Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: FSD3 autostartar endast ibland, behöver tips, tack

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    18

FSD3 autostartar endast ibland, behöver tips, tack

Hej
    Har precis hackat en Slim Corona 2 med Matrix Glitcher 2 Rev.c chip.
    Allt fungerar fint och boxen kickar oftast igång inom 10-20sek

Jag har fyllt en 2tb usb3 hd till en kompis med massa godis och lagt in FSD3 som autostartar med hjälp av Dashlaunch 3.05.
    Problemet är att FSD endast startar ibland, 9 av 10 gånger startar boxen i vanliga MS dash.
    Jag har om installerat både dashlaunch och fsd men samma resultat.
    Tänkte att jag kunde starta fsd via det interna 4Gb minnet för att råda bot på detta problem och sedan länka till spelen på usb hd´n.
    Problemet är bara att FSD3 mappen är 21Gb stor efter att alla covers, screenshots mm är hämtade.
    Alternativet vore givetvis en intern hd men denn utgift är inte min kompis sugen på.

Det skumma är att kopplar jag samma usb hd till en annan hackad box (jtag) så startar fsd varje gång.

Antar att jag kan lägga fsd på ett 32gb usb minne och starta via detta och sedan länka till usb hd´n?

Några andra tips?
    Tacksam för all hjälp.

/Jesper

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Problemet lär vara att Coronan inte initerar hårddisken korrekt, en JTAG startar på direkten, medans en RGH (corona går bara att RGH:a) resetar allting flera gånger under uppstarten vilket gör att den kan hamna ur synk med disken som leder till att disken inte hittas ordentligt av Dashlaunch när maskinen startar
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    18
    Tack, du har säkert rätt.
    Provade från usb minne, vilket fungerade men var såååååå långsamt.
    Kan jag kanske skapa en Live container av fsd3 och starta från MS dashboard?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Plopp99 Visa Inlägg
    Tack, du har säkert rätt.
    Provade från usb minne, vilket fungerade men var såååååå långsamt.
    Kan jag kanske skapa en Live container av fsd3 och starta från MS dashboard?
    Ska gå, men det är inte att rekomendera eftersom du inte kan uppdatera innehållet i en live container på samma sätt som t.ex. en sparning... och F3 skriver hela tiden till hårddisken när du ska t.ex. ladda hem nya covers, ändra inställningar eller vad som helst annat, det är därför den bara finns som "XEX" format, och inte i en live container...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    18
    Provade med Shortcut360 som endast skapar en genväg till FSD.
    På detta vis borde nya covers sparas mm.
    Men jag fick det inte att fungera trots att det skall gå enligt andra forum.
    Well, han får köra med fsd på usb sticka, det är långsamt men fungerar.
    Tack för hjälpen.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Plopp99 Visa Inlägg
    Provade med Shortcut360 som endast skapar en genväg till FSD.
    På detta vis borde nya covers sparas mm.
    Men jag fick det inte att fungera trots att det skall gå enligt andra forum.
    Well, han får köra med fsd på usb sticka, det är långsamt men fungerar.
    Tack för hjälpen.
    Långsamheten har att göra med ditt massiva covers biblitoket, 21GB... det tar en halv evighet att ladda oavsett vilken device du kör det från

Dessvärre slutade shortcuts funka sedan 15574 har jag märkt, dom fuckar upp allt möjligt, vi hade förut länkar till FSD från dash med våra installationer, men jag märkte att dom fick XEXMenu att inte starta som det ska längre från dashboarden (den startade istället FSD!) därför har vi valt att ta bort den helt istället
    Google is your friend!

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    18
    Njaa, kör jag samma hd till min jtag startar allt snabbt, trots över 400 xbox360 titlar och närmare 400xbla titlar (covers till samtliga)

Fråga:
    Var placerar jag min skapade container fil på en Corona v2 utan hd? Jag har en skapad 16gb partition på usb hd´n för savningar mm, skall jag injecta den här?
    Eller kan jag lägga den på interna minnet? (Vill gärna aldrig använda IntMu då det ofta ställer till problem.)

Har provat men får det inte att fungera men jag kör 15574 på denna box så det kan vara detta som ställer till det.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ja, du kan lägga in det där med hjälp av t.ex. Partybuffalo liknande

Som du säger bör man i möjligaste mån undvika att använda det interna minnet (framförallt på en Corona v2/v4 (4GB corona) då det interna minnet ligger på samma minnes krets som moderkortets mjukvara, och blir det något knas kan det påverka hela systemet :/
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Brända spel fungerar endast ibland?
    By Gatekeeper in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 00:44
  2. tips om hur man löder d0 tack
    By danjul in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 23:33
  3. Har nu 1.50...tips tack :)
    By tatueringen in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 17:44
  4. Löd produkt tips tack!