Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Spela Halo 4 Live

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    32
    Respekt
    20

    Spela Halo 4 Live

    Hur kan man spela halo 4 Live med Xkey, jag mountar disc 2 för att komma åt Live(?!) och installerar material, sen vill halo disc 2 att jag sätter in disc 1. Hur gör man det utan att avsluta spelet med Xkey?! Tacksam för svar! Calle

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Med kontrollenheten/displayen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det går även att använda sig av musik spelaren, det kan vara lite krångligt att hajja hur man ska göra det men försöker skriva ner anvisningar nedan:

    1. Tryck på eject på maskinen så att du får fram "Wrong disc" eller dyligt...

    2. Tryck på Guide knappen (stora globen på handkontrollen)

    3. Gå till Media taben (ett steg åt höger ->)

    4. Välj "Select music" eller motsvarande (finns längst ner, ovanför knapparna för att styra musiken t.ex. play, pause, stop etc.)

    5. Som source väljer du "Current Disc" och fortsätter som du normalt gör i picture viewer mer eller mindre...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    32
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det går även att använda sig av musik spelaren, det kan vara lite krångligt att hajja hur man ska göra det men försöker skriva ner anvisningar nedan:

    1. Tryck på eject på maskinen så att du får fram "Wrong disc" eller dyligt...

    2. Tryck på Guide knappen (stora globen på handkontrollen)

    3. Gå till Media taben (ett steg åt höger ->)

    4. Välj "Select music" eller motsvarande (finns längst ner, ovanför knapparna för att styra musiken t.ex. play, pause, stop etc.)

    5. Som source väljer du "Current Disc" och fortsätter som du normalt gör i picture viewer mer eller mindre...
    Tack för svar! Jag är med på den grejjen, MEN problemet med Hansis svar är att den vill att jag exitar spelet för att öppna music player eller dylikt. Och med Swizzys ide om att ejecta på maskinen för att få upp wrong disc/insert disc!? är samma sak, att den exitar automatiskt till xbox huvudmeny så fort jag trycker Eject. Vilket är skumt för hur hade jag lyckats få igång live om jag haft originalskivorna?! Antagligen funkar det då att Ejecta utan att spelet avslutas men hur kommer jag runt det!? Tacksam för svar! Calle

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://k3yforums.com/viewtopic.php?f=6&t=1401 <--- läs här för bättre instruktioner, det jag skrev ^ är från minnet av när jag läste en guide på x360keyforums.com (numera k3yforums.com)
    Last edited by Swizzy; 2013-01-27 at 12:45.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    32
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://k3yforums.com/viewtopic.php?f=6&t=1401 <--- läs här för bättre instruktioner, det jag skrev ^ är från minnet av när jag läste en guide på x360keyforums.com (numera k3yforums.com)
    Tack Swizzy! Det verkar vara av ytterst importans att jag ändrar i xkey.cfg MENUISO=Y och DVD(nånting?) =N . Hur ändrar jag den filen?! Var hittar jag den?! Jag har mac.. Ligger den i Xboxhddn? eller i själva Xkeyn? Jag vet inte om det är denna ändring som gör att jag kommer kunna byta skiva, för änsålänge så hamnar jag Alltid i dashmenu när jag ejectar/ dubbelklickar eject fort. Jag vill få det att funka när jag försöker mounta cd 1 via musikspelaren.. Änsålänge finns ingenting när jag kollar i den. Läste även på Xkey forum att MS eventuellt kommer banna xkey användare som kör Live. Vet ni något speciellt om det? några nyheter eller försiktighetsåtgärder man kan göra?

    Tack igen för alla fina svar!

    Calle

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Om du väljer spel i dashboarden har du MENUISO=Y och DVDMENU=N redan, den filen ligger annars på xk3y minnet, du ändrar i den med hjälp av valfri text editor och uppdaterar med hjälp av att köra en xk3y update...

    Vi vet inte mer än xk3y teamet... Änsålänge finns inga tecken på att Microsoft kommer banna folk som kör med xk3y, men det hänger lite på hur man använder den också, kör du t.ex. spel innan dom finns i butik kommer du bli bannade snabbare än om du ser till att kolla alla spelen med ABGX360 och aldrig kör spelen innan dom finns i butik (innan du rimligtvis kan ha fått tag på spelet, dvs. TIDIGAST dagen innan releasen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    32
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om du väljer spel i dashboarden har du MENUISO=Y och DVDMENU=N redan, den filen ligger annars på xk3y minnet, du ändrar i den med hjälp av valfri text editor och uppdaterar med hjälp av att köra en xk3y update...

    Vi vet inte mer än xk3y teamet... Änsålänge finns inga tecken på att Microsoft kommer banna folk som kör med xk3y, men det hänger lite på hur man använder den också, kör du t.ex. spel innan dom finns i butik kommer du bli bannade snabbare än om du ser till att kolla alla spelen med ABGX360 och aldrig kör spelen innan dom finns i butik (innan du rimligtvis kan ha fått tag på spelet, dvs. TIDIGAST dagen innan releasen)
    Tack igen. uppdaterat till 1.3 nu. Vad som förvirrade mig var att jag alltid hamnade i dashboard när jag tryckte eject, istället för att få fram Wrong disc. Men nu så tror jag att jag förstått att det är beroende från spel till spel. Detta är Halo 4 och för att spela Live så ska man bara installera från skiva 2, när man sedan ska sätta in nr 1 så är det som att starta om med 1an, och att den då kommer att hitta det installerade materialet från cd2. Nu antar jag detta och hoppas på att det är så det fungerar!! plz

    Calle
    Last edited by calpa; 2013-01-28 at 20:49.

Liknande diskussioner

  1. Spela Live?
    By malajo in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-23, 13:52
  2. Spela live trådlöst
    By Stefan.t in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-25, 01:22
  3. Halo 2 xb live
    By megamangeboy in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-12, 00:58
  4. Kan jag spela xbox-Live
    By Generalsnus in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-07-02, 11:33
  5. HALO NÄTVERK 22.00 KOM OCH SPELA
    By Slamer in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-07-26, 10:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •