktiskt läsa tråden så begriper man rätt fort att trådstartaren är helt utvecklingsstörd då han inte ens vet skillnad på en 2 eller 3k series ps3a. Han säger sig ha gjort det på en 3k men i själva verket har han en 2k.det hade han kunnat läsa på baksidan av konsollen,jävla stolpskott. Ps3news är förövrigt fullt av mongon alltifrån medlemmar till mods som länkar till fakefirmwares o jag är bannad för att ha påpekat detta.nä,håll er till ps3hax,scene eller precis här på psxcare för TROVÄRDIG info.

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Detta verkar intressant, precis som x3key fast till ps3
    http://www.cobra-ode.com/index.html

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av beska Visa Inlägg
    Detta verkar intressant, precis som x3key fast till ps3
    http://www.cobra-ode.com/index.html
    xk3y heter 360 varianten, 3key heter den som är till PS3 från samma tillverkare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    xk3y heter 360 varianten, 3key heter den som är till PS3 från samma tillverkare
    ok, men cobra teamet verkar hinna först med sin ode

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av beska Visa Inlägg
    ok, men cobra teamet verkar hinna först med sin ode
    Actually, nope... 3key finns redan tillgänglig i frankrike, och finns snart i sverige också

    Det finns vad jag vet inget release datum ännu för Cobras variant
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Actually, nope... 3key finns redan tillgänglig i frankrike, och finns snart i sverige också

    Det finns vad jag vet inget release datum ännu för Cobras variant
    Kommer 3key att fungera på dom nya 4000-modellerna? Och kanske viktigast av allt, kommer den att fungera på ofw 4.x? I så fall så vart ju det mer intressant Team Cobra säger i alla fall att Cobra ODE kommer att fungera med 4000-modellerna redan från start. Man kan ju alltid hoppas på att dom talar sanning, för det skulle verkligen ge en rejäl knuff i ryggen för PS3 scenen.

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Detta lät intressant. Men ger det alltså möjlighet att ha CFW på konsolen också? Kan det hjälpa mig med min CECHCxx (PHAT 60GB) modell? Det borde ju komma någonting snart tycker man.

    Det här är också intressant läsning. Kan man få ett professionellt utlåtande av någon på PSX-Care. Jag är väldigt sugen på att pröva det där. Dessutom intresserad av att få tag på grejerna som behövs.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Kommer 3key att fungera på dom nya 4000-modellerna? Och kanske viktigast av allt, kommer den att fungera på ofw 4.x? I så fall så vart ju det mer intressant Team Cobra säger i alla fall att Cobra ODE kommer att fungera med 4000-modellerna redan från start. Man kan ju alltid hoppas på att dom talar sanning, för det skulle verkligen ge en rejäl knuff i ryggen för PS3 scenen.
    Ärligt talat vet jag inte, det som jag hört om 3key är att dom ska ha någon form av adapter som kommer i efterhand, och att dom släpper en hårdvaru lösning för att koppla din läsare till datorn och dumpa där, innan dess måste man ligga på 3.55 som det går att nedgradera till med 250x och äldre slim (OBS: vissa 250x modeller funkar inte!), även alla phat går att nedgradera...

    Citat Original inlägg av srea Visa Inlägg
    Detta lät intressant. Men ger det alltså möjlighet att ha CFW på konsolen också? Kan det hjälpa mig med min CECHCxx (PHAT 60GB) modell? Det borde ju komma någonting snart tycker man.

    Det här är också intressant läsning. Kan man få ett professionellt utlåtande av någon på PSX-Care. Jag är väldigt sugen på att pröva det där. Dessutom intresserad av att få tag på grejerna som behövs.
    3Key har ingenting med CFW att göra, det är en ODDE (Optical Disc Drive Emulator) dvs. den emulerar/låtsas vara Blu-Ray spelaren...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Kan Psxcare nergradera från 2.71 till 1.5 ?!
    By Serran in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 22:15
  2. Nergradera från 2.01 till 1.5,är detta möjligt ?
    By Serran in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 17:52
  3. Ang nergradera från 2.5 till 1.5
    By mdredfox8 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2006-08-03, 10:37
  4. hittade detta från Gamedeveloper
    By mikkot in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-31, 01:50
  5. hittade detta från Gamedeveloper
    By mikkot in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-22, 23:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •