Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Får inte spelen att funka som förr??

Registrerade
    Dec 2011
    Från
    Uppsala, Sweden, Sweden
    Respekt
    0

Får inte spelen att funka som förr??

Tja!
    Jag gör som jag alltid gjort ,tar hem ett spel packar upp rar filen kör en extract på iso filen med Exiso GUI, tar sedan den filen och för över till den externa hårdisken som jag kopplar in i xboxen sen brukar det vara att tuta och köra men nu när jag klikar på spelet från xboxen så kommer det upp en ruta med texten
    "Game Error" och att jag måste ladda hem spelet igen??? Dom gamla spelen jag har funkar bra men dom nya jag tar hem kommer samma text?
    Vad är det då som är fel, kan man uppdatera nåt? Ni gjorde en Rgh montering åt mej för lite över två år sen:kundnr 85003 Tack för svar
    Last edited by Mattias Berg; 2013-02-10 at 13:06.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Du behöver uppdatera dashboarden: http://xebuildtut.xeupd.com/
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2011
    Från
    Uppsala, Sweden, Sweden
    Respekt
    0
    Tack för snabb support! Är de det ni gör för 350 å hur lång tid tar det? Vad händer efter en sån uppdatering.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Mattias Berg Visa Inlägg
    Tack för snabb support! Är de det ni gör för 350 å hur lång tid tar det? Vad händer efter en sån uppdatering.
    Japp, det är vad vi gör för 350:-

Det som händer är att du får den senaste dashboarden som gör att du får nya funktioner som kommit under tiden sedan du sist uppdaterade (eller som i ditt fall när du fick hacket installerat)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Dec 2011
    Från
    Uppsala, Sweden, Sweden
    Respekt
    0
    Tja igen! Undrar om ni spar orginal nanden efter en rgh montering, tänkte uppdatera men killen som tänkte göra det (inte på psxcare) fick det inte att funka ihop mellan ert chip ni montera i min burk och den nya uppdateringen.Så han prövade att byta chip men efter att både prövat cool runner och cr3 lite gav han upp xboxen vill inte starta?? jag skulle ha gjort som sist och åkt till er men 10 mil i snöstorm fick mej att tänka lokalt. Vad kan vara fel och hur kan man lösa problemet
    Grymt tacksam för svar.

Mvh Matte kundnr 85003

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Han har troligen valt något fel med inställningarna i xeBuild GUI...

Ja, vi sparar allt sådant på serienummret på maskinen.

Man bör inte pilla med chippet om det slutar funka vid en uppdatering, sådant beror inte på chippet, sådant beror på att man gjort fel med inställningar/skrivning... (iaf när det gäller RGH/JTAG) har du någon aning om vad det är för fel han fick eller säger han bara att den inte startade?
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2011
    Från
    Uppsala, Sweden, Sweden
    Respekt
    0
    Jag stod brevid och maskinen blinka grönt och ville inte riktigt snurra igång? Enligt han så var alla inställningar korrekta enligt programmet på datorn som jag tror var exubuild

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Var du där hela tiden medans han höll på eller var det efter att han hade börjat pilla med chippet?
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2011
    Från
    Uppsala, Sweden, Sweden
    Respekt
    0
    Jag var där från att han börja skruva upp lådan, jag är inte hemma på det här så jag stod och glodde som en fågelholk när han börja ta bort era gamla lödda kablar å chip. Han mena på att mitt chip är så pass gamalt så det tar inte emot dom nya uppdateringarna, så han ville testa med ett nytt av dom 2 tidigare nämda men det vill sej inte riktigt ändå??

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det har ingenting med chippet att göra...

Dom gamla chippen funkar precis lika bra som dom nya vad gäller RGH... skillnaden är isåfall prestandan på det hela, det går snabbare att uppnå slutmålet med dom nya chippen om man jämför med dom gamla, men det har främst med att göra vilka komponenter som används, man kan få dom gamla att funka precis lika bra som dom nya...

Det jag skulle rekomendera är att du skickar maskinen till oss och får problemet åtgärdat av proffs som verkligen vet vad dom snackar om samt håller på med

(om du missat det: Det e jag som gör/har gjort xeBuild GUI)
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2011
    Från
    Uppsala, Sweden, Sweden
    Respekt
    0
    Du har så jävla rätt! Jag ber han leta rätt på mina grejjer å sätter ihop boxen så gott han kan så skickar ja lådan till er Tack för grym support go kväll

Liknande diskussioner

1. Funkade bränna förr ?
    By Denneo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 11:51
  2. Fläktljud Nu vs. Förr
    By dj79 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 18:36
  3. Backuper har slutat att funka men original spelen funkar
    By vhartman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 21:56
  4. Backuper har slutat att funka men original spelen funkar
    By vhartman in forum XBOX 360 - Allmänt