Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Problem med flera nya backuper till LT+3.0

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Problem med flera nya backuper till LT+3.0

    Hej,

    Jag har på senare tid fått problem med flera backuper av nya spel, bl.a. Halo4, COD Black Ops 2, Assassins Creed 3. Jag har aldrig haft något problem förut, t.ex. så kan jag spela XGD3-spel så som Sleeping dogs och Darksiders 2. Jag har en ATAPI iHas 124b-brännare (inköpt på PSXCare) och LT+3.+ (flashad hos PSXCare), kör alltid Verbatim DL från Singapore.

    Halo 4 och CODBO2 startar tills jag kommer till menyn, sedan så fryser skärmen när jag förstöker starta första uppdraget. Assassins Creed 3 startar inte ens igång, utan det står "Not supported disc" när jag försöker starta upp (dock så ser man titelbilden, vilket tyder på att skivan kan identifieras). Jag har dashboard 2.0.15574.0.

    Jag har läst i olika forum att det verkar vara fler som har problem att köra dessa spel med LT+3.0. Någon som vet om det ska gå att spela dessa backuper med den setup jag har, eller om det är fel i min utrustning?

    För att bränna har jag först verifierat i ABGX360 med autofix level 3, som verifierat och allt grönt. Sedan har jag provat att bränna med Imgburn på både 2,4x och 4x, med Overburn, Smartburn, etc. enable och clearat OPC History inför varje bränning. Jag har även angett "calculate optimal", samt använt den .dvd-filen som erhålls från ABGX360. Detta har fungerat för alla andra spel tidigare, men inte just till dessa 3 senaste spelen.

    När jag kör bränningen i Kprobe2 efteråt så ser värdena mkt bra ut (PI runt 20 och PFI runt 5) förutom vid layerbreak där PI går upp emot 700-1300 och PFI upp emot 50. Kan det vara något fel på själva brännaren eftersom jag inte kommer ner i de rekommenderade värdena för hela bränningen? Jag kontrollerade dock Darksiders 2 som fungerar, som ligger på motsvarande värden även för layerbreak, och det fungerar ju, så det kanske inte spelar någon roll?

    Någon som har några tips eller info på hur man kommer till rätta med detta?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ett liknande fel verkar uppstå med FIFA 13 också. Då kan jag dock spela några minuter i Career mode, innan jag får ett felmeddelande "Failed to authorize disk".

    Har följande värden i Kprobe (se även bifogad bild):
    PI MAX: 769
    PI AVG: 13,38
    PIF MAX: 164
    PIF AVG: 4,65

    Bifogning 1255

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    När du testar skivan, i vilken hastighet kör du då? dina värden är på tok för höga för att vara en vettig bränning i huvudtaget, det kan bero på många saker, du kör med rätt skivor, men kanske inte med rätt inställningar för din dator... du kan testa att köra med följande inställningar i IMGBurn:

    Layerbreak=Calculate optimal
    OPC=OFF
    Smartburn=ON
    ForceHyperTuning=ON
    OnlineHyperTuning=OFF
    OverSpeed=OFF
    Speed=4X

    När du testar skivan ska du alltid köra i 4x hastighet, inte MAX som den är inställd på från början
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    122
    Respekt
    21
    Är det helt fel att köra på hastighet x2.5?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av avskedsfest Visa Inlägg
    Är det helt fel att köra på hastighet x2.5?
    2.5? JA!!!

    2.4? nja, men det kan bli bättre resultat vid 4x ibland
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    När du testar skivan, i vilken hastighet kör du då? dina värden är på tok för höga för att vara en vettig bränning i huvudtaget, det kan bero på många saker, du kör med rätt skivor, men kanske inte med rätt inställningar för din dator... du kan testa att köra med följande inställningar i IMGBurn:

    Layerbreak=Calculate optimal
    OPC=OFF
    Smartburn=ON
    ForceHyperTuning=ON
    OnlineHyperTuning=OFF
    OverSpeed=OFF
    Speed=4X

    När du testar skivan ska du alltid köra i 4x hastighet, inte MAX som den är inställd på från början
    Tack för ditt svar.

    Jag bränner alltid på 4x och med Verbatim DL från Singapore, vilket jag läst ska vara de bästa skivorna? När jag verifierar i Kprobe så har jag gjort verifieringen även den i 4X.

    Jag har i stort sett bränt med de inställningar som du nämner, förutom att jag haft OnlineHyperTuning och OverSpeed enabled (Dvs. alla inställningar du nämner Enabled förutom OPC som varit Disabled). Jag ska prova med inställningarna som du angav och göra en ny bränning så får jag återkomma med Kprobe-resultatet och se om det ändrar något.

    En kort fråga innan jag provar igen (då jag redan bränt 5 skivor som gått åt pipan..). Jag har i vissa forum läst att man ska "Clear OPC history" inför varje bränning, och i andra forum att man inte skall göra detta. Är detta något jag skall göra inför nästa burn eller strunta i?

    Dock så har jag samma resultat när jag brände Darksiders 2, och det fungerar utmärkt. Men det kanske inte spelar någon roll?
    Last edited by ChristoferK; 2013-01-07 at 15:32.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du kanske bör rensa OPC History denna gången, bara för att se till att den inte använder någonting av det tidigare som inte blivit bra alls...

    Darksiders2 kanske inte säger åt kernel att randomly kolla skivan, eller så kanske den är precis inom gränsen för vad konsollen vill läsa... who knows?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du kanske bör rensa OPC History denna gången, bara för att se till att den inte använder någonting av det tidigare som inte blivit bra alls...

    Darksiders2 kanske inte säger åt kernel att randomly kolla skivan, eller så kanske den är precis inom gränsen för vad konsollen vill läsa... who knows?
    Provade nu att använda de inställningar du angav längre upp i denna tråd och brände en ny backup av FIFA 2013 (dock en annan .iso) och fick grymt mkt bättre resultat i Kprobe 2 (PI MAX 21 och PIF MAX 2) och dessutom en fungerande backup :-)

    Tack för hjälpen! Ska även prova med övriga backuper som jag haft problem med, men nu är skivorna slut hemma för tillfället så det får bli vid ett senare tillfälle. Återkommer med feedback när jag provat med övriga.
    Last edited by ChristoferK; 2013-01-07 at 23:03.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kul att höra, du bör få bättre resultat även med dina andra backups
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Smile

    Ja, det stämmer. Provade att bränna den backup av Assassins Creed 3 som jag tidigare bränt och misslyckats med vid 3 tillfällen. Med de nya inställningarna så fungerade även den, så det måste ha varit inställningarna som inte riktigt lirade med min dator.

    Grymt, tack för hjälpen :-)

Liknande diskussioner

  1. Flera PSX backuper samtidigt?
    By GroGGmanneN.se in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 13:48
  2. Problem med DVD backuper!
    By Zhark in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-05, 19:03
  3. Problem med backuper.
    By Snuffis in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 03:19
  4. Problem med flera nya lir
    By Gumman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 22:16
  5. Problem med backuper!
    By Kimman in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-12-30, 17:44

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •