Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Uppgradera FSD?

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19

Uppgradera FSD?

Hallå.
    Har börjat använda min slim RGH box igen och är sugen på att uppgradera FSD (har 2.2 nu tror ja)

Någon som har koll på hur man gör för att kasta in FSD 3 och kan hjälpa mig lite snabbt hur jag gör?
    Eftersom jag använt boxen så lite så har ja ingen koll på hur man gör och vill inte gärna att den "går sönder" nu när ja e igång och lirar på den igen. =)

Ha de!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    F3 kan du installera genom att helt enkelt kopiera över den till din hårddisk och starta... om du bara gör det kommer du inte "förstöra" någonting (om du skapar en ny mapp för F3 istället för att skriva över befintliga filer)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    F3 kan du installera genom att helt enkelt kopiera över den till din hårddisk och starta... om du bara gör det kommer du inte "förstöra" någonting (om du skapar en ny mapp för F3 istället för att skriva över befintliga filer)
    OK! Tack för snabbt svar.

Jag tar alltså bort gamla mappen och kastar in den nya, behöver jag göra ngt mer för att FSD 3 skall autostarta eller kommer det att göra det automatiskt utan att jag behöver göra ngn form av annan inställning.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av freddyc Visa Inlägg
    OK! Tack för snabbt svar.

Jag tar alltså bort gamla mappen och kastar in den nya, behöver jag göra ngt mer för att FSD 3 skall autostarta eller kommer det att göra det automatiskt utan att jag behöver göra ngn form av annan inställning.
    Lägger du in nya FSD på samma plats du har nuvarande ska det funka direkt med autostart... men starta typ XEXMenu eller ngt för att byta isåfall
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Lägger du in nya FSD på samma plats du har nuvarande ska det funka direkt med autostart... men starta typ XEXMenu eller ngt för att byta isåfall
    Ok, testar!

Hur man startar XEXMenu har ja inte en susning om, boxen har alltid autostartat i FSD sedan ja köpte den. Aldrig varit inne i XEXMenu. =)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av freddyc Visa Inlägg
    Ok, testar!

Hur man startar XEXMenu har ja inte en susning om, boxen har alltid autostartat i FSD sedan ja köpte den. Aldrig varit inne i XEXMenu. =)
    Om det finns installerat lär du komma åt det genom att se till att HDD1:\Content\00000...\ foldern indexeras av FSD, därefter kollar du i "Homebrew" sektionen typ, finns det inte där, och inte i någon av dom andra sektionerna heller kan du testa att trycka på Guide Knappen sedan Y, sedan välja att backa ut i dash, därefter hålla in RB knappen (för att kringå FSD autostart) du kanske då hittar XEXMenu under Games typ...
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Uppgradera 3.90
    By OvE_mw in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 23:04
  2. Uppgradera PSP
    By Dr Micro in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 18:01
  3. uppgradera EVO-X tex?
    By whip in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2007-07-30, 17:55
  4. Uppgradera