Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: DGX på en Trinity qsb

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22

    DGX på en Trinity qsb

    Hej! Har en Xbox slim trinity med senaste dashboarden! Har beställt en dgx och har nand-x och coolrunnerv3. iväntan på gdx har jag lödat in qsb till moderkortet. å kan enkelt läsa ut mitt nand. nu inser jag att gdx kräver en 5v lödpunkt som min qsb skymmer, kan jag löda den punkten på undersidan av konsollen istället? en annan fundering är om man måste ta av sin xclamp eller finns de alternativa lödpunkter? för den gula å blåa kablarna på undersidan?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Eftersom punkten går rakt igenom (pinheaders brukar göra det) så är det inga problem att köra på undersidan om du känner för det (tänk på att du bara kör DGX för att få ut key 1 gång, därefter ska du köra med vanligt chip)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Eftersom punkten går rakt igenom (pinheaders brukar göra det) så är det inga problem att köra på undersidan om du känner för det (tänk på att du bara kör DGX för att få ut key 1 gång, därefter ska du köra med vanligt chip)
    Ja de förstår jag! Har ett Colrunner v3 som jag ska köra med när jag fått Nyckeln! Finns det alternativa POST_OUT och CPU_RST punkter på trinity eller måste man ta av xclampen när jag löder dit DGX?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Ja de förstår jag! Har ett Colrunner v3 som jag ska köra med när jag fått Nyckeln! Finns det alternativa POST_OUT och CPU_RST punkter på trinity eller måste man ta av xclampen när jag löder dit DGX?
    Att ta av X-Clamp för att få tag på CPU_RST är inte för Trinity... det är corona...

    punkterna är desamma för både CR3 och DGX (det är bara vcc/5v) som skiljer sig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Men på dgx diagrammet är den blåa kabeln på en annan punkt på undersidan av moderkortet?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Men på dgx diagrammet är den blåa kabeln på en annan punkt på undersidan av moderkortet?
    Du tittar på Corona diagrammet

    Trust me, i know what i'm saying, vi har glitchat flera Trinity med DGX
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Har installerat DGX v1.oS i min slim trinity, chippet blinkar grönt var femte sekund men lyckas inte få fram nyckeln! har provat med olika längder på den blåa kabeln med samma resultat, Vad gör jag för fel?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Har installerat DGX v1.oS i min slim trinity, chippet blinkar grönt var femte sekund men lyckas inte få fram nyckeln! har provat med olika längder på den blåa kabeln med samma resultat, Vad gör jag för fel?
    "den blå kabeln" vilken är det? CPU_RST? POST_OUT? (D eller C)?

    På trinity är det främst POST_OUT som spelar roll med DGX, den kan behöva vara JÄÄÄÄÄTTE lång typ upp till 2 meter och mer...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Problemet är att de blinkar grönt snabbt inte så länge som den borde göra! När jag valt write DGX to nand med nand-x och kopplat in allt och ska starta maskinen framför tvn, pulserar den rätt men om jag drar ut strömmen och slår på igen är det korta gröna blinkningar? Om jag flashar om till original nand å sen kör write dgx pulserar den riktigt första gången man slår på den å sen bara kort grönt? är de något som är fel ????? Har provat å köra med långa kablar både på postout och cpu rst utan framgång?

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det kan ta ganska lång tid med DGX....

    Det kan även vara placeringen av chippet som orsakar problemet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Men är de nåt problem? Ser de riktigt ut med de gröna skenet? Kolla gärna på videon jag länka till. Tacksam för svar.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det ser normalt ut i mina ögon iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Tack hur länge brukar man få vänta innan man ska ge upp och ändra kabellängd?
    Kan de ta en timme eller snackar vi minuter?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du låter den stå i typ 40 minuter och inget händer lär det inte hända mycket mer...

    Personligen skulle jag rekomendera att du skriver ECC filen med nandpro istället för j-runner, det är bara kopiera dom ecc filerna som ligger i dgx foldern (skriv den som den är på samma sätt som vanliga ecc filerna)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Okej! Är det programmet mer tillförlitligt? Vad för komando skall man använda när man skriver ECC filen?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Okej! Är det programmet mer tillförlitligt? Vad för komando skall man använda när man skriver ECC filen?
    Definitivt, J-Runner innehåller mängder av buggar...

    Följande:

    nandpro usb: +w16 image.ecc

    ^ detta är of course om du kör via USB, kräver nand-x eller motsvarande (J-R Programmer är inte kompatibel vad jag vet)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Förstört min Slim Trinity med Matrix ver.2
    By DeZ108 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2012-07-31, 14:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •