Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: This disk is not supported? Patchade via agb360

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    30
    Respekt
    14

    This disk is not supported? Patchade via agb360

    Brände Fifa 13 på ett av mina verbatim skivor, men när jag kör in skivan i konsolen så får jag felmeddelandet "This disc is not supported"
    Följde denna guide innan så allt borde fungera? http://***********/abgx360.html http:// ixtreme . se/abgx360.html
    Vad kan problemet bero på?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad har du för ixtreme version?
    Har du en brännare med "burnmax" ?
    Inställningar i imburn?
    Posta imgburn loggen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    30
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vad har du för ixtreme version?
    Har du en brännare med "burnmax" ?
    Inställningar i imburn?
    Posta imgburn loggen
    Vart kan jag se det? Flashade min konsol för ca ett år sedan på psxcare när nya spelen inte fungerade efter uppdatering.

    Jag har en bärbar dator som jag bränner på. Har bränt tidigare utan problem.

    Inställningarna i imgburn är några jag hittade tidigare på nätet som tydligen skulle vara korrekt. Sectors in L0: 1913760 - osv..

    Jag har inte loggen kvar. Men fick använda mig av denna metod då spelet var för stor:

    1. Choose "Write image file to disc", and after loading the .dvd file, click "Write".
    2. ImgBurn will pop up a notice saying that there is not enough space on the disc to burn the image, and asks if you would like to continue anyway. Click "Yes".
    3. Another message might pop up saying that optimal layerbreak position exceeds L0 capacity. Click "Yes".
    4. An error will then pop up noting that "Set L0 Data Zone Capacity Failed". Click "Continue".
    5. The image will begin writing to the disc.
    6. Nearing the end of the write process, ImgBurn will pop up an error at around 97% or 98% (this is what we want -- it's intentional!). Click "Cancel".
    7. A notice will then pop up asking if you would like ImgBurn to try and perform the "'Close Track/Session/Disc' functions". Click "Yes".
    8. Let the disc finalize, and you're done!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Dvs. du kör med fel typ av brännare, skaffa en Liteon IHAS brännare gärna i ett externt kabinett för att slippa skaffa stationär dator att bränna på.

    Din flashning borde vara tillräckligt ny (om det verkligen är ett år sedan, LT+ 3.0 kom i början av januari 2012... om det var innan det du flashade den har du LT+ 1.9 eller 2.0)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    30
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Dvs. du kör med fel typ av brännare, skaffa en Liteon IHAS brännare gärna i ett externt kabinett för att slippa skaffa stationär dator att bränna på.

    Din flashning borde vara tillräckligt ny (om det verkligen är ett år sedan, LT+ 3.0 kom i början av januari 2012... om det var innan det du flashade den har du LT+ 1.9 eller 2.0)

    Måste vara LT+3.0 då. Men varför gick det att bränna förut utan problem?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Shambori Visa Inlägg
    Måste vara LT+3.0 då. Men varför gick det att bränna förut utan problem?
    Vissa spel har extra skydd...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    30
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vissa spel har extra skydd...
    Vad gör man då?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Shambori Visa Inlägg
    Vad gör man då?
    Skaffar en Liteon IHAS x24B med iXtreme Burner MAX eller kör med payload tool från C4EVA och bränner på rätt sätt?

    Bor du i stockholm? isåfall skulle jag rekomendera att du svänger förbi butiken och ber oss testa med våra test skivor för att se att du verkligen har LT+ 3.0, samtidigt kan du isåfall köpa en brännare av oss
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    30
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Skaffar en Liteon IHAS x24B med iXtreme Burner MAX eller kör med payload tool från C4EVA och bränner på rätt sätt?

    Bor du i stockholm? isåfall skulle jag rekomendera att du svänger förbi butiken och ber oss testa med våra test skivor för att se att du verkligen har LT+ 3.0, samtidigt kan du isåfall köpa en brännare av oss
    Jag kan använda min vanliga brännare med Payload tool från C4EVA eller?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Shambori Visa Inlägg
    Jag kan använda min vanliga brännare med Payload tool från C4EVA eller?
    Om jag visste vilken brännare du har kunde jag svara på den frågan, men det gör jag inte så jag kan inte svara på det

    Det är mycket möjligt att det funkar med bara payload toolen, men... har du inte en liteon brännare kan du inte kolla att skivan blev bra på samma sätt som alla andra, och du måste själv experimentera med inställningar fram tills dess du hittar rätt för just din brännare/dator...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    30
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om jag visste vilken brännare du har kunde jag svara på den frågan, men det gör jag inte så jag kan inte svara på det

    Det är mycket möjligt att det funkar med bara payload toolen, men... har du inte en liteon brännare kan du inte kolla att skivan blev bra på samma sätt som alla andra, och du måste själv experimentera med inställningar fram tills dess du hittar rätt för just din brännare/dator...
    Det gick igenom bra via BurnerMAX. Den patchade och det stod enabled. Gjorde så att jag fick större space och därmed slippa använda denna metod:

    1. Choose "Write image file to disc", and after loading the .dvd file, click "Write".
    2. ImgBurn will pop up a notice saying that there is not enough space on the disc to burn the image, and asks if you would like to continue anyway. Click "Yes".
    3. Another message might pop up saying that optimal layerbreak position exceeds L0 capacity. Click "Yes".
    4. An error will then pop up noting that "Set L0 Data Zone Capacity Failed". Click "Continue".
    5. The image will begin writing to the disc.
    6. Nearing the end of the write process, ImgBurn will pop up an error at around 97% or 98% (this is what we want -- it's intentional!). Click "Cancel".
    7. A notice will then pop up asking if you would like ImgBurn to try and perform the "'Close Track/Session/Disc' functions". Click "Yes".
    8. Let the disc finalize, and you're done!


    Dock så funkade spelet tyvärr inte. Jag kan se spelets bild på dashboarden, men när jag startar så får jag återigen disk is not supported. Finns det hopp? (gratis)

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Som sagt, bor du i stockholm, sväng förbi butiken så kan vi testa med våra test skivor, eller om du har en kompis du vet har flashat sin läsare efter dig kan du testa skivan hos dom, eller låna någon av deras skivor som är för LT+ 3.0
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    30
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Som sagt, bor du i stockholm, sväng förbi butiken så kan vi testa med våra test skivor, eller om du har en kompis du vet har flashat sin läsare efter dig kan du testa skivan hos dom, eller låna någon av deras skivor som är för LT+ 3.0
    Ska jag svänga förbi med konsolen eller brända skivorna?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Shambori Visa Inlägg
    Ska jag svänga förbi med konsolen eller brända skivorna?
    Well, ska vi testa med våra test skivor måste vi jue ha konsollen, och visar det sig att din flashning är för gammal är det jue bara o lämna in den när du ändå är där
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Det är bra service det man kommer förbi hos er. Jag kommer at hämta en fotobok från ifolor.se. Da kommer jag förbi
    Last edited by anrei; 2013-02-06 at 08:05.

Liknande diskussioner

  1. LT+2.0 ? This disc is not supported
    By Mattias Baronen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-09, 14:25
  2. Mw3, disc not supported etc
    By ljungkullen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-23, 15:34
  3. This disk is not supported ???
    By adangerred in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 15:13
  4. Byta 120GB orginal disk till 500GB disk
    By Tomas Jönsson in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-03, 20:40
  5. HDD locking not supported
    By Finkeln in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-08, 07:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •