Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: XBOX Slim Reset Glitch Trinitry vad behöver jag köpa?

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22

XBOX Slim Reset Glitch Trinitry vad behöver jag köpa?

Hejsan! Jag skulle vilja installera reset glitch på min Slim trinitry! Har några frågor angående detta.

Om jag köper en CoolRunner och en X-Nand är jag good to goo då? Behövs något mer? Sen undrar jag om det går att installera på senaste Dashboarden?

Tacksam för svar!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Hejsan! Jag skulle vilja installera reset glitch på min Slim trinitry! Har några frågor angående detta.

Om jag köper en CoolRunner och en X-Nand är jag good to goo då? Behövs något mer? Sen undrar jag om det går att installera på senaste Dashboarden?

Tacksam för svar!
    upp till dashboard 14719 är du good to go med bara dom grejerna, över 14719 behöver du även ha en Team-Xecuter DGX 1.0S (om man bortser från lödstation, mjukvara och lödkunskaper dvs)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    upp till dashboard 14719 är du good to go med bara dom grejerna, över 14719 behöver du även ha en Team-Xecuter DGX 1.0S (om man bortser från lödstation, mjukvara och lödkunskaper dvs)
    Om jag är på senaste dashboarden och köper DGX 1.0S och nand-X då kan ja väl skippa coolrunner? Har jag upfattat det hela rätt?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Om jag är på senaste dashboarden och köper DGX 1.0S och nand-X då kan ja väl skippa coolrunner? Har jag upfattat det hela rätt?
    Nej, DGX är en temporär lösning enbart för att få CPUKey på nyare dashboards, efter att du fått key kan du nedgradera till RGH 2.0
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22
    Jag har även en fet falcon som har dashboard 14719! Kan jag Installera RGH 1.0 på denna? Vad är skillnaden på RGH 1.0 och 2.0?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag har även en fet falcon som har dashboard 14719! Kan jag Installera RGH 1.0 på denna? Vad är skillnaden på RGH 1.0 och 2.0?
    Dashboard <= 14699 = RGH 1.x är kompatibelt
    Dashboard 14717 eller 14719 = RGH 2.0 är kompatibelt

RGH 2.0 är långsammare än RGH 1.x att starta (det är mindre stabilt hack)
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22
    Faan också uppdaterade just till denna dashboarden via usb!
    Är de värt å köra rgh2 låter ju Inge vidare?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Faan också uppdaterade just till denna dashboarden via usb!
    Är de värt å köra rgh2 låter ju Inge vidare?
    Dom erfarenheter jag haft av falcon är att dom inte är speciellt stabila alls med RGH 2.0... bootar lite som dom vill (upp till 5+ minuter ibland) och vi har haft åtminstone 2st maskiner som verkligen inte vill med RGH 2.0 (dom fryser i spel och håller på)
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22
    Okej! Men RGH 2.0 Funkar de bra på Trinity?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Okej! Men RGH 2.0 Funkar de bra på Trinity?
    Trinity har egentligen inte RGH 2.0, det är RGH 1.0 med en extra patch egentligen

Det är mao same same different name...

(det man gör på trinity är att man nedgraderar bootloaders till dom man använder vid RGH 1.0 samt lägger till en patch som gör att den skippar fuse check (den kollar inte att det är rätt bootloader enligt fuses) vilket gör att den funkar ändå )
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22
    Okej! Så om ja installerar rgh 2.0 på trinitry kommer de funka lika bra som om ja körde rgh 1.0?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Okej! Så om ja installerar rgh 2.0 på trinitry kommer de funka lika bra som om ja körde rgh 1.0?
    Ja, eftersom det är EXAKT samma slut image
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22
    Okej! Varför säger folk att man bör köra på v 1.0 fått uppfattningen att den e stabilare men då ändrar jag uppfattning

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Okej! Varför säger folk att man bör köra på v 1.0 fått uppfattningen att den e stabilare men då ändrar jag uppfattning
    Jo, asså på tjockis boxar är 1.0:an stabilare, på slim är det en annan femma, där är 1.0:an som 2.0:an...

Grejen är att man på tjockis boxarna har CB (vanlig) innan man går över 14699, går man över 14699 får man "split CB" dvs. CB_A och CB_B, det gör att man inte kan backa till "vanlig" CB pga fuses (man kan inte patcha en vanlig CB så att den ignorerar detta), slim har redan från början "split CB" vilket gör att det går att backa i revisioner till första (med split CB ligger fuse check i CB_B... vilket är ett stort misstag av Microsoft!)
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Diverse frågor gällande Reset Glitch Hack (RGH)
    By peroy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-12-10, 14:46
  2. reset glitch hack + spoofed drive?
    By tqila in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2011-11-21, 21:52
  3. Loader snart klar till Reset Glitch?
    By Heenok in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-10-08, 16:45
  4. frågor ang reset-glitch-hack/homebrew
    By tqila in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-09-03, 17:16
  5. Xbox 360 reset glitch hack v1.00
    By AFX3D in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 01:26

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner