Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Xbox slim, hur ska den stå för bäst kylning och luftflöde !?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Xbox slim, hur ska den stå för bäst kylning och luftflöde !?

    Hej !

    Har sökt på nätet men inte hittat något, så jag slänger upp en tråd här.

    Har lite små problem med min Xbox slim, vid spelande på vissa tyngre banor i BF3 så slängs jag bara ut.......

    Att det inte är server bugg vet jag då mina kompisar inte slängs ut, jag har kört trådat, wifi och med och utan router ingen skillnad.

    Det jag fastnat mest för är nog att det är värme som gör att jag slängs ut, efter lite koll på nätet så ska tydligen dom nya xbox fungera så att den stänger/slängs ut när det blir för varmt.

    Varför jag tror att det kan ligga något i detta är att jag har flyttat min xbox till min dragiga balkongdörr och det har resulterat i mindre problem.

    Men något jag inte kunnat hitta något svar på är hur boxen skall stå för bästa kylning, är det liggande eller stående !?!

    Finns det något mer jag kan göra för att uppnå bättre kylning, extra fläktar eller dylikt !?

    Inte så sugen på att köra garanti men det kanske är lika bra, men jag är villig att testa om det finns något som kan få min box att fungera bättre, blir bara fruktansvärt frustrerad då man vet att det kan fungera hur bra som helst

    /Jocke

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Min slim blir otroligt varm hur den än står - men har märkt att det blir mindre problem när den ligger ner. Dock så ligger den ner på en yta som är lite av ett "Metallnät", så luften kommer bra in under ändå.

    När jag hade Slim:en ståendes så frös ofta spel, det märker jag inget av när den ligger ner. En gång, på 6 månader, sedan jag la ner den har den hängt sig, efter att ljudet slutat fungera.. Vet inte om det är pga överhettning, men det känns så (skulle kunna steka ägg på boxen som den är nu).

Liknande diskussioner

  1. Vågar jag uppdatera min xbox. Xbox live. Slim 0225, LT+ 1.91. Thnx
    By AFX3D in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2013-10-01, 22:16
  2. Vilka verktyg är bäst för att flasha en xbox 360 Phat ?
    By wartech in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-17, 23:14
  3. Xbox 360 Kylning
    By matte.90 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 38
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 06:38
  4. Kylning CPU
    By Varsa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 15:14
  5. Vilken Xbox version är BÄST?
    By aGGe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-18, 09:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •