Hej,
Jag har på senare tid fått problem med flera backuper av nya spel, bl.a. Halo4, COD Black Ops 2, Assassins Creed 3. Jag har aldrig haft något problem förut, t.ex. så kan jag spela XGD3-spel så som Sleeping dogs och Darksiders 2. Jag har en ATAPI iHas 124b-brännare (inköpt på PSXCare) och LT+3.+ (flashad hos PSXCare), kör alltid Verbatim DL från Singapore.
Halo 4 och CODBO2 startar tills jag kommer till menyn, sedan så fryser skärmen när jag förstöker starta första uppdraget. Assassins Creed 3 startar inte ens igång, utan det står "Not supported disc" när jag försöker starta upp (dock så ser man titelbilden, vilket tyder på att skivan kan identifieras). Jag har dashboard 2.0.15574.0.
Jag har läst i olika forum att det verkar vara fler som har problem att köra dessa spel med LT+3.0. Någon som vet om det ska gå att spela dessa backuper med den setup jag har, eller om det är fel i min utrustning?
För att bränna har jag först verifierat i ABGX360 med autofix level 3, som verifierat och allt grönt. Sedan har jag provat att bränna med Imgburn på både 2,4x och 4x, med Overburn, Smartburn, etc. enable och clearat OPC History inför varje bränning. Jag har även angett "calculate optimal", samt använt den .dvd-filen som erhålls från ABGX360. Detta har fungerat för alla andra spel tidigare, men inte just till dessa 3 senaste spelen.
När jag kör bränningen i Kprobe2 efteråt så ser värdena mkt bra ut (PI runt 20 och PFI runt 5) förutom vid layerbreak där PI går upp emot 700-1300 och PFI upp emot 50. Kan det vara något fel på själva brännaren eftersom jag inte kommer ner i de rekommenderade värdena för hela bränningen? Jag kontrollerade dock Darksiders 2 som fungerar, som ligger på motsvarande värden även för layerbreak, och det fungerar ju, så det kanske inte spelar någon roll?
Någon som har några tips eller info på hur man kommer till rätta med detta?
Bookmarks