Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: BurnerMAX Payload Tool?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19

    BurnerMAX Payload Tool?

    Har en Samsung brännare som tydligen ska funka med burnermax payload tool, men nu har jag förbrukat ett antal skivor vid försök att bränna forza horizon utan lyckat resultat. Ibland kan jag starta spelet men får efter ett tag "dirty disc" och ibland kan jag inte starta det överhuvudtaget utan får ett "unrecognized disc" meddelande. Det jag funderat på är om det är några inställningar som specifikt måste göras i imgburn då man använder burnermax payload tool eller om det enda man ska ändra är layerbreak till calculate optimal som vanligt? Jag har en liteon läsare med lt3.0 och dashboard 16202 och bränner på verbatim skivor. Spelet har jag dessutom kört i abgx.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Nej det är inga särskilda inställningar du ska göra för att det ska fungera. Dags att du köper en ny brännare eller provar på andra skivor, de ska naturligtvis vara av Verbatim DVD+R DL (Singapore tillverkade). Men det antar jag att du redan använder. Köp en LiteOn och hoppas på bättre resultat.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    På liteon läsare finns det lite inställningar man kan ändra för att få bättre resultat med hela custom firmwaren, tippar på att samma inställningar ger samma förändringar i resultatet även när man kör payloaden, men tippar på att dom inte finns på din samsung... oh well, du kan jue kika efter det iaf:

    Layerbreak: Calculate optimal <--- Finns garanterat (Imgburn setting)
    OPC=OFF <--- Finns garanterat (Imgburn setting)
    Smartburn=ON
    ForceHyperTuning=ON
    OnlineHyperTuning=OFF
    OverSpeed=OFF
    Speed=4x <--- Finns garanterat (Imgburn setting)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har liknande problem, har letat över hela internet känns det som.

    Mitt Problem är följande:


    Jag förstår för att bränna XGD3 spel behöver jag ändra de avancerade inställningarna till dessa i ImgBurn:

    Force Hypertuning - Enabled
    Online Hypertung - Enabled
    Smartburn - Enabled
    Overspeed - Disabled
    OPC history - N/A clear

    Also go to Tools/Settings/Write
    Uncheck Enable burn proof
    Layer break - Check Calculate Optimal and IMPORTAND
    check if the layer/.dvd is set to 2133520

    Now go to I/O - page 2 and set the buffer size to 512 mb



    Problemet är att jag använder en laptop och en Samsung SE-S224Q TS02 (extern DVD-brännare) så när jag går in i "advanced settings" i ImgBurn
    och under Samsung fliken kan jag kan bara välja Magic Speed.

    Och om jag vill försöka ändra inställningarna under LITE-ON fliken som du och många många andra skriver om står det bara:
    current setting: not supported
    och jag kan inte ändra någon av rutorna så som (force hypertuning, Online Hypertuning) och så vidare, varken i ImgBurn och varken i EEPROM_Utility under options fliken.
    Där är allt bara grått o jag kan inte ändra force hypertuning, Online Hypertuning osv.


    Dock så går det utan problem att ändra utrymmet med BurnerMAX Payload Tool v0.15 från 8.5 till 8.7 GB. I det programmet står det Patching och när det är klart: BurnerMAX IS enabled!


    Det går även att bränna spelet utan problem i ImgBurn (skrivhastighet 4x, Verbatim DVD + R DL-skiva) och min xbox360 som flashades förra veckan hos er med förmodligen iXtreme LT+ (Plus) 3.0, känner igen spelet (FIFA 13).


    Så fastän jag inte kunde ändra "advanced settings" (force hypertuning, Online Hypertuning... osv. ) trodde jag att spelet skulle fungera då xboxen hittade det direkt, men när jag trycker på PLAY kommer detta upp nästan direkt:

    Game ERROR:
    The disc is unreadable.

    1. Clean the disc with a soft cloth.
    2. Restart the console.


    Så min fråga är:
    Finns det ett annat sätt att bränna spelet på för att få det att fungera på min xbox360? Eller är det omöjligt med min Samsung SE-S224Q TS02 extern brännare?

    P.S
    Förut när jag brände mina Xbox spel (INTE XGD3) ändrade jag book type i ImgBurn till DVD-R är det något jag ska göra nu, just för att få det att fungera??

    Sen vill jag även tillägga att jag endast har försökt att bränna spelet ( fifa 13 ) EN gång och anledningen är att jag endast har 2 verbatim skivor kvar .
    När jag brände spelet (fifa 13) hade jag INTE ändrat de vanliga settings inställningarna i ImgBurn så som under I/O fliken sid.2 ändra buffer size till 512 MB, samt under WRITE ta bort markeringarna Perform OPC Before Write och ENABLE Burn-Proof .

    Är det därför spelet ( fifa 13 ) inte fungerar? Och kommer spelet fungera om jag bränner en gång till och ENDAST ändrar de "vanliga" settings som jag skrev här ovan men INTE ändrar inte advanced settings och force hypertuning, online hypertuning....helt enkelt eftersom jag inte kan göra det.)?


    Hoppas ni kan ge mig ett vettigt svar på hur jag ska gå till väga.

    Tack på förhand
    Anders

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ärligt talat vet nog ingen annan än dom som har precis samma brännare som du vad du ska köra för settings...

    Force Hypertuning - Enabled
    Online Hypertung - Enabled
    Smartburn - Enabled
    Overspeed - Disabled
    är lite specifika inställningar, det e därför du inte kan ändra dom eftersom du har en Samsung, inte en Liteon

    Det där med 512MB buffer spelar ingen roll egentligen, det är bra om man håller på mycket med datorn under bränning eller om den är seg, man får då ett "jämt" resultat vid bränningen (dvs. att den inte stannar upp rätt vad det är mitt i bränningen) det kan mycket väl vara så att du behöver ändra några andra inställningar eller någonting för att få det att verkligen funka, anledningen till att du får upp det där meddelandet är att maskinen har svårt att läsa skivan, troligen för att den inte blev så bra bränd, och XGD3 är mycket mer känsligt än vad XGD2 var (du bränner mer på skivan än vad den egentligen är speccad för) dvs. du pressar skivan till gränsen av vad den klarar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Scanna skivan med kprobe2 för så att du vet vilken kvalité du får på bränningen.

    Sedan kan man börja felsöka med den infon

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Andreas_Ace Visa Inlägg
    Scanna skivan med kprobe2 för så att du vet vilken kvalité du får på bränningen.

    Sedan kan man börja felsöka med den infon
    KProbe2 är speciellt till för Liteon, kan vara så att programmet använder speciella funktioner som bara finns i liteon läsare/brännare, you know vendor specific
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2012-12-22, 23:16
  2. CFW 3.41 HERMES (payload v4 included)
    By fevzi in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 16:44
  3. Hur man uppgraderar payload i PSJB! :)
    By Valentin Hogea in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 11:05
  4. Complex tool
    By Bigg Snorre in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 12:16
  5. ISO tool
    By wrc in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-13, 19:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •