Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: problem med att starta spel via browsern

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post problem med att starta spel via browsern

    Hej Hansi

    Jag fick min nya moddade ps2a med messiah i slutet av förra veckan..

    Jag tycks ha samma problem som d-svebe hade i denna post, dvs ps2 orignal startar inte via browsern:

    http://www.psxcare.com/support/forum...ML/000012.html

    testade göra exakt som hansi skrev:
    1: Ta ut eventuellt spel
    2: Stäng av helt
    3: Starta med reset
    4: Gå in i browsern
    5: Sätt i spelet

    precis som d-svebe står det bara "reading disc" för mig...

    utöver detta scannar min cdläsaren ganska högt i alla cdrbackuper.. högre än andra ps2or tror jag (jag vet ungefär hur en cd-läsare "ska" låta)..

    sen går det inte starta backuper direkt om jag bootar ps2an.. öppnar med eject.. stoppar in en cdr-backup.. ibland står det
    "please insert a playstation or playstation2 format disk" och ibland händer det helt enkelt ingenting.. cdn bara tickar lite(inte klickar som korrupta cdroms låter på pc-cd),sen händer ingenting

    jag vet inte om d-svebe hade något fel på sin ps2.. men jag tycks ha exakt samma symptom iaf.. skulle vara tacksam för hjälp

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    mer information här.. har läst lite på internet och stött på samma problem hos en annan som har en pal v5 SCPH-30004R (exakt samma modell som den jag fick av er)..

    http://ps2covers.nu/forums/showthrea...&threadid=1489

    ingenting går alltså starta via browser-menyn (står bara reading disc).. och ibland startar inte backuper även om jag stoppar i skivan först o resetar sen (använder bra media, verbatim, och testat har två olika brännare)

    kan det vara så att denna modell av ps2 har något problem med messiah.. eller så har någon lödpunkt lossnat?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Ring 08-615 21 60 istället, din PS2 måste antagligen skickas tillbaka så vi får kolla på den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post

    Hmm det var ju intressant att fler har detta problem.

    Har inte kollat detta forum på ett tag och inte sett detta förrän nu, annars skulle jag ha skrivit tidigare. Hur som helst jag lämnade in min ps2(som är en "V5") och fick till svar att den fungerade som den skulle.

    Det var ju lite märkligt i och för sig, men jag ville ha tillbaka maskinen då FFX nyligen hade dimpt ner i brevlådan.

    Allt går ju mycket riktigt igång, men med ett tryck på reset som tidigare beskrivits och inte i browsern.

    Men om det finns en lösning på detta så skulle det vara bra.

    Har du spokk lämnat in din maskin? i så fall skulle du kunna skriva ett svar på detta och hur det går för dig?

    /MVH

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2002
    Från
    Växjö
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Talking

    Har också en V5 moddad med Messiah o jag testade att:

    1.Stäng av helt
    2.Tryck på eject (låt släden vara ute)
    3.Gå in i browsern
    4.Sätt in ett orginallir o tryck på eject igen o vips så hittar han spelet

    Funkar klockrent...

    mvh mange

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    ah, ursäkta för sent svar..
    ja, jag pratade med psxcare... det ska inte vara något fel detta så vitt jag förstår.. jag förstår det så att på vissa versioner av v5rna måste man starta om maskinen med restet för att boota.. det går inte starta via browsern..

    en polare har också en v5:a moddad av psxcare.. det är likadant för honom...

    vet inte om du har någon ytterligare information.. men jag tror det är så att messiah var gjord för v4r i början o därför funkar det inte exakt likadant på alla v5or osv..

    <small>[ 15 May 2002, 12:43: Meddelandet redigerat av: Spokk ]</small>

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2005-04-12, 11:35
  2. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 14:51
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. Hade problem med att starta spel från HD
    By Jimpan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-26, 11:47
  5. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •