Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Problem Med Minneskort

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Problem Med Minneskort

    Jag har lite problem med mina minneskort. Jag har tre stycken minneskort, och alla formaterar sig själva. Jag har ingen aning om vad som är orsaken till varför det händer, det känns helt random. Ibland så kan jag spela igenom ett helt spel innan det händer och ibland så formateras de direkt.

    Det spelar ingen roll vilken port minneskortet sitter i, båda portarna krånglar.

    Det är ju rätt låg chans att alla tre minneskorten är sönder. Alla tre var fabriksnya när jag köpte dem, och det var ungefär ett år sen nu. Men de har krånglat hela tiden sen jag fick dem.

    Två av dem har märket EAXUS. Det tredje är original av Sony.

    Jag vet att det är rätt så enkelt att byta ut hela den boxen som håller uttagen till minneskort och handkontroll. Jag har inte testat detta än.

    Kan det vara något annat fel på hela konsolen som orsakar detta?

    Tacksam för svar

    *edit* Detta handlar om Playstation 1 :P Glömde nämna det.
    Last edited by Bobbzor; 2013-02-13 at 14:47.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Bobbzor Visa Inlägg

    Det är ju rätt låg chans att alla tre minneskorten är sönder. Alla tre var fabriksnya när jag köpte dem, och det var ungefär ett år sen nu. Men de har krånglat hela tiden sen jag fick dem.

    Två av dem har märket EAXUS. Det tredje är original av Sony.
    Inte väldigt låg chans. 3:e parts minneskort brukar vara av dålig kvalitet. Och köpte du ett Sony minneskort till PS1 för bara ett år sedan är det väl ungefär 95% risk att det är ett piratkort, lite beroende på vart du köpte det.

    Men att byta modulen med handkontrolls+minneskortsportar går ju fort och enkelt, gör det. Eller ja iaf på gamla ps1, på psone sitter väl allt på samma kort.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Inte väldigt låg chans. 3:e parts minneskort brukar vara av dålig kvalitet. Och köpte du ett Sony minneskort till PS1 för bara ett år sedan är det väl ungefär 95% risk att det är ett piratkort, lite beroende på vart du köpte det.

    Men att byta modulen med handkontrolls+minneskortsportar går ju fort och enkelt, gör det. Eller ja iaf på gamla ps1, på psone sitter väl allt på samma kort.
    Hmm, okej. Alla minneskorten är köpta på spelfyndet.se.

    Det var EAXUS-korten som jag trodde var kassa först. Det var då jag köpte ett originalkort, för typ 300 kr :P

    Men så krånglar det också. Det står "PSone" på det kortet, så det är väl av nyare tillverkning. Men med piratkort så menar du att det ser ut exakt som ett original men det är något annat innehåll?

    Jag får testa att byta den modulen. Jag har den äldre modellen av ps1 så det är enkelt.

    Föresten, spelar det någon roll om den modulen man sätter in är ifrån en PAL-konsol och jag har en NTSC-konsol?

    Tackar för svaret

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Bobbzor Visa Inlägg
    Hmm, okej. Alla minneskorten är köpta på spelfyndet.se.

    Det var EAXUS-korten som jag trodde var kassa först. Det var då jag köpte ett originalkort, för typ 300 kr :P

    Men så krånglar det också. Det står "PSone" på det kortet, så det är väl av nyare tillverkning. Men med piratkort så menar du att det ser ut exakt som ett original men det är något annat innehåll?

    Jag får testa att byta den modulen. Jag har den äldre modellen av ps1 så det är enkelt.

    Föresten, spelar det någon roll om den modulen man sätter in är ifrån en PAL-konsol och jag har en NTSC-konsol?

    Tackar för svaret

    Det skall inte spela någon roll.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. psp har problem att läsa minneskort
    By pspmannen in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 10:29
  2. Problem med 8GB minneskort PSP?
    By mrdanne in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-25, 22:42
  3. minneskort 32mb problem
    By glide in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 01:31
  4. problem med minneskort och hd
    By frisken1979 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-21, 02:10
  5. Minneskort-Problem
    By Erik_O in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-13, 17:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •