Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Rock Band problem - ingen låt fungerar

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Rock Band problem - ingen låt fungerar

    Tja.

    Jag har problem med Rock Band 3. Jag har packat upp det till min externa hårddisk som jag alltid gör med mina spel och det bootar upp som vanligt
    ifrån FSD 3. Problemet är att ingen låt fungerar. Jag kan se alla ligga där i låtlistan men när jag "hoovrar" över en låt så hörs det inget sample och när jag provar
    spela en låt så kommer det endast upp en loadingikon som aldrig slutar snurra.

    Jag har ett RGH Xbox 360S med 2 TB extern och 320 GB intern hårddisk.

    Jag har även provat att föra över det till den interna hårddisken och t.o.m gjort om spelet till en GOD och fört över. Samma grej varje gång.
    Sökt runt på 1000 forum nu och jag går bet. Vore schysst med lite hjälp!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Kamelhatt Visa Inlägg
    Tja.

    Jag har problem med Rock Band 3. Jag har packat upp det till min externa hårddisk som jag alltid gör med mina spel och det bootar upp som vanligt
    ifrån FSD 3. Problemet är att ingen låt fungerar. Jag kan se alla ligga där i låtlistan men när jag "hoovrar" över en låt så hörs det inget sample och när jag provar
    spela en låt så kommer det endast upp en loadingikon som aldrig slutar snurra.

    Jag har ett RGH Xbox 360S med 2 TB extern och 320 GB intern hårddisk.

    Jag har även provat att föra över det till den interna hårddisken och t.o.m gjort om spelet till en GOD och fört över. Samma grej varje gång.
    Sökt runt på 1000 forum nu och jag går bet. Vore schysst med lite hjälp!
    Vilken Kernel version har du? (Xbox 360 dashboard version)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vilken Kernel version har du? (Xbox 360 dashboard version)
    Jag har 2.0.16197.0.

    Tror dock jag vet vad problemet är nu men inte hur jag ska lösa det.
    För att kunna spela låtar på Rock Band så måste man ha Xbox Live. Tydligen ska det räcka med Silver. Är det lugnt att skaffa XBL Silver eller blir man bannad då?

    Tack för svar btw.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du blir bannad på 24 timmar, du kan patcha din profil för att få den att bli "Live enabled" det kanske löser problemet, annars kanske du behöver ha FakeLive aktivt i Dashlaunch...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du blir bannad på 24 timmar, du kan patcha din profil för att få den att bli "Live enabled" det kanske löser problemet, annars kanske du behöver ha FakeLive aktivt i Dashlaunch...
    Okej. Ja, jag undrar hur alla andra som har Jtag spelar Rock Band. Provade sätta igång FakeLive i Dashlaunch men ingen skillnad. Måste man göra någonting speciellt för att det ska aktiveras eller är det påslaget så fort man
    ändrar det till "enable"?

    Ska prova patcha min profil med Yaris Swap. Kanske funkar...

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Yarisswap gör det inte...

    Du måste använda dig av Horizon och extra tools... typ... kanske skriver en liten guide och släpper mitt mini tool för detta snart

    ** Edit: **

    som svar på din fråga om dashlaunch: Det aktiveras på direkten, men endast tills dess du startar om konsollen om du inte väljer att spara inställningarna permanent någonstans...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Yarisswap gör det inte...

    Du måste använda dig av Horizon och extra tools... typ... kanske skriver en liten guide och släpper mitt mini tool för detta snart

    ** Edit: **

    som svar på din fråga om dashlaunch: Det aktiveras på direkten, men endast tills dess du startar om konsollen om du inte väljer att spara inställningarna permanent någonstans...
    Okej, tack för alla svar.

    Har läst på lite mer nu och tydligen ska problemet vara att jag har ett Corona-moderkort. Har du hört talas som det problemet och finns det någon fix eller är det kört?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Kamelhatt Visa Inlägg
    Okej, tack för alla svar.

    Har läst på lite mer nu och tydligen ska problemet vara att jag har ett Corona-moderkort. Har du hört talas som det problemet och finns det någon fix eller är det kört?
    Det är inget jag någonsin hört, att spel ska strula med specifika moderkort, det är som att säga "nej men du har det senaste moderkortet, du kan inte spela det första Xbox 360 spelet... sorry..."

    Moderkortet har ingen betydelse för detta, det kan jag mer eller mindre garantera dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är inget jag någonsin hört, att spel ska strula med specifika moderkort, det är som att säga "nej men du har det senaste moderkortet, du kan inte spela det första Xbox 360 spelet... sorry..."

    Moderkortet har ingen betydelse för detta, det kan jag mer eller mindre garantera dig
    Tja. Har kollat upp allting nu och fixat det. Efter mycket läsande på många forum fick jag reda på att det faktiskt var moderkortet som inte kunde hantera Rock Band 3. Det var endast Xbox 360 S med Corona-moderkort som hade detta problem och att det inte fanns någon fix för det. För någon vecka sen var det dock en kille som hade fixat ihop en hemmagjord patch till spelet som fixade det problemet. Jag laddade hem det och provade och till min glada förvåning så funkade det utmärkt. Så alla som vill spela Rock Band 3 med en Slim 360 med Corona-moderkort måste alltså installera denna patch till spelet. Annars funkar inte låtarna.

    Det var på http://www.xbox360iso.com som jag tillslut hittade svaret till mitt problem.

    Tack ändå för snabba svar.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det var första gången jag hört att moderkortet ska spela någon roll på det viset, undrar vad som orsakar det o.O
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ja, bra fråga. Tydligen var det bara Harmonix spel som hade detta problem. Jag har provat DJ-hero 2 och det fungerar. Tror det var typ Dance Central som hade samma problem som Rock Band hade.

Liknande diskussioner

  1. Rock Band 2 DLC
    By rabski in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 20:02
  2. Rock Band 2
    By Tre Kronor in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 23:39
  3. Rock band
    By turbofritte in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 11:21
  4. Rock band
    By crsan in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 43
    Senaste inlägg: 2008-07-27, 18:06
  5. Rock Band
    By jld in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-02, 21:12

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •