Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: FSD3 kopiera profiler och saves

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12

    FSD3 kopiera profiler och saves

    Med risk för att bli halshuggen direkt här så skulle jag vilja ställa några säkert simpla frågor.
    Har ett Slim 320GB med Freestyle 3 (FSD3 om jag fattat rätt?)
    Jag har lyckats kopiera mina profiler och gamesaves från mitt gamla tjock xbox till ett usb-minne. Nu skulle jag vilja kopiera över desa till min nya slim HDD. Har kollat runt men kan inte fatta hur jag gör. Han hittar filerna på usb- stickan men jag vill inte ha den i jämt.
    Nån som kan hjälpa mig med det?
    Går det och isf hur komma ut i originaldashborden från FSD3? Om man nu skulle behöva göra det. Tycker det fattas lite funktioner i FSD3 jämfört med Originaldashboarden... elelr har jag fel?

    Tackar för svar

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Håll in RB knappen under uppstart så kringår du Autostart... om du startar upp konsollen, trycker på Guide knappen följt av att du väljer att gå ut i dash (och samtidigt håller in RB knappen) kommer den också skippa autostart (och därmed hamna i vanliga dashen)

    Ja, det fattas funktioner som finns i vanliga dashboarden... men det är trots allt homebrew
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Ok. Tackar så mycket. Var kan man få tag på instruktioner för FSD3, typ vilka funktioner olika knappar har som du beskrev?
    Du hade ingen koll på hur och var man kopierar profiler och saves från usb till hdd? Bara massa konstiga kataloger med obegripliga namn. Kanske bara att lägga över allt till hårddisken som det är bara? eller måste det ligga i rätt kataloger?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rally116 Visa Inlägg
    Ok. Tackar så mycket. Var kan man få tag på instruktioner för FSD3, typ vilka funktioner olika knappar har som du beskrev?
    Du hade ingen koll på hur och var man kopierar profiler och saves från usb till hdd? Bara massa konstiga kataloger med obegripliga namn. Kanske bara att lägga över allt till hårddisken som det är bara? eller måste det ligga i rätt kataloger?
    Det jag beskrev är för Dashlaunch...

    När du väl är ute i vanliga menyn (NXE) kan du kopiera från usb om det ligger så att dashboarden hittar grejerna under memory...

    Annars tar du bara det som låg i "HDD1:\Content\E......\" och lägger över på samma ställe igen... (varje E mapp är profil med tillhörande sparningar) 0000... mappen är Content (DLC/XBLA)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Ok... tack så mycket igen.
    Vet inte hur dom låg på gama xboxet då det bara var småbilder på spelloggan som jag kopierade saves från. Men får väl försöka lägga över dom bara då..

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rally116 Visa Inlägg
    Ok... tack så mycket igen.
    Vet inte hur dom låg på gama xboxet då det bara var småbilder på spelloggan som jag kopierade saves från. Men får väl försöka lägga över dom bara då..
    Du lär ha kopierat dom i vanliga dashboarden? du kopierar åt andra hållet på exakt samma vis (men i detta fallet från usb minnet till hårddisken of course)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2013
    Inlägg
    82
    Respekt
    12
    Var ju en baggis bara man kom ut i vanliga dashen. Men tack ändå för tipset om RB knappen.

Liknande diskussioner

  1. Hjälp med FSD3
    By croizez in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2013-02-12, 20:21
  2. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-15, 10:38
  3. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-15, 07:12
  4. Kopiera över "saves" från gamla XBOX-disken
    By Kottich in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 03:12
  5. Kopiera Saves?
    By jEjK in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-03, 17:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •