Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Uppdatera xk3y?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2013
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Uppdatera xk3y?

    Har försökt att uppdatera min xk3y (med senaste fw) med instruktionerna på https://forum.psxcare.com/support/sh...ppna-maskinen), men det verkar inte funka i mitt fall. Vad missar jag?
    Har en xk3y från november 2011 med flatkabel utan remote (ni på psxcare installerade den), så man ser inte vad som händer. Den har aldrig uppdaterats. Min xbox360 är en slim.
    Måste man göra nåt speciellt när fw:en på xk3yn är så gammal?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nope, du behöver inte göra något speciellt, bara köra in uppdateringen på ditt usbminne, eller hårddisk så ska den automatiskt hitta uppdateringen själv, om filerna som ligger på hårddisken/minnet har samma checksum som det som ligger på MicroSD kortet skippar den update, om dom däremot skiljer ska den uppdatera, du ser ingen direkt skillnad utan displayen då det ända som skiljer är att du har lite buggfixar nu för tiden, förr var det större uppdateringar som t.ex. MASSOR av spel som magiskt funkar efter en viss version men inte tidigare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2013
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Okej då är det väl nåt annat jag gör fel. Jag gör följande:
    Laddar ner senaste versionen av fw (1.30). Packar upp dom 3 filerna (rootfs, uimage och xk3y.cfg) och kopierar dom till roten på min hårddisk. Kopplar sen in hårddisken som vanligt till xboxen och startar upp xboxen. Väntar några minuter och startar sen om xboxen. Sen ser jag ingen skillnad, kan fortfarande inte spela nyare spel (xgd3) osv.. kan bara spela äldre spel.
    Kan man kolla om xk3yn har uppdaterats på något sätt? Min fw är alltså från november 2011.


    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nope, du behöver inte göra något speciellt, bara köra in uppdateringen på ditt usbminne, eller hårddisk så ska den automatiskt hitta uppdateringen själv, om filerna som ligger på hårddisken/minnet har samma checksum som det som ligger på MicroSD kortet skippar den update, om dom däremot skiljer ska den uppdatera, du ser ingen direkt skillnad utan displayen då det ända som skiljer är att du har lite buggfixar nu för tiden, förr var det större uppdateringar som t.ex. MASSOR av spel som magiskt funkar efter en viss version men inte tidigare...

  4. #4
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Ser ut som du gör rätt - ser du texterna i remoten som nämns i instruktionerna?
    Du kan ju också pröva ladda ner någon annan nyare version av xk3y. Sista versionen är väl bara någon enklare buggfix tror jag.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av emg Visa Inlägg
    Okej då är det väl nåt annat jag gör fel. Jag gör följande:
    Laddar ner senaste versionen av fw (1.30). Packar upp dom 3 filerna (rootfs, uimage och xk3y.cfg) och kopierar dom till roten på min hårddisk. Kopplar sen in hårddisken som vanligt till xboxen och startar upp xboxen. Väntar några minuter och startar sen om xboxen. Sen ser jag ingen skillnad, kan fortfarande inte spela nyare spel (xgd3) osv.. kan bara spela äldre spel.
    Kan man kolla om xk3yn har uppdaterats på något sätt? Min fw är alltså från november 2011.
    När du säger Xboxen... är det då till Xk3y'n eller till själva konsollen?

    Detta är xk3y update, inte konsoll update... man ser ingen skillnad utan remote...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2013
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Har ingen remote..

    Citat Original inlägg av feist Visa Inlägg
    Ser ut som du gör rätt - ser du texterna i remoten som nämns i instruktionerna?
    Du kan ju också pröva ladda ner någon annan nyare version av xk3y. Sista versionen är väl bara någon enklare buggfix tror jag.

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2013
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Kopplar in hårddisken i usb-dongeln som man sen kopplar in i xboxens usb-port. Man ska väl koppla likadant när man uppdaterar xk3yn som när man använder xk3yn som vanligt?

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    När du säger Xboxen... är det då till Xk3y'n eller till själva konsollen?

    Detta är xk3y update, inte konsoll update... man ser ingen skillnad utan remote...

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av emg Visa Inlägg
    Har ingen remote..
    kopiera firmware till usbsticka eller externhd, plugga in den på samma ställe där du pluggar in speldisken. vänta länge, minst fem minuter, starta om och det bör fungera. antar att du menar display när du säger "remote"? i så fall tycker jag du ska åka till butiken och hämta ut en sådan, som ju ingår i priset. jag hade liknande problem vid uppdatering tidigare då jag inte fick med någon display men efter hämtning av sådan går fw-uppdatering hur enkelt som helst.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av S.O.A.D. Visa Inlägg
    kopiera firmware till usbsticka eller externhd, plugga in den på samma ställe där du pluggar in speldisken. vänta länge, minst fem minuter, starta om och det bör fungera. antar att du menar display när du säger "remote"? i så fall tycker jag du ska åka till butiken och hämta ut en sådan, som ju ingår i priset. jag hade liknande problem vid uppdatering tidigare då jag inte fick med någon display men efter hämtning av sådan går fw-uppdatering hur enkelt som helst.
    2011 ska man ha fått med den redan, det var en kort tid under 2012 vi inte fick dom av våran leverantör, men dom kunderna som inte fick dom med då ska ha fått sina nu i efterhand. Har man den inte trots detta får man helt enkelt köpa en ny, vanligaste anledningen är att man förlagt den någonstans
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2011
    Från
    Linköping
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Kan man nu uppdatera sin FW , utan att det fastnar även om man har version 1.05???

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Phoenician Visa Inlägg
    Kan man nu uppdatera sin FW , utan att det fastnar även om man har version 1.05???
    Har man 1.05 eller äldre måste man först göra om minneskortet =/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Uppdatera Dashboard för Xk3y montering.
    By wallen83 in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-17, 12:12
  2. DLC & XK3y
    By adangerred in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2012-09-13, 20:20
  3. Xk3y läser ej av HDD
    By flensodent in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-12, 10:55
  4. XK3Y + firmware
    By henkewe in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-16, 10:45
  5. xk3y 1.1 R7-2
    By ivve77 in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-29, 00:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •